اسناد منتشر شده نشان می‌دهند:

اسناد به تازگی منتشر شده نشان می‌دهند شرکت آمریکایی گوگل در سال 2012 به دنبال کمک به معارضان سوریه برای براندازی نظام قانونی این کشور بوده‌اند.

گوگل به دنبال براندازی نظام بشار اسد با همکاری شبکه «الجزیره» بوده است

به گزارش گلستان24، اسناد تازه منتشر شده نشان می‌دهند شرکت آمریکایی «گوگل» در سال 2012 به دنبال کمک به معارضان سوریه برای براندازی دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه بوده است. 

گوگل براندازی

بر اساس گزارش روز دوشنبه واشنگتن‌تایمز، ایمیل‌های رد و بدل شده بین تیم هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا و یکی از مدیران شرکت گوگل، شمای مفصلی از برنامه‌های این شرکت آمریکایی برای دخالت در امور منطقه فراهم می‌کند.

«جرد کوهن»، رئیس بخش موسوم به «Google Ideas» در آن زمان در ایمیلی در جولای 2012 به برخی از مقامات بلندپایه کلینتون نوشته است: «لطفاً این را سری نگه دارید اما تیم من در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ابزاری است که علناً با رصد کردن موارد خروج از بدنه دولت سوریه و نشان دادن آن روی نقشه، مشخص کند این موارد مربوط به کدام بخش دولت هستند.»

«کوهن» در ادامه منطق مربوط به این اقدام را چنین بیان کرده است: «منطق ما این است که در حالی که بسیاری از مردم جنایت‌ها را رصد می‌کنند، هیچ‌کس به طور بصری موارد خروج (از بدنه دولت) را رصد نمی‌کند و آن را روی نقشه دنبال نمی‌کند؛ که ما فکر می‌کنیم این می‌تواند افراد بیشتری را به این کار تشویق کرده و به مخالفان قوت قلب بیشتری بدهد.»

«کوهن» همچنین نوشته که قصد دارد این ابزار را در اختیار رسانه‌های خاورمیانه قرار دهد. ابزار گوگل برای تحقق این هدف شبکه «الجزیره» بوده است.  

 او می‌نویسد: «با توجه به اینکه ارسال اطلاعات به داخل سوریه اقدام دشواری است، ما با الجزیره شراکتی ایجاد کرده‌ایم تا مالکیت اولیه ابزاری که ساخته‌ایم را در دست بگیرد، داده‌ها را رصد کند و آنها را به داخل سوریه پخش کند.»

این پیام برای «بیل برنز»، معاون وقت وزیر خارجه آمریکا، «آلک راس»، از مشاوران ارشد کلینتون و «جیک سالیوان»، معاون رئیس دفتر کلینتون ارسال شده است.  


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار