تقریباً هیچ" وعدهایی که هیچ شد

دولت یازدهم مجسمه عبرت از اعتماد به استکبار جهانی است، در حالی که می توانست تبلور شکوفایی ظرفیت های عظیم ملت با اتکای به توانایی های داخلی و پرهیز از چشم دوختن به گشایش های موهوم پس از تجربه اعتماد به آمریکا باشد.ارتباط با آمریکا هیچ عایدی برای ملت ایران ندارد.

دولت یازدهم مجسمه عبرت از اعتماد به استکبار جهانی  /کلید من، کلید تدبیر است و هر قفلی را باز می‌کند

farhangnews_165692-482458-1450680142

سرویس سیاسی ، دولت یازدهم مجسمه عبرت از اعتماد به استکبار جهانی  است، در حالی که می توانست تبلور شکوفایی ظرفیت های عظیم ملت با اتکای به توانایی های داخلی و پرهیز از چشم دوختن به گشایش های موهوم پس از تجربه اعتماد به آمریکا باشد.ارتباط با آمریکا هیچ عایدی برای ملت ایران ندارد.

تقریباً هیچ"

به گزارش گلستان24،  توافق هسته‌ای موسوم به برجام، در 23 تیر 94 بین دولت ایران و 5+1 نهایی شد؛ طی یک پروسه چند ماهه پس از حصول توافق، دولت ایران تمام تعهدات مهم خود از جمله برچیدن تعداد زیادی از سانتریفیوژها، تغییر کاربری تاسیسات بسیار کلیدی فردو، کاهش چشمگیر ذخایر اورانیوم غنی شده، پرکردن کانالهای نیروگاه آب سنگین اراک با سیمان و ... را انجام داد و پس از تایید کامل انجام تعهداتش از سوی آژانس انرژی اتمی به انتظار نشست تا تحریم‌ها لغو و راه برای شکوفایی اقتصاد ایران فراهم شود. با این حال  پس از گذشت چند ماه از این انتظار، نتیجه همان شد که ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در دولت یازدهم در نیویورک به صراحت بیان کرد: "تقریباً هیچ"

تعهد برجام تا 10 سال دیگر تمدید کردند

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی اجماعی، تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران را برخلاف تعهد برجام تا 10 سال دیگر تمدید کردند.از مجموع 420 نماینده حاضر در مجلس نمایندگان آمریکا تنها یک نماینده به طرح تمدید ده ساله تحریم‌های این کشور علیه جمهوری اسلامی رأی منفی داد.

این دسته از تحریم‌های آمریکا برایی اولین بار درسال 1996 علیه برنامه هسته‌ای ایران به تصویب رسید. غالب نمایندگان مجلس آمریکا تداوم این تحریم‌ها را ضروری می‌دانند و معتقدند که این تحریم‌ها به حکومت‌های آینده آمریکا امکان خواهند داد که در صورت نیاز سریعا مجازات‌های جدیدی علیه ایران به تصویب برسانند.تمدید این تحریم‌ها در تناقض با مقدمه برجام و مواد 21 و 24 و 26 آن است.

برجام به خسارت محض تبدیل شد

یکی از کارشناسان می گوید:اشتباه راهبردی دولت باعث شد برجام به خسارت محض تبدیل شود، اروپایی‌ها قبل از برجام این موضوع را مطرح کردند که تحریم‌های ایران جواب نداده است اما رفتار دولت یازدهم بود که غیر مستقیم به آمریکایی‌ها گفت کارتان در تحریم درست است.

در کجا مرسوم هست، کسی که به مذاکرات برود و بگوید آمریکایی‌ها با یک بمب ما را از بین می‌برند؟؟؟این سوال پیش می‌آید که چرا آمریکایی‌ها ما را با یک بمب از بین نبرده‌اند، شرطی کردن کشور در برجام اهرمی بود که در دست آمریکایی‌ها قرار گرفت، رئیس جمهور ما در آخرین لحظات مذاکرات می‌گفت این قرارداد حتما انجام می‌شود در حالی که مقامات آمریکایی از احتمال 50 درصدی آن صحبت می‌کردند.هر انتقادی که در کشور مطرح می‌شود از سوی دولتمردان در جهنم باز می‌شود و عنوان می‌کنند بروید به جهنم؛ قرار بود کلید قفل مشکلات را باز کنند نه کلید جهنم که بچه‌های انقلابی را مرتب به آنجا بفرستند.کسانی که سبب تحمیل پروژه «خسارت محض» بر کشور شدند توجیهات دیگری بتراشند.

وی با اشاره به تذکرات رهبری در بحث برجام تصریح می کند: هرچه امام مسلمین فریاد می‌زدند به سرمایه‌های درون کشور نگاه کنید آقایان در مقابل حرف ایشان چیز دیگری می‌گفتند آمریکایی‌ها قدرت جسارت به خاک ایران را ندارند افرادی که باعث این خسارت محض شده‌اند باید از مردم عذرخواهی کنند.

وعدهایی که هیچ شد /کلید من، کلید تدبیر است و هر قفلی را باز می‌کند

وعده های دولت یازدهم  و کارنامه درخشان که باقی مانده است. که تقریبا هیچ شد.-اصل تامین مسکن ارزان برای جامعه ما و به خصوص نسل جوان، جزو برنامه‌های دولت "تدبیر و امید" است. - در بحث عدالت اجتماعی باید مسئله حمایت از محرومان را در اولویت خود قرار دهیم. - باید مسئله اقشاری مانند کارگران که حقوق  ثابت دارند را مورد توجه قرار دهیم.- در حال حاضر مسئله بیکاری در میان زنان خیلی زیاد است و 66 درصد افراد بین 20 تا 29 سال امروز جزو افرادی هستند که بیکار هستند.– اگر بتوانیم رونق اقتصادی را درست کنیم، بحث بیکاری هم حل می‌شود. امروز حداقل 3 میلیون و 300 هزار بیکار در کشور وجود دارد. "دولت تدبیر و امید" در اولین قدم، تلاش می‌کند که محیط کسب و کار را به طور دائم بهبود بخشیده و البته برای کوتاه مدت هم بسته‌های تشویقی ویژه‌ای خواهیم داشت که با اجرای آن می‌توان در کوتاه مدت این حرکت را در جامعه به سرانجام رساند. مردم در همان 2 ماه اول دولت تدبیر و امید آثار کارهای انجام‌شده را می‌بینند. برای از پیشِ‌روی برداشتن مشکلات اقتصادی برنامه یک‌ماهه، 3ماهه، یک‌ساله و 4ساله در نظر گرفته‌ایم. پول نفت به جای آنکه خرج روزانه دولت را تأمین کند، باید سرمایه گذاری شود.--اگر نفت را صادر کنیم و درآمد آن را به سرمایه گذاری‌های مولدی از جمله؛ توسعه کشاورزی و منابع آب و همچنین اصلاح خاک تبدیل و صنایع مادر و غیر مادر ایجاد کنیم، تولید بالا می‌رود و در کنار آن اشتغال نیز درست می‌شود. کلید من، کلید تدبیر است و هر قفلی را باز می‌کند و تمام مشکلات قابل حل است و برای آن‌ها برنامه دارم. و....

جولان واردات در دولت روحانی  

به این ترتیب بر خلاف وعده های دولتی ها، با پایان روزهای انتظار برای توافق هسته ای ، هنوز وضعیت تولید در کشور بهبود نیافته و درها به روی کالاهای خارجی مصرفی باز است . ورودی که بر اساس بسیاری از پیشبینی ها بیم آن می رود بیشتر و بیشتر شود چرا که بعد از تحریم ها پای کشورهای اروپایی نیز به بازار ایران باز خواهد شد.

طبق گزارش مرکز آمار ایران، شاخص های عمده نیروی کار در بهار 94 در مقایسه با زمستان سال 93 به تفکیک استان نشان می دهد، با وجود اینکه نرخ بیکاری در زمستان سال 93 از 11.5 درصد به 10.8 درصد در فصل بهار سال 94 کاهش پیدا کرده است اما نرخ بیکاری 15 استان افزایش یافته است.به همین علت است که چادر مشکی چینی، برنج هندی و چای خارجی روانه بازاهای کشور می شود و کسی را یارای مقابله با ورود سنگ قبر چینی، چوب بستنی چینی و  پارچه ترکی نیست و همین روزها است که فرش ایرانی نیز از چین به کشور وارد شود!

این در حالی است که با روی کار آمدن دولت روحانی امید بر این بود که از حجم واردات به کشور که به گواه کار‌شناسان و بازار موجب نابودی تولید در بخش‌های کشاورزی و صنعتی شده است کاهش یابد اما آمارهای جدید گمرک نشان می‌دهد عملا چنین نیست.در خصوص بازار خودرو هم حتی با امدن غول های خودرو سازی، قشر متوسط و ضعیف نمی توانند به عنوان مثال بنز 200 میلیونی بخرند و مجبورند به همان پراید و پژو قناعت کنند. در واقع با آمدن غول های خودروسازی به ایران،  با وجود گرانی خودروها  و وجود تعرفه های سنگین وارداتی تفاوتی برای مردم حاصل نمی شود چرا که هنوز گرانی بر بازار خودرو حکم فرماست.

دولت یازدهم مجسمه عبرت از اعتماد به استکبار جهانی  است، در حالی که می توانست تبلور شکوفایی ظرفیت های عظیم ملت با اتکای به توانایی های داخلی و پرهیز از چشم دوختن به گشایش های موهوم پس از تجربه اعتماد به آمریکا باشد.ارتباط با آمریکا هیچ عایدی برای ملت ایران ندارد. انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار