دبیر جشنواره بزرگ طبخ و عرضه آبزیان شهرستان گرگان گفت: در راستای ترویج فرهنگ مصرف آبزیان، جشنواره بزرگ طبخ و عرضه آبزیان به مدت چهار روز در شهرستان گرگان برگزار می شود.


برگزاری جشنواره بزرگ طبخ و عرضه آبزیان در گرگان

به گزارش گلستان 24 ؛  به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان امیر بهادران با بیان این که هدف از برگزاری جشنواره بزرگ طبخ و عرضه آبزیان در گرگان ترویج شعار ماهی غذای سلامتی است،گفت: از دیگر اهداف این جشنواره می‌توان به فرهنگ سازی مصرف آبزیان و قرار دادن ماهی و میگو در سبد خانوار گلستانی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این جشنواره شامل سه بخش عرضه محصولات آبزی، همایش و مسابقه طبخ آبزیان است که ازامروز تا  ۲۴ اسفند ماه در تالار فخر الدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

بهادران با اشاره به آیتم‌های مختلف این جشنواره گفت: در این جشنواره کارگا‌های آموزشی مختلفی توسط کارشناسان مرکز بهداشت، شیلات، کارشناسان دامپزشکی و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، برگزار می شود.

 
همچنین در طول چهار روز زمان برگزاری جشنواره طبخ انواع آبزیان توسط مربی بین المللی آشپزی به علاقمندان آموزش داده خواهد شد که بانوان علاقمند می‌توانند در روز سوم جشنواره (پنج شنبه ۲۳ اسفند) با طبخ انواع غذا‌ها با استفاده از ماهی و میگو در مسابقه طبخ آبزیان شرکت کنند و پس از داوری از جوایز نفیس این جشنواره بهره‌مند شوند.

وی گفت: همچنین با همکاری اداره آموزش و پرورش استان کارناوال شادی متشکل از دانش آموزان در روز افتتاحیه جشنواره در راستای فرهنگ مصرف آبزیان راه اندازی می‌شود و مخاطبان کودک هم می‌توانند با حضور در غرفه کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان و در مسابقه‌های مختلف اعم از نقاشی، شعر خوانی و ... شرکت کنند.

جشنواره بزرگ طبخ و عرضه آبزیان  از امروز ۲۴ اسفند ماه، از سوی اداره کل شیلات گلستان و با همکاری استانداری، فرمانداری گرگان، اداره کل آموزش و پرورش، صدا و سیما، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، سازمان دامپزشکی، مرکز بهداشت، سازمان فرهنگی ـ. ورزشی شهرداری گرگان و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود .

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار