رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۶ میلیارد تومان مطالبات بانکی در گلستان وصول شد و به بیت المال بازگشت.

بازگشت ۲۶ میلیارد تومان مطالبات بانکی به بیت‌المال

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی هاشمیان در نشست ماهانه شورای قضایی استان، اظهار کرد: براساس اطلاعات ارائه شده از سوی ثبت اسناد و املاک استان، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۶ میلیارد تومان مطالبات بانکی وصول شد و به بیت المال بازگشت.

وی افزود: با راه اندازی اداره اجرائیات ثبت، فرآیند وصول مطالبات بانکی در استان شتاب گرفته است.

جریمه ۱۸۵ میلیارد تومانی متخلفان و گرانفروشان خبر دیگری بود که هاشمیان در جلسه امروز شورای قضایی استان مطرح کرد.

هاشمیان گفت: متخلفان پرونده‌های کالا و خدمات، بهداشتی و قاچاق کالا و ارز در مجموع به این مبلغ جریمه شده اند.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان در ادامه این جلسه با اشاره به اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای رونق چرخه تولید استان گفت: در بازدیدهایی که با تولیدکنندگان داشتیم مهم ترین مشکل در بخش تولید قراردادهای بانکی است.

هاشمیان افزود: برای چاره اندیشی در باره این موضوع، مقرر شد هیئتی متشکل از دادستان مرکز استان، مدیر کل بازرسی، تعزیرات حکومتی و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، قراردادهای تسهیلات بانکی در استان را بررسی و برای جلوگیری از تخلف های بانکی چاره اندیشی کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در ادامه سخنان خود بار دیگر با تأکید بر حمایت دادگستری استان از تولید کنندگان گفت: از سرمایه گذاران و تولید کنندگان دعوت می‌کنیم هر جایی از فرایند تولید و سرمایه گذاری دچار مشکل شدند و یا شکایتی از کسانی که در مسیر تولید استان سنگ اندازی می کنند دارند به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در دادگستری کل استان گلستان مراجعه کنند.

هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر  گزارش اقدامات دستگاه قضایی به مردم گفت: دستورالعمل کمیته اطلاع رسانی قوه قضاییه ابلاغ شده است و به زودی کمیته های استانی آن فعال و به صورت جدی بر این امر متمرکز خواهند شد.

کاهش ۲۲ درصدی پرونده های مسن از خبر خوش دیگری بود که در این جلسه اعلام شد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: با وجود افزایش ورودی پرونده به محاکم استان، قضات ما با تلاش جهادی علاوه بر رسیدگی به پرونده های ورودی، ۲۲درصد از آمار پرونده های مسن استان را هم  کاهش دادند.

انتهای پیام/ دادگستری کل استان گلستان

ارسال نظر

آخرین اخبار