منابع عراقی از وقوع انفجار بزرگ در مسجد معروف نوری در منطقه موصل قدیم خبر دادند.

وضعیت مسجدی که ابوبکر بغدادی در آن اعلام خلافت کرد +عکس

به گزارش گلستان24، از العالم، فرمانده عملیات «نینوا ما می آییم» عراق پنجشنبه شب اعلام کرد که به دنبال پیشروی های گسترده نیروهای مبارزه با تروریسم و وارد شدن ضربات شدید به تروریست های داعش در موصل قدیم، تروریست های داعش اقدام به انفجار مسجد تاریخی النوری کردند.

این انفجار در حالی رخ داد که نیروهای عراقی این هفته به نزدیکی مناره تاریخی الحدباء و مسجد نوری در منطقه موصل قدیم رسیدند.

به دنبال نزدیک شدن نیروهای عراقی به مواضع داعش، تروریست های این گروه اقدام به انفجار بیمارستان ها، مساجد و سایر تاسیسات در شهر موصل می کنند.

منابع عراقی عکسی هوایی منتشر کرده اند که با پهپاد گرفته شده و در آن خرابه های مسجد النوری و اطراف آن بعد از انفجار گروه تروریستی داعش به تصویر کشیده شده است.


ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در ژوئن 2014 خلافت خودخوانده اش را در مسجد النوری اعلام کرد و برهمین اساس این مسجد برای عناصر داعش دارای اعتبار معنوی بود و با ویران شدن مسجد به دست داعش، به نوعی این گروه تروریستی پایان خود را در موصل اعلام کرده است.

مسجد النوری به دست خلفیه عباسی المستضیء بالله در 568 هجری قمری (1173 میلادی) ساخته شده است.



روز گذشته سرلشگر رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال در بیانیه ای اعلام کرد، یگان هایی از نیروهای تحت امر وی همراه نیروهای واکنش سریع، روز شنبه به نزدیک ترین نقطه با مناره الحدباء و مسجد النوری در بخش غربی موصل رسیده اند.



وی گفت که تمامی تحرکات داعش را در این منطقه از طریق پهپادهای پلیس زیر نظر دارند.

نیروهای امنیتی عراق با حمایت بالگردهای ارتش، تاکنون موفق شده اند بیش از 60 درصد بخش غربی موصل را تحت کنترل خود در آورند و هم اکنون درگیری های کوچه به کوچه در شمال محلات نابلس، الابار ، موصل قدیم و باب الطوب و العروبه جریان دارد.

منبع:جام جم انلاین

ارسال نظر

آخرین اخبار