سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دیدن فیلم سینمایی به‌وقت شام، مطالبی را در خصوص این فیلم بیان کرد.

واکنش سردار سلیمانی به فیلم "به وقت شام" + فیلم

به گزارش گلستان24؛سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دیدن فیلم سینمایی به‌وقت شام، مطالبی را بیان کرد که در ادامه آن را می‌خوانید:

اولاً واقعاً باید از آقای حاتمی‌کیا تشکر کنم که خط‌شکنی کردند، یک کار بسیار ارزشمندی را انجام دادند. ایشان با هنرمندی خاصی توانستند در واقع گوشه‌هایی از آن واقعیت تلخ را نشان بدهند.

من فکر می‌کنم خدمت بزرگی کردند با این کارشان به همه کسانی که مظلومانه و غریبانه دفاع کردند. این [فیلم] را وقتی مردم ببینند به حقیقتی که در واقع آن خطر بزرگی که اسلام و تشیع و همه انسانیت را تهدید می‌کرد، بیشتر پی می‌برند، لذا به این دلیل عرض می‌کنم که ایشان خدمت بزرگی کرد، یک فیلم‌سازی نبود، یک آگاه‌سازی بود.

به فکر متعالی ایشان واقعاً تعظیم می‌کنم، کار بزرگی کردند، و همه کسانی که ایشان را در این مسیر حمایت کردند؛ چه برادران سازمان اوج، چه کسان دیگری که دست‌اندرکار بودند، چه کسانی که در منطقه یا در اقداماتی که درواقع در راستای این فیلم بود، انجام دادند، کار بسیار شایسته و ارزشمندی است.

من فکر می‌کنم این [فیلم] یکی از دیدنی‌ترین فیلم‌هایی است که تا حالا تقریباً می‌توان گفت که در بخشی از ابعاد، صددرصد نزدیک به واقعیت [بود]، در واقع می‌توان گفت یک مستند واقعی است.

پس از این فیلم من تصور می‌کنم برای اینکه بتوان این خط را شکست و کارگردانان و نویسندگان متعهدی ــ نه‌تنها از ایران، [بلکه] از دنیا ــ سرازیر بشوند برای نشر و در واقع توسعه و تکثیر و تدوین این نوع حرکت‌هایی که وجود داشت؛ این مظلومیت و ظلم را.

آن چیزی که در واقع از صحنه فیلم برای من تداعی صحنه‌های گوناگون را می‌کرد: [اوّل] همین صحنه سربریدن بود، در واقع سربریدن‌هایِ جمعی، که من به‌کرّات در عراق و در سوریه [و] در جاهای گوناگون شاهدش بودم. دوم، صحنه آوارگی و مظلومیتی [بود] که ملت‌های عراق و سوریه با خون گلوی خودشان آن را حس کردند.

این فیلم به‌رغم اینکه من خب، این صحنه‌ها را دیده بودم ولی خودم را به‌گریه انداخت. و چون این مظلومیت یک واقعیتی است که وجود دارد و صحنه‌های بسیار سختتر از این هم در این دو تا کشور به‌وقوع پیوسته [است]. البته الآن در افغانستان هم در جهت دیگری در حال انجام است.

من از طرف همه مجاهدین و شهدا و رزمند‌ه‌های مظلوم این صحنه، از آقای حاتمی‌کیا و همه کسانی که ایشان را در این صحنه کمک کردند، تشکر می‌کنم. در واقع [با این کار] از مدافعین حرم دفاع کردند.

لینک دانلود فیلم

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار