رئیس نخستین کنفرانس ملی ربات‌های پروازی خبر داد

رئیس نخستین کنفرانس ملی ربات‌های پروازی از رونمایی از پهباد بومی «رهام» در حاشیه برگزاری این همایش خبر داد.

رونمایی از پهباد «رهام» در نخستین کنفرانس ملی ربات‌های پروازی

به گزارش گلستان24، علی رفیقی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: رسالت دانشگاه‌ها تولید علم و فراهم کردن بستر لازم برای تحقیقات علمی و کاربردی برای رسیدن به محصول مناسب برای رفع نیاز جامعه است.

وی ادامه داد: در این راستا نخستین کنفرانس ملی ربات‌های پروازی 24 تیرماه جاری به میزبانی استان گلستان و موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی میرداماد گرگان برگزار می‌شود.

رئیس نخستین کنفرانس ملی ربات‌های پروازی خاطرنشان کرد: این همایش از ساعت هشت صبح روز 24 تیرماه در محل سالن امام خمینی(ره) دانشگاه فرهنگیان مرکز خواهران آغاز می‌شود و تا عصر همان روز ادامه دارد.

رفیقی تاکید کرد: هدف اصلی برگزاری این همایش ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه ربات‌های پروازی، تبادل علم و فناوری بین مراکز علمی و دانشگاه‌ها، افراد صاحب نظر، معرفی محصولات و دستاوردهای این عرصه به نهادها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی است.

وی متذکر شد: در این کنفرانس دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه نوشیروانی بابل، دانشگاه گلستان، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، انجمن ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران، اتاق بازرگانی گلستان و ستاد بحران استان همکاری دارند.

رئیس نخستین کنفرانس ملی ربات‌های پروازی تصریح کرد: 110 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که بعد از بررسی مقالات، 55 مقاله برای شرکت در کنفرانس پذیرفته شده است.

رفیقی تاکید کرد: مقالات ارائه شده در این کنفرانس از سوی اساتید و دانشجویان گیلان، کرمانشاه، ایلام، بوشهر، یاسوج، اهواز، تبریز، اصفهان و برخی استان‌های دیگر بوده که بیش از 50 درصد مقالات ارسال شده از استان گلستان که محل برگزاری همایش محسومی‌می‌شود، ارسال شده است.

رونمایی از پهباد بومی «رهام»

وی در بخش دیگری از این نشست، به رونمایی از پهباد بومی «رهام»  اشاره کرد و گفت: این پهباد توسط اساتید و دانشجویان موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی میرداماد گرگان ساخته شده که در حاشیه برگزاری این کنفرانس ملی رونمایی خواهد شد.

رئیس نخستین کنفرانس ملی ربات‌های پروازی اظهار کرد: از دو سال گذشته شروع فعالیت ساخت این پهباد آغاز شد و در روز بزرگداشت مقام معلم سال جاری آزمایش نهایی آن به پایان رسید که در این کنفرانس رونمایی خواهد شد.

رفیقی گفت: ساخت این پهباد کاملا بومی است که توسط متخصصان موسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی میرداماد گرگان ساخته شده که در حوزه نرم‌افزاری برای ساخت این پهباد بیش از 16 هزار خط برنامه‌نویسی انجام شده و بیش از 20 میلیون توان نیز هزینه شده است.

وی ادامه داد: حامد گرجی‌زاده سرپرست تیم ساخت این پهباد بوده و مجتبی سلیمانی، حسین فرساد و امین بزازی به عنوان اعضای اصلی تیم سازنده این پهباد فعالیت داشتند که از توان دانشجویان این موسسه نیز استفاده شده است.

رئیس نخستین کنفرانس ملی ربات‌های پروازی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مقدمات تجارسازی این پهباد انجام شده و این قابلیت برای تیم ساخت این پهباد وجود دارد که تمامی سفارشات و نیازهای مربوط به نهادهای سفارش‌دهنده را تامین کنند.

رفیقی تاکید کرد: این قابلیت در تیم سازنده پهباد وجود دارد که سه ماه پس از اخذ سفارش، پهباد موردنظر را تحویل دهند و تمامی امکانات پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز به مشتریان ارائه خواهد شد.

وی در پایان ابراز کرد: با ساخت این پهباد در داخل کشور، در مقایسه با نمونه خارجی آن، 50 درصد در تولید صرفه‌جویی خواهد شد و تفاوت مهم در این پهباد، قابلیت تغییر با نیاز مشتری است، در حالی که در نمونه خارجی نمی‌توان هیچگونه تغییری را ایجاد کرد.


انتهای پیام / فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار