عربستان ملتی مظلوم دارد که گروهی فاسد و دزد بر آنها حکومت می‌کنند و هرکس در آن کشور حرفی بزند به قتل می‌رسد.

شیخ نمر که بود؟

به گزارش گلستان 24، شیخ نمر باقر النمر زاده  ۱۹۵۹ میلادی یک مجتهد شیعه درس خوانده در سوریه و حوزه علمیه قم و فعال حقوق بشر عربستانی بود که در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال ۲۰۱۲ بازداشت شد و در روز چهارشنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴ دادگاه جنایی عربستان سعودی به دلیل اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی محکوم و در ۲ ژانویه ۲۰۱۶ اعدام شد. اعدام وی سبب واکنش گسترده منفی در منطقه و سازمان‌های مستقل بین‌المللی شد.

حکومت عربستان هیچگونه نقد و اعتراضی را قبول نمی کند و جواب اعتراض ها را تنها با شمشیر می دهد. شیخ نمر را محکوم به حمل سلاح می کند در حالیکه تنها یک ادعاست و همه می دانند که شیخ نمر سلاحی حمل نکرد.

عربستان خون یک شیعه مبارز را ریخت. آن هم در شرایط حساس منطقه. در زمانی مسلمانان داغ دار عزیزان خود در سوریه و عراق و یمن و... هستند. در شرایطی که بیداری اسلامی روز به روز افزایش می یابد.

شیخ نمر بی گناه بود و یک انسان مبارز و وارسته بود.

امام خامنه ای:

بدون تردید خون به ناحق ریخته‌ی این شهید مظلوم به سرعت اثر خواهد کرد و دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت. این عالمِ مظلوم نه مردم را به حرکت مسلحانه تشویق می‌کرد و نه به صورت پنهانی اقدام به توطئه کرده بود، بلکه تنها کار او، انتقاد علنی و امر به معروف و نهی از منکرِ برخاسته از تعصب و غیرت دینی بود.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان:

عربستان ملتی مظلوم دارد که گروهی فاسد و دزد بر آنها حکومت می‌کنند و هرکس در آن کشور حرفی بزند به قتل می‌رسد. خون شیخ نمر حال و آینده آل سعود را تا روز قیامت در بر خواهد گرفت و خون آن شهید در دنیا و آخرت آل سعود را تعقیب می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار