با توجه به روند نزدیکی اصلاح‌طلبان به دولت، آنها از پیش برنده انتخابات مجلس هستند، کسی که خوب بتواند میوه‌های توافق لوزان را بچیند، برنده بیانیه لوزان در عرصه داخلی است!

لوزان، بیانیه یا توافقنامه؟! (9)

به گزارش گلستان 24، یکی از نگرانی‌های عمده  منتقدین سیاست خارجی دولت یازدهم طی یک سال و نیم گذشته، ترجیح منافع سیاسی و جناحی  به منافع ملی در مذاکرات هسته ای بوده است.

اما در حالی که نزدیک به یک سال و نیم از آن روزها می گذرد و طی روزهای گذشته محتوای مذاکرات لوزان نیز کم و بیش رسانه ای شده است، این بار نه منتقدان عملکرد دیپلماسی دولت یازدهم بلکه احمد خرم وزیر دولت اصلاحات در گفتگو با فارس اعلام کرده است:  «با توجه به روند نزدیکی اصلاح‌طلبان به دولت، آنها از پیش برنده انتخابات مجلس هستند، کسی که خوب بتواند میوه‌های توافق لوزان را بچیند، برنده بیانیه لوزان در عرصه داخلی است!»

فریدون عباسی شامگاه چهارشنبه در جلسه پرسش و پاسخ در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: دولت تمامی شرایط مثبت را یکجا به طرف مقابل واگذار کرد و در مذاکرات آینده دیگر چیزی برای تقابل و تعامل در دست ندارد.
 از سال ۸۴ که ترور دانشمندان هسته ای آغاز شد، کشور هنوز تجربه ای در زمینه انگیزه دشمن در ترور شخصیت های علمی نداشت و به همین خاطر دشمن به راحتی اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته ای را از طریق تخلیه تلفنی انجام می داد.
 مقدمات ورود پرونده هسته ای کشور ما به شورای امنیت از طریق آژانس انرژی اتمی در سال پایانی دولت خاتمی با مذاکراتی که رئیس جمهور فعلی با آلمان، انگلیس و فرانسه انجام داد، صورت گرفت.

امام خامنه ای در سخنان خود در جمع زائران حرم رضوی تاکید کرده بودند:

«اینکه آمریکایی‌ها تکرار میکنند که «ما قرارداد با ایران میبندیم، بعد نگاه میکنیم ببینیم اگر به قرارداد عمل کردند تحریمها را برمیداریم» این حرف حرف غلط و غیر قابل قبولی است؛ این را ما قبول نداریم. رفع تحریمها جزو موضوعات مذاکره است، نه نتیجه‌ی مذاکرات؛ آن کسانی که دست‌اندرکار هستند، فرق این دو را بخوبی میفهمند. این یک خدعه‌ی آمریکایی است که میگویند قرارداد میبندیم، نگاه میکنیم به رفتارها، بعد تحریمها را برمیداریم! این‌جوری نیست؛ همین‌طور که مسئولین ما صریحاً گفته‌اند و رئیس‌جمهور محترم صریحاً گفت، رفع تحریمها باید بدون هیچ فاصله‌ای در هنگام رسیدن به توافق انجام بگیرد، یعنی رفع تحریم جزء توافق است نه چیزی مترتّب بر توافق.»

ادامه دارد...

ارسال نظر

آخرین اخبار