کنار گذاشتن و عبور از محمد رضا عارف نشان می دهد که اصلاح طلبان برای رسیدن به مقاصد خود حتی به اصلی ترین مهره های خود رحم نمی کند.

محمدرضاعارف قربانی سیاست های دوگانه ی اصلاح طلبان

به گزارش گلستان 24؛هیچ یک از صاحب نظران و سیاسیون کشور حتی در بهترین حالت گمان نمی کردند که اصلاح طلبان عارف را قربانی قدرت طلبی خود کنند و پروژه عبور از وی را رقم بزنند تا به اهدافی که در نظر دارند برسند.

در انتخابات سال 92 محمد رضا عارف نیز به عنوان یکی از گزینه های  اصلی ریاست جمهوری مطرح شده بود و احتمال پیروزی وی نیز بیشتر از دیگر رقبای او بود، اما او به نظر دیگر هم حزبی های خود به نفع روحانی کنار کشید تا روحانی در انتخابات پیروز شود.

بعد از پیروزی روحانی، از عارف در پست های دولتی استفاده نشد و تصورات راجع به این که ممکن است عارف در پست های حساس دولت یازدهم جای بگیرد بطور کل منتفی شد.

با شروع انتخابات مجلس اصلاح طلبان دوباره به تکاپو افتادند تا از محبوبیت این افراد برای لیست خود بهره بگیرند که در اینجاهم عارف به عنوان سر لیست ائتلاف اصلاح طلبان  که به لیست امید نیز مشهور است توانست اکثریت کرسی های مجلس را از آن حزب سیاسی خود کنند.

با ایجاد مشکلاتی بین عارف و روحانی اصلاح طلبان روحانی را انتخاب کردند و پروژه ی عبور از عارف را نیز کلید زدند بطوری که رسانه های زنجیره ای این طیف سیاسی  بیشتر مواقعدر حال کوبیدن محمد رضا عارف هستند.

حتی رسانه های ضد انقلاب که در همه حال از اصلاح طلبان و لیست امید دفاع می کردند پروژه ی عبور از عارف را دردر دستور کار خود قرار داده اند.

در سوی دیگر نیز درانتخابات شورایشهر تهران اصلاح طلبان با استفاده ابزاری از مهدی هاشمی وی را سر لیست ائتلاف خود قرار دادند و حال که این لیست رای آورده است از نامزد شدن مهدی هاشمی برای شهردار شدن تهران جلوگیری به عمل اورند.

این روند کاری رسانه ها و سیاستمداران اصلاح طلب  نشان می دهد که این طیف سیاسی برای بدست گرفتن قدرت هرکسی که مخالفتی با آنها بکند و یا تفاوت نظری داشته باشد را کنار بگذارد حتی اگر آن فرد مهره ی خودشان باشد.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار