قطار تغییرات در استان مرکزی پس از سفر هیئت دولت به راه افتاد

تغییر ۴ فرماندار در استان مرکزی درحالی قوت می‌گیرد که استعفای "حسین بختیاری" فرماندار اراک از سمت خود تکذیب شده است.

۴ فرماندار ‌تغییر می‌کند

به گزارش گلستان24، درحالیکه از اواخر آبان در محافل غیررسمی خبر از تغییرات گسترده در حوزه فرمانداران و برخی مسئولان اجرایی به گوش می‌رسید که با سفر دو روزه رئیس جمهور و خروج هیئت دولت از استان مرکزی قطار تغییرات در این استان در ریل تغییر و جابه‌جایی به حرکت درآمد.

تغییر فرمانداران

این درحالی بود که هرروز برای یک فرمانداری افراد مختلف از فعالان ستاد رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری گرفته تا پزشک و فعال سیاسی و اجتماعی برای این مسئولیت ردیف می‌شد.

بااین حال، گویی پایان سفر دولت به استان مرکزی سوخت لازم برای حرکت قطار تغییر در استان را تامین کرد و این حرکت در سطح فرمانداران آغاز شد.

فرمانداری کمیجان پیش‌درآمد تغییرات فرمانداران در استان مرکزی

چند روزی از سفر دولت به استان مرکزی گذشته بود که خبر از تغییر یک فرماندار آن هم درکمیجان مخابره شد که برخی سبب این تغییر را ضعف در مدیریت شهرستانی در استقبال از هیئت دولت برمی‌شمردند درحالیکه به گفته معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی این تغییر به خاطر بازنشستگی "میوه" فرماندار سابق این شهرستان انجام شده بود.

اما انتصاب مدیرکل امورروستایی استانداری مرکزی در مسئولیت سرپرستی این فرمانداری درحالی بود که وی علاقمندی خود را فعالیت در دفتر امور روستایی معرفی کرده و گفته بود: اولویت و علاقمندی بنده فعالیت در دفتر امور روستایی است چراکه تاثیرگذاری خود را در این منصب بیش از مشاغل دیگر می‌دانم.

بااین حال قطار تغییری که از شهرستان کمیجان راه افتاد، با انتصاب سرپرستی غیرعلاقمند به این پست کار خود را ادامه داد تا در ایستگاه بعدی تغییرات دیگری را رقم بزند.

جابه‌جایی فرماندار اراک، از استعفا تا تکذیب استعفا

دومین مقصد قطار تغییرات در استان مرکزی، کلانشهر اراک بود، جایی که این روزها اخبار غیرموثق بسیاری‌ درباره جابه‌جایی فرماندارش به گوش می‌رسد، از استعفای بختیاری فرماندار اراک گرفته تا تغییر کلی در بخش‌های مختلف این فرمانداری، هرچند معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی این استعفای فرماندار را تکذیب کرده است.

شکراله حسن بیگی با اشاره به اخبار منتشره درباره جابه‌جایی بختیاری به خبرنگار تسنیم گفت: اینکه فرماندار اراک استعفا کرده را تکذیب می‌کنم، بختیاری در حال حاضر فرماندار بوده و مشغول به کار است.

وی افزود: البته امکان تغییر و تحول هم وجود دارد، به فرماندار اراک گفته‌ام شما تا زمانی که مسئولیت برعهده دارید کارتان را انجام دهید و وقتی تصمیم بر تغییر شد، تصمیم لازم گرفته می‌شود.

قطار تغییر فرمانداران استان مرکزی 4ایستگاه در پیش دارد

درحالی‌که برخی از فعالان سیاسی تغییرات را بامنشا انتخاباتی ارزیابی می‌کنند، اما برخی دیگر این موضوع را ترمیم و کارآمدی بخش فرمانداران در شهرستان‌ها می‌دانند.

بااین حال، براساس خبرهای موثق 4تغییر کلی در فرمانداری‌های دوازده‌گانه استان مرکزی به وقوع می‌پیوندد که البته معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی با تایید این خبر، انجام آن را تاییدهای نهایی می‌داند.

حسن بیگی درباره این تغییرات با تایید تغییر در 4فرمانداری استان ادامه داد: 4تغییر در 4شهرستان و فرمانداری درجریان داریم که یکی کمیجان بود و باقی نیز پس از هماهنگی و اقدامات لازم عملیاتی می‌شود.

وی از پیش‌بینی گزینه‌هایی برای فرمانداری کمیجان خبر داد و افزود: برای کمیجان گزینه‌هایی درنظرگرفته شده که منتظر هماهنگی و استعلامات لازم هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی بااشاره به جابه‌جایی میوه از سمت فرمانداری کمیجان بیان کرد: فرماندارقبلی کمیجان به سبب بازنشستگی از این فرمانداری خداحافظی کرد.

حسن بیگی در واکنش به خبری درباره اینکه فردا یا روزهای آتی تودیع و معارفه فرماندار اراک و فرماندار دیگری برگزار می‌شود نیز گفت: اینها شایعه است و قطعا فردا هیچ تودیع و معارفه‌ای در کار نیست.

به گزارش تسنیم، حال باید دید قطر تغییر در استان مرکزی که از بعد سفر هیئت دولت با قدرت و سوخت لازم کار خود را شروع کرد چه هنگام به سرمقصد پایانی می‌رسد و درنهایت 4فرمانداری استان مرکزی دستخوش تغییر می‌شوند.
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار