کم کم به عید نزدیک می شویم و بوی لباس نو و آجیل و شکلات عیدی می آید. لحظه سال تحویل همه خانواده ها دور هم جمع می شوند

هیچ چیز برایم دستان پدر نمی شود

به گزارش گلستان 24، کم کم به عید نزدیک می شویم و بوی لباس نو و آجیل و شکلات عیدی می آید. لحظه سال تحویل همه خانواده ها دور هم جمع می شوند. اما امسال سال تحویل خیلی از بچه ها هستند که پدرهایشان را کنارشان ندارند و سفره های هفت سینشان را در گلزار شهدا پهن می کنند. امسال تعداد شهدای مدافع حرم زیاد بود. زیاد بودند فرزندان خردسالی که از دستان بابا سیر نشده او را از دست دادند. جوان هایی که بی هیچ طمعی رفتند و رفتند...

شهدای مدافع حرم3

شهدای مدافع حرم2

اما باز هم داستان قدیمی و تکراری سهمیه ها و مزایا و حقوق های میلیونی... می گویند خانواده های شهدای مدافع حرم ماهیانه چندین میلیون حقوق می گیرند و حسابی وضعشان خوب است. گویا برای عده ای قابل باور نیست که کسی جانش را با مادیات مبادله نکند. بی هیچ درخواستی برود پشت تیربار و بشود فدایی اسلام.

اینها بیایند و خودشان را این شبها جای کودک خردسالی بگذارند که تنها با ضبط صوتی خوابش می برد که صدای پدر را برایش پخش می کند. چه بی انصاف اند آنهایی که جای دستانِ پدر را با پول پر شدنی می دانند.

شهدای مدافع حرم1

شهدای مدافع حرم

سلامی می کنیم به تمامی همسران و مادران شهدایی که همواره اسلام و ایران را به خوشی ها و راحتی های زندگی خودشان ترجیح دادند. به آنهایی که شب عید همسرشان و فرزندشان و پدرشان زیر آوار موشک های دشمن مردانه ایستاده اند تا عید واقعاً عید باشد برایمان.

و خداقوت ای شیرزنانِ تاریخ که اگر روحیه جهادی و صبر ومقاومت شما نبود چنین مردانی از دامانتان پرورشنمی یافتند.

و سلام به تمامی کودکان سرزمینم که پدر را ندیدند وقتی به این دنیا پا گذاشتند و تنها با قاب عکس بابا زندگی می کنند. و آن کودکانی که تنها در آغوش پدر خوابشان می برد و حالا شب عید با چشمانِ خیس می خوابند.

و چقدر سخت است برای مادری که فرزندش یا نوه اش را می بیند که روی عکس پدر می خوابد و گریه می کند تا پدر از توی قاب بیاید بیرون و دوباره با دستانِ پر از عشقش نوازشش کند...

دنیایتان نورانی به نور ایمان و زیبا به مانند تمثال شهدا. نوروزتان خدایی.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار