بی بی سی چگونه تشییع شهدا را پوشش داد

رسانه سلطنتی لندن نشین بی بی سی، از عکس های تشییع پیکر شهدا تماماً تصاویری از چهره‌های بی‌تفاوت، متحیر و بلاتکلیف از مردم را منتشر کرد تا این فضا را ترسیم کند که این افراد هیچ نوع احساسی نسبت به تابوت شهدا ندارند.

فلاش های مغرضانه بر پیکر شهدای غواص

به گزارش گلستان 24، شکی نیست که مردم هر کشوری نسبت به افرادی که جانشان را برای حفظ تمامیت ارزی وطن و یا حفظ جان هموطنانشان اهدا می کنند، جایگاه ویژه ای متصور هستند و افراد معمولا همواره به احترام آنها هر کاری که از دستشان بر بیاید انجام می دهند.

این امر در کشور ما با توجه به احساسات ویژه ایرانی ها و اهمیت دادن دین اغلب ایرانی ها یعنی دین اسلام به فرهنگ شهادت، ویژه تر است.تاریخ انقلاب اسلامی ایران پر است از انسانهایی که برای وطن و ناموس خود ایستادگی کردند که نقطه عطف آن هم دفاع مقدس بود دفاعی همه جانبه با دست نسبتا خالی در برابر چندین کشور با سرکردگی رژیم بحث عراق.

حالا با گذشت چندین سال از جنگ تحمیلی و بعد از سرنگونی رژیم صدام تعداد زیادی از شهدایی که از جان خود گذشتند تا مرزو بوم و ناموس این مرزو بوم سرافرازتر از همیشه باقی بماند، با افتخار به وطن باز می گردند و اینجاست که موج سنگین و پرشور احساسات ایرانی به  رسم ادب به استقبال آنها می رود روندی که با گذشت بیش از 26 سال از پایان جنگ تحمیلی همچنان به منظور تقدیر از شهدا در کشور باقی است.

تشییع اخیر شهدای جنگ تحمیلی نه تنها از این امر مستثنی نبود بلکه به علت نحوه شهادت 175 شهید غواص و همچنین فضای حاکم بر جامعه پرشورتر از گذشته برگزار شد که این دریای خروشان عزت و احترام مردم به شهدا به مذاق رسانه های بیگانه که در دشمنی با ایران و ایرانی قسم خورده اند، خوش نیامد.  

رسانه سلطنتی لندن نشین بی بی سی، از عکس های تشییع پیکر شهدا تماماً تصاویری از چهره‌های بی‌تفاوت، متحیر و بلاتکلیف از مردم را منتشر کرد تا این فضا را ترسیم کند که این افراد  هیچ نوع احساسی نسبت به تابوت شهدا ندارند به طوری که اینگونه تفسیر شود که این افراد از سر عادت و یا اجبار و اکراه وارد مراسم تشییع پیکر شهدا شده‌اند.

 البته تصاویر عاطفی هم در آلبوم بی بی سی قابل یافت است، اما همواره با نوع کادربندی و یا انتخاب لنز و تدابیر فنی دیگر سوژه را به‌گونه‌ای کاریکاتورگونه و نامتعادل و حتی به حالت ریا و تظاهر به نمایش می‌گذارند.که این یکی از زیرپوستی‌ترین روش‌های تخطئه و انکار عرق عمومی مردم نسبت به فرهنگ دفاع مقدس است.

این روزها بی بی سی عملا با توجه به شرایط منطقه و ایران عملا بدون پرده با همه مقدسات ملت ایران به مقابله می پردازد، سیاه نمایی در اخبار سیاسی ایران و تیره جلوه دادن فضای جامعه و همچنین تاکید بر عدم آزادی بیان در ایران که منجر به بی میلی و عدم علاقه مندی مردم ایران نسبت به انقلاب و حکومت شده است از جمله فعالیت هایی است که بی بی سی با نقاب دلسوزی برای مردم ایران، انجام می دهد.

این در حالی است که همواره فتنه ها و سیاه نمایی های بی بی سی و دیگر رسانه های بیگانه از فضای ایران با توجه به اعتقادات و بصیرت مردم همواره در بزنگاه ها و شرایط فتنه که کشور در آن قرار داشت به نتیجه نرسیده است اما ادامه این فعالیت ها، با توجه به، بروز شدن فتنه های بی بی سی و امثال آن می طلبد که مردم بیشتر از گذشته در برابر آنها هوشیارتر باشند.

در ادامه عکس های منتشر شده در بی بی سی فارسی را مشاهده می کنید:

 
انتهای پیام/فرهنگ نیوز

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار