فرماندار بندرترکمن با اشاره به فروکش کردن حجم آب وارده به رودخانه قره سو در این شهرستان گفت: در حال حاضر وضعیت در بندرترکمن به ثبات رسیده و خطری اهالی شهرستان را تهدید نمی کند.

وضعیت در بندرترکمن به ثبات رسیده است/ تأسیسات اسکله آسیب ندید

به گزارش گلستان 24 ؛ الیاس هیوه چی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هر چند طی دو سه روز اخیر حجم بالای روان آب های وارده از مناطق بالادستی به برخی جاده های بین مزارع، مرغداری ها و همچنین تاسیسات زیربنایی به تعدادی از روستاهای حاشیه گرگانرود مانند گامشلی نزار، نیازآباد و زابل محله علیا و غیره خسارت وارد کرده اما خوشبختانه تلفاتی جانی نداشیم و میزان آب گرفتگی اراضی زراعی منطقه هم توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در دست بررسی است.

بگفته وی حجم فعلی آب رودخانه قره سو به سهولت به سوی خلیج گرگان در حال تخلیه است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

هیوه چی همچنین گفت: خوشبختانه به تاسیسات واقع در اسکله بندرترکمن که وظیفه حمل و جابجایی مسافر بین جزیره آشوراده و بندرترکمن را بر عهده دارند هم خسارتی وارد نشده است و صرفاً بخشی از پارکینگ بازارچه ساحلی ۴۰۰ واحدی بندرترکمن به زیر آب رفته است که تلاش می کنیم با همکاری بخش خصوصی هر چه سریعتر این مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه دستگاه های خدمت رسان درحال تخلیه آب های دپو شده در معابر شهری و روستایی هستند، اظهار کرد: پیش بینی های لازم جهت اسکان احتمالی اهالی شهرستان گمیشان در مدارس و اماکن ورزشی بندرترکمن صورت گرفته و در صورت نیاز امکان میزبانی از اهالی منطقه مهیا شده است.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار