«دوستان آتش خطرناکی در خانه ما افتاده است...»

لوزان، بیانیه یا توافقنامه؟! (7)

به گزارش گلستان 24،امام خامنه‌ای: مسئولین باید بیایند مردم را و بخصوص نخبگان را از جزئیّات و واقعیّات مطّلع کنند؛ ما چیز محرمانه نداریم، چیز مخفی نداریم. این مصداق همدلی با مردم است.

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی: سازمان انرژی اتمی و وزارت امورخارجه فکت شیت ایران را تهیه کرده اند و هم اکنون در دست وزیر امور خارجه است و در صورت صلاحدید منتشر می شود.

عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده: فکت شیت ایران همان سخنان مبسوط وزیر امور خارجه است. روایت ما که یک روایت واقعی است در صحبت های مفصل دکتر ظریف بیان شد. من نیز بیان کردم. ما فعلا بنای ارائه مکتوب آن را نداریم، ولی اگر لازم باشد چنین خواهیم کرد.

نماینده مشهد: 212 نماینده مجلس طی بیانیه‌ای خواستار انتشار هرچه سریع‌تر فکت شیت ایرانی شدند.نمایندگان مجلس انتشار فکت‌شیت ایرانی را عاملی برای جلوگیری از سوءاستفاده غربی‌ها از جزئیات مذاکرات می‌دانند.

دکتر زیباکلام با ارائه شواهد و دلایلی چند، مدعی شد که ما با سه پدیده مواجه هستیم:

اولاً بیانیه ای که به صورت مشترک توسط آقای دکتر ظریف و خانم موگرینی قرائت شد

ثانیاً بیانیه ای که توسط وزارت خارجه آمریکا به صورت رسمی منتشر شده است

ثالثاً توافقنامه‌ای مخفی!!!  که در چند قسمت از بیانیه ظریف-موگرینی به آن اشاره هایی شده است !!!

  1. در فراز چهارمِ بیانیه آمده است، ظرفیت و سطح ذخایر اورانیوم غنی شده توسط ایران، برای بازه زمانی مشخص شده !!! محدود خواهد شد. اما وقتی در متن جستجو میکنیم زمانی برای آن مشخص نشده است در حالی که متن به صراحت میگوید «بازه زمانی مشخص شده!» و مثلا نمیگوید بازه زمانی که بعدا مشخص خواهد شد !
  2. در فراز دیگر که در مورد گستره تحقیق و توسعه بحث میکند، میگوید «گستره و بازه زمانیِ توافق شدهبرای تحقیق و توسعه» در حالی که این بازه زمانی در متن موجود نیست و شاهد دیگری است برای وجود توافق نامه ای مخفی!
  3. شاهد بعدی پیرامون بازرسی ها و شفاف سازی هاست که میگویدآژانس بین المللی اتمی اجازه میابد از فناوری های مدرن استفاده کرده و به واسطه آنها دسترسی های تقویت شده ای را از طریق رویه های توافق شده  !!! ... که باز هم در این قسمت ارجاعِ متن به آن توافق ناپیداست!!!

ایشان در ادامه با توجه به شواهد موجود هشدار داد که«دوستان آتش خطرناکی در خانه ما افتاده است...»

ادامه دارد...

ارسال نظر

آخرین اخبار