مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان از اجرای طرح بازیافت کاغذ باطله و توزیع باکس جمع آوری کاغذ خبر داد.


اجرای طرح بازیافت کاغذ‌های باطله در گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ سمعیی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت: تولید روز افزون زباله از جمله کاغذ و مقوا و دفع غیراصولی آن بدون توجه به مقوله بازیافت به محیط زیست آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند و همچنین علاوه بر هدر دادن سرمایه‌های ملی باعث از بین رفتن منابع طبیعی هم می‌شود.

 سمیعی افزود: به طور کلی اهمیت بازیافت کاغذ را می‌توان از دو منظر «ضرورت بازیابی کاغذ‌های باطله» و «کمک به حفظ محیط زیست و منافع اقتصادی حاصل از آن» مورد بررسی قرار داد.

سمیعی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ھای ملی و منابع طبیعی، کاھش حجم زباله ھای شهری و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی شهروندان در زمینه مواد قابل بازیافتی می‌توان عنوان کرد.

وی افزود: در این طرح سازمان مدیریت پسماند با همکاری بخش خصوصی اقدام به خرید و توزیع دو هزار عدد باکس مخصوص جمع آوری کاغذ در سطح ادارات و مدارس کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان در ادامه با اشاره به این که تفکیک زباله از مبدا اساساً زیربنای مدیریت پسماند محسوب می‌شود، گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا در سال‌های گذشته به صورت پراکنده در استان اجرا می‌شد و به همین دلیل نتوانست آن گونه که انتظار می‌رفت پیامد‌های مثبت و امیدبخشی برای استان داشته باشد.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر این طرح در همه مناطق شهری و روستایی آغاز شدکه هدف نهایی از اجرای آن کاهش هزینه‌های حمل و دفن زباله و همچنین اشتغالزایی است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار