حمید رسایی در گرگان مطرح کرد:

حمید رسائی گفت: عده ای در حال بزک کردن چند باره برجام هستند و با وعده و وعید مردم را منتظر نگه می دارند.

برخی در حال بزک کردن برجام هستند/ مجلس در شخص لاریجانی خلاصه شده

به گزارش گلستان24، حمید رسائی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که پس از چند سال نتیجه دو دیدگاه در کشور در حال به ثمر نشستن است و خودش را نشان می‌دهد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: با روی کار آمدن دولت آقای روحانی، و نوع نگاه حاکم بر این دولت بویژه در سیاست خارجی شاهد تفاوتی در نگاه دولت روحانی با دولت‌های سی و چند ساله پس از انقلاب هستیم و این دیدگاه معتقد است نظام جمهوری اسلامی در مواقعی دچار تندروی شده و علت فشار های کشورهای استکباری علیه ملت ایران به دو دلیل می باشد.

وی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت آقای روحانی، شاهد تفاوتی در نگاه دولت روحانی با دولت‌های سی و چند ساله هستیم و رفتار برخی مسئولان که سبب اعمال فشار بیشتر استکبار شده و عدم توانایی مسئولان در مذاکرات بین‌المللی که به جای مذاکره در حال بیانیه خواندن است و ریشه این نگاه در تبرئه جریان استکبار بود.

رسایی بیان کرد: گذر زمان نشان داد که هم تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کرده و هم مسئله طرف مقابل هسته ای نبوده و این بهانه ای بیش نبوده است.

برخی دنبال بزک کردن برجام هستند

نماینده سابق مردم تهران در مجلس یادآور شد: ما شاهد بودیم که جمهوری اسلامی همه تعهدات خود را حتی یک‌جانبه و عجولانه عمل کرد و دیدیم که مذاکرات و توافق‌نامه مبهم بدون ضوابط بین‌المللی بسته شده که طرف مقابل می‌تواند هر سوء استفاده‌ای کند.

رسایی با بیان اینکه مذاکرات و توافق هسته ای مبهم بسته شده و طرف مقابل در حال سوء استفاده است، خاطرنشان کرد: عده ای در حال بزک کردن چند باره این توافق نامه هستند و با وعده و وعید مردم را منتظر نگه می دارند و ادبیات نامناسب خود را متوجه منتقدین می کنند.

وی افزود: در بخش سیاسی و حقوقی برجام‌ هم ‌دچار مشکل هستیم و سرویس های بیرونی در تیم ‌مذاکره کننده دخیل بودند.

ترامپ با برجام سر دولت را خواهد برید

نماینده سابق مردم تهران در مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی بر اساس مکانیزم ماشه هیچ گاه به نقض برجام اعتراض نکرده زیرا هر نوع اعتراض به ضرر ایران است و احتمال برگشت مجدد تحریم ها علیه جمهوری اسلامی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر آقای دری اصفهانی به دلیل ارائه اطلاعات به سرویس های جاسوسی به پنج سال زندان محکوم شده افرادی که بر اساس مکانیزم ماشه متن برجام را به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند مستحق زندان بیشتری هستند.

مدیر مسئول هفته نامه 9 دی بیان کرد: دامنه تحریم های علیه سپاه به دولت هم کشیده خواهد شد و ترامپ به وسیله برجام سر دولت را خواهد برید.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده افزود: هیچ منافاتی ندارد رهبر انقلاب تیم مذاکره کننده را انقلابی می‌داند اما این مهم به این معنی نیست که همه کارها کارشناسی شده و مقام معظم‌رهبری نامه می‌نویسد به تیم مذاکره کننده که برجام سندی پرابهام است که نتوانسته موانع را بردارد و از کارشناسان بیشتر استفاده شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس در خصوص تهدیدات ترامپ گفت : بر خلاف جریان رسانه ای و برخی دولتمردان که مدعی اند ترامپ برجام را پاره می کند و یا از آن خارج می شود من معتقدم که این اتفاق نمی افتد.

رسایی خاطرنشان ساخت : اتفاقا ترامپ بوسیله برجام سر ما را خواهد برید و به هیچ وجه اگر ذره ای عقل داشته باشد می توانند هر چه بخواهند از برجام بدست آورند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقایسه دولت احمدی نژاد با دولت روحانی در موضوع هسته ای، گفت: در دولت اسبق مدیریت مذاکره در اختیار شورای عالی امنیت ملی بود و در این دولت به وزارت خارجه تحویل داده شد.

رسایی با بیان اینکه آن زمانی که در شورای عالی امنیت ملی بود کارشناسی بیشتری انجام می‌شد، افزود: به علت حاکم شدن تسامح و اعتماد به دشمن و عدول از ارزش‌ها شاهد رشد و نمو جاسوس‌ها حتی در کنار رئیس جمهور شدیم.

وی خاطر نشان کرد: در زمان دکتر جلیلی به دلیل اینکه مذاکرات با اقتصاد گره نخورده بود، اقتصاد کشور متاثر بر نتیجه  مذاکرات نبود اما در دولت جدید به علت اینکه مذاکرات با اقتصاد درون کشور پیوند خورده بود هربار شاخص بورس قبل از مذاکره اوج گرفته و بعد از مذاکرات سقوط می کرد و این یکی از آفت های بزرگ در اقتصاد کشور بود.

ادعای خالی بودن خزانه جنگ روانی دولت بود

وی افزود: ادعای خالی بودن خزانه از سوی آقای روحانی یک بار در دانشگاه تهران و بار دیگر در مقر سازمان ملل و در گفت‌وگو با خبرنگاران گفتند خزانه خالی است و هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد اگر این موضوع واقعیت هم داشت بروید و در خانه دشمن بگوئید که خزانه خالی است.

این مقام مسئول افزود: عمدتا در راستای فشار و جنگ روانی به مسئولان عالی کشور و مردم بود که بگویند چاره‌ای نداریم جز اینکه با دشمن برویم و مذاکره کنیم.

رسایی اشاره کرد : در حالیکه شاهد ولخرجی ها و بریز و بپاش ها در دولت هستیم و بودجه های جاری بجای اینکه کاهش بیابد زیاد شده و بر عکس بودجه های عمرانی کمتر شده است .

مجلس در شخص علی لاریجانی خلاصه شده است

رسایی به انتقاد از عملکرد فعلی مجلس پرداخت و اظهار کرد: اکنون با مجلس راکد، بدون تحرک و بدون صداهای مختلف مواجه هستیم و به نوعی مجلس در شخص علی لاریجانی خلاصه شده و فقط حرف از تغییر نظام سیاسی کشور از ریاستی به پارلمانی است که مجلس بتواند رئیس جمهور را انتخاب کند و این به نفع عده ای خاص مخصوصا کسی که نبض مجلس را به عهده دارد میباشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تهران نمایندگانی انتخاب شدند که هیچ سابقه شفاف و روشنی از عملکرد سیاسی و فکری آنها وجود نداشت، گفت: بسیاری از آنها نمایندگان تازه وارد مجلس بودند و سنگینی مجلس روی برخی نماینده ها تاثیر می گذارد، در مجلس کسی که حرف بزند نداریم من حتی به اصولگرایان مجلس هم انتقاد دارم که چرا سکوت می کنند.

رسایی گفت: در دوره گذشته نمایندگان تهران بسیار تاثیرگذار بودند و در بزنگاه‌ها و استیضاح‌ها از سوی نماینده‌های تهران بیان می‌شد اما خیلی از این نماینده‌های دوره جدید، تازه وارد به مجلس بودند و تا فضای مجلس و سنگینی حاکم بر محیط کوچک دستش بیاید، زمان‌بر است.

رسایی تصریح کرد: چرا نمایندگان این فضا را نمی شکنند و دیکتاتوری پارلمانی در مجلس حاکم است و عده ای هر کاری بخواهند انجام می دهند.

سلب اعتماد مردم نسبت به مسئولین هدف رسانه های بیگانه است

رسایی به نقش رسانه‌های معاند انقلاب در محکوم کردن برخی فرزندان مسئولان اشاره کرد و افزود: عناد و دشمنی این رسان ها کاملا مشخص بوده زیرا ارتباط آنها با شبکه های بیگانه و جذب کمک های مالی کاملا مشهود و معلوم میباشد پس طبیعی است که سلب اعتماد مردم نسبت به مسئولین جمهوری اسلامی وظیفه آنهاست مخصوصا در زمانی که قوه قضائیه در حال برخورد با مفسدین اقتصادی و سیاسی است که دستگیری و محکومیت دری اصفهانی عضو تیم مذاکره به دلیل جاسوسی علیه امنیت ملی یکی از این موارد میباشد.

رسایی با انتقاد از حمایت صادق زیباکلام و جلالی زاده مسئول ستاد انتخاباتی روحانی در استان کردستان از رفراندوم کردستان مستقل در عراق اظهار داشت: استقبال از تجزیه عراق و تشکیل کردستان مستقل که دسیسه ای اسرائیلی است، برخلاف امنیت ملی است و با این حال برگزاری رفراندوم عراق تاثیر خاصی در مناطق کردنشین کشور نداشته است.

وی افزود: قوه قضاییه باید نسبت به کسانی که خلاف امنیت ملی کشور اظهاراتی را بیان می کنند و آن را تبلیغ و ترویج می کنند واکنش نشان دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار