داشتم سری در کتاب تاریخ اسطوره های منفی کشورم می زدم. چشمم افتاد به بابک زنجانی معروف به ب-ز که یاد فیش های حقوقی نجومی افتادم و اسطوره های حال حاضر را با بابک خان زنجانی، مقایسه کردم.

گونه های تازه کشف شده از زنجانی

به گزارش گلستان 24، داشتم سری در کتاب تاریخ اسطوره های منفی کشورم می زدم. چشمم افتاد به بابک زنجانی معروف به ب-ز که یاد فیش های حقوقی نجومی افتادم و اسطوره های حال حاضر را با بابک خان زنجانی، مقایسه کردم.

جناب ب-ز با سرکیسه کردن اموال ملت کلی اختلاس بالا آورد و سرانجام دستگیر و محاکمه شد. اما مدیران دولتی که فیش حقوقی شان فاش شد و دست ملت افتاد کاملاً قانونی کلی پول به حسابشان هر ماه واریز می شده و الان هم دستگیر نشده اند و ادعای سهم خواهی از انقلاب را دارند. البته که رقم بلند و بالای حقوق ماهیانه شان به اندازه کلاهبرداری ب-ز نیست اما در مقایسه با فیش حقوقی کارمندان و قشر نان دولتی خور و یارانه بگیر کشور برای خودشان اسطوره ای هستند.

دلم به حال جناب ب-ز می سوزد که مشهور شد و دستگیر شد و هر چه خوشگذارنی کرده بود برایش تلخ شده و  از دماغش درآمد. راه را اشتباه رفته بود، باید بجای اینکه تمام تلاشش را بکند تا تاجر بشود، تلاش می کرد تا یک مدیر دولتی بزرگ با آشناهای گردن کلفت می شد.

اینطوری بعد از چند سال پول پارو کردن و گرفتن ارثیه اش از انقلاب، نهایتاً وقتی که لو رفت از کار برکنار می شد و آبرویش هم یکجا نمی رفت. خیلی هم باکلاس بود، اسمش بعنوان مدیر منتشر می شد و جز طبقه مرفهین بی درد به حساب می آمد.

حالا این مدیران مرفه دولتی که قیش حقوقی شان خبر می دهد از سر درونشان یارانه هم می گرفتند یا فقط به حقوق خودشان اکتفا می کردند. البته همه مدیران دولتی اینقدر پولدار و باکلاس نیستند اما همین تعداد معدودشان هم نیم اسطوره ای برای قرن مان محسوب می شوند.

نمی دانم آن زمان که داشتند ب-ز را محکوم می کردند این اسطوره های خرد کجا بودند و اینکه آیا به ریش ب-ز می خندیدند یا نه. الان باید کتاب اسطوره های منفی را بازنویسی کنند و اسامی مدیران خدوم مملکت که از لحاظ کندن درآمد بیت المال و سرازیر کردن آن به فیش حقوقی خویش ممتاز شناخته شدند را اضافه کرد.

آخرش نفهمیدیم اختلاس چه معنی ای دارد. اگر این فیش های حقوقی نجومی الان بد است، چرا هر ماه شارژ می شدند!

پ.ن:

این مدیران بسیار معدودند لطفاً جمع نبندیم، نسل مدیران تازه نفس انقلاب همچنان ادامه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار