مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان با اشاره به تدوین طرح جامع فرودگاه‌های استان گلستان، گفت: طرح جامع فرودگاه‌های استان گلستان به تصویب رسیده و از اکنون برای ۲۵ سال آینده، طرح‌های توسعه‌ای و پروژه‌های مختلف مشخص است.

طرح جامع فرودگاه‌های استان گلستان تدوین شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ رامین آذری امروز به پرسش‌های خبرنگاران درباره طرح‎های توسعه‌ای فرودگاه گرگان، پروژه‌های عمرانی، وضعیت فرودگاه کلاله و غیره پاسخ داد.

وی به تدوین طرح جامع فرودگاه‌های استان گلستان اشاره کرد و گفت: در گذشته طرح جامعی در این حوزه نداشتیم اما اوایل امسال مطالعات طرح جامع انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بیان داشت: این طرح به تصویب رسیده و از اکنون برای ۲۵ سال آینده، طرح‌های توسعه‌ای و پروژه‌های مختلف مشخص است.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های عمرانی در فرودگاه گرگان گفت: در حال حاضر پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ناوبری در این فرودگاه نصب و مستقر شده و در حال بهره‌برداری است. دستگاه DVOR که به خلبان در مسیریابی کمک می‌کند با ۳ میلیارد تومان اعتبار خریداری شده است.

آذری ادامه داد: دستگاه ILS نیز از کشور نروژ خریداری و در فرودگاه نصب شده است. با بهره‌برداری از این دستگاه شعاع دید خلبان از ۲ هزار متر به ۸۰۰ متر کاهش می‌یابد. حداکثر تا یک هفته آینده آزمایش‌های مربوط به این دستگاه انجام می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به نصب اپروچ لایت در باند فرودگاه گرگان گفت: چراغ‌های روشنایی باند فرودگاه که به ایمنی پروازها کمک خواهد کرد، با اعتبار ۳ میلیارد تومان از فرانسه خریداری شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان با اشاره به افزایش طول باند فرودگاه گرگان اظهارداشت: طول باند فرودگاه گرگان ۳ هزار متر بود که با استفاده از دستگاه‌ DVOR می‌توانیم از ۳۰۰ متر دیگر این باند استفاده کنیم.

گفتگوی تفصیلی خبرگزاری تسنیم با مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار