پروژه بزرگ‌ سرمایه‌گذاری آفتاب یک در شهر گرگان پس از ۱۰ سال بلاتکلیفی با بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در جلسه شورای شهر گرگان مصوب شد.

 تحقق سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در گرگان پس از ۱۰ سال

به گزارش گلستان24 ؛ در یکصد و بیست و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان که شامگاه شنبه برگزار شد لایحه عقد قرارداد سرمایه‌گذاری با شرکت عمران مسکن‌سازان استان گلستان پس از 10 سال بلاتکلیفی با حضور 8 عضو شورای شهر گرگان بررسی و تصویب شد.

این لایحه با مخالفت 3 عضو شورای شهر سعید رحیمی، حسین ربیعی و فائزه عبداللهی روبه‌رو شد اما شهردار گرگان و مسئولان حقوقی شهرداری گرگان پاسخ نظرات مخالف این اعضا را دادند.

عبداللهی پس از آنکه نتوانست اعضای شورا را با نظر خود همراه کند جلسه را ترک کرد و این لایحه به رای گذاشته شد که با 5 رای موافق و تنها 2 رای مخالف تصویب شد.

در این جلسه یکی از نگرانی‌های عبداللهی آسیب رسیدن به خط آسمان بافت تاریخی گرگان بود که عبدالرضا دادبود شهردار گرگان در توضیحات خود تاکید کرد که برای حفاظت از بافت، پروژه‌ای که قرار بود در هفت طبقه اجرا شود به دو طبقه بالای همکف تقلیل پیدا کرد.

این پروژه پس از 10 سال بلاتکلیفی با تلاش شهردار گرگان و اعضای شورای شهر گرگان به تصویب رسید که با اجرای این پروژه 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهر گرگان اجرایی می‌شود.

شهردار گرگان پس از پایان جلسه در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره این لایحه اظهار کرد: یکی از نکات بسیار مهمی که اجرای این پروژه در پی دارد اشتغال‌زایی برای جوانان این شهر است.

عبدالرضا دادبود تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی در کشور ما باید از چنین سرمایه‌گذارانی که حاضرند برای آبادانی شهر، حفظ بافت تاریخی و اشتغال‌زایی پای کار بیایند حمایت کنیم.

وی گفت: همان‌طور که در صحن هم اشاره کردم ما هم تاکید داریم که پیمانکار باید به همه تعهداتش تا پایان پروژه عمل کند و ما هم قبول داریم پروژه آفتاب دو و سه طبق برنامه زمانبدی پیش نرفته و با توجه به افزایش قیمت‌های عوارض و پروانه ساخت پیمانکار تمایلی به اجرای پروژه برای سال آینده نداشت.

شهردار گرگان تاکید کرد: ما با رایزنی‌های شبانه‌روزی و تلاش بی‌وقفه این سرمایه‌گذار را پای کار آوردیم و انتظار داریم اعضا در چنین مواقعی برای پیشرفت سریع شهر حمایت همه جانبه داشته باشند.

اجرای طرح آفتاب یک در بیش از 6 هکتار

دادبود با تقدیر از اعضای شورای شهر گرگان تصریح کرد: من نگرانی‌های تمام اعضا را درک می‌کنم و امیدوارم در کنار هم بتوانیم اتفاقات بسیار خوبی را در شهر رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در پروژه «آفتاب یک» بر آن تاکید داشته و طرح را به این سمت تغییر دادیم، گنجاندن کاربری‌های تجاری، فرهنگی، ورزشی و خدماتی بوده است.

شهردار گرگان تاکید کرد: در این پروژه پارکینگ به صورت کامل تامین می‌شود و تملک‌ها در منطقه طرح توسط سرمایه‌گذار انجام می‌شود و با اجرای این پروژه تکلیف بیش از 6 هکتار از اراضی منطقه تعیین می‌شود.

دادبود بیان کرد: امیدوارم در سال‌های آینده با اجرای چنین پروژه‌هایی گرگانی پیشرفته‌تر از گذشته داشته باشیم.

قدردانی فرماندار گرگان از شورای شهر و شهرداری

ابوالقاسم صفوی فرماندار گرگان شامگاه شنبه پس از پایان صحن علنی شورای شهر گرگان درباره تصویب پروژه سرمایه‌گذاری «آفتاب یک» شهرداری گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه این لایحه در اضلاع شورا گیر افتاده بود و خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده این لایحه مصوب شد.

وی ادامه داد: در شرایط امروز که کشور دچار بحران اقتصادی است و استکبار جهانی پایش را بر گلوی ملت ایران گذاشته، طبیعی است که ما باید به دنبال سرمایه‌گذار و پروژه‌های سرمایه‌گذاری پیش برویم.

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه باید از سرمایه‌گذاران بومی حمایت کنیم، تصریح کرد: امروز ما با ایجاد اشتغال و ارتقا شرایط اقتصادی می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

صفوی گفت: مردم ما با رونق اقتصادی به نشاط اجتماعی خواهند رسید و شما مطمئن باشید این پروژه در همان روزهای آغاز برای حداقل 200 نفر اشتغال‌زایی دارد.

وی تاکید کرد: من از شهردار گرگان و شورای شهر گرگان قدردانی می‌کنم که دغدغه اجرای این پروژه را داشتند و برای تصویب این پروژه تلاش کردند تشکر می‌کنم.

فرماندار گرگان خاطرنشان کرد: ما نباید اجازه دهیم سرمایه‌گذار از این شهر خارج شود به مورد این سرمایه‌گذاری که غریب به 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را بدون اخذ تسهیلات از توان مالی خودش می‌خواهد هزینه کند.

صفوی گفت: امیدوارم شهردار و شورا به سرعت مصوبه را به کمیته تطبیق بیاورد که ما این پروژه را تائید کرده و به سرعت برای صدور پروانه و اجرای کار پیگیری‌های لازم انجام شود و قبل از پایان سال پروانه آن صادر شود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار