مدافعان حریم خانواده

مدیریت داخلی خانه بر عهده زن است و این کار با ارزشی است که زن می تواند با هنرمندی و ظرافت خود به امورات خانه هر چه بهتر سامان دهد.

کدام برای زن بهتر است

به گزارش گلستان 24، مدیریت داخلی خانه بر عهده زن است و این کار با ارزشی است که زن می تواند با هنرمندی و ظرافت خود به امورات خانه هر چه بهتر سامان دهد. مرد ساعاتی از شبانه روز را بیرون از خانه برای کار و کسب درآمد حلال سپری می کند و طبیعی ست که پس از بازگشت به خانه کمی خسته و کم حوصله باشد.

پس این روی دوش زن است که به کارهای فرزندان رسیدگی کند، مراقب دوستی های آنان باشد، اوضاع درسی شان را پیگیری کند و خلاصه در خانه فضایی برای آرامش و دور هم بودن خانواده و رشد اعضای خانواده قرار دهد. که این کار بسیار مهمی ست و زن نباید آن را کوچک بشمارد و یا احساس حقارت کند که تنها یک خانه دار است.

این برای زن بهتر است که همواره در معرض آسیب های روحی و جسمی کمتری قرار بگیرد و آرامش فکری داشته باشد. حال مشاغلی را برای زنان در نظر بگیرید که طبیعت شان مردانه است و مدام با جنس مرد سر و کله می زند. این زن در طول ساعات کاری باید مثل یک مرد انرژی استفاده کند تا کارش را به درستی انجام دهد، بنابراین از لحاظ جسمی خسته و پس از مدت کوتاهی از عمرش فرسوده می شود، و مثل یک مرد با مردهای محیط کاری اش سر و کله بزند یا روابط آزادی داشته باشد و ظرافت های زنانه اش را در محیط کار در برابر دیدگان مردان نمایان سازد، که در این صورت روحش خسته و بی حوصله می شود.

همچنین یک فرصت شغلی را تصاحب می کند و جای یک مرد را می گیرد. مردی که باید نان آور یک خانواده باشد.

چنین زنی وقتی به خانه برگردد حوصله و توان سر و کله زدن با بچه ها را ندارد. حتی نمی تواند یک غذای درست و حسابی برایشان آماده کند. به امورات منزل نمی رسد و ناچاراً روی می آورد به هزینه های خدمتکار و غذای آماده و فست فود و مهد کودک و پرستار بچه!

و در درجه اول این زن حتی نمی تواند به همسرش برسد و نیازهای روحی او را پاسخگو باشد. این خانه دیگر منبع آرامش نیست. بلکه مکانی ست برای استراحت بعد از یک روز کاری سخت و خواب عمیق.

دسته دوم شغل هایی هستند که مناسب زنان است. مانند معلمی، استادی، پرستاری و... که نیازمند حضور زنان هستند. اینکه زن بتواند تعادلی بین خانه و محل کار برقرار کند و به همه وظایفش برسد خیلی عالی است. اما اگر با این مشاغل هم زن از عهده کارهای داخل خانه بر نیاید بهتر و مهم تر مشغول شدن به مسئولیت با ارزش خانه داری است.

بسیار خوب است که زن بتواند در جامعه حضور فعال داشته باشد اما این منافاتی با مسئولیت خانه داری اش ندارد. جسم زن ضعیف و حساس است و تحمل کارهای سخت را ندارد. روحش هم شکننده است و تحمل روح خشک و زخمت محیط کار مردانه را ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار