دکتر علی درخشان استاد یار دانشگاه گلستان و عضو کمیته علمی اولین همایش زبان و مطالعات آموزشی: یادگیری زبان انگلیسی یک فرصت اجتناب ناپذیر است. چرا که زبان انگلیسی، زبان علم و تولید است.

دکتر علی درخشان: یادگیری زبان انگلیسی یک فرصت اجتناب ناپذیر است

به گزارش گلستان24، اهمیت زبان انگلیسی در هزاره سوم بر هیچ کسی پوشیده نیست و دانستن این زبان در حل بسیاری از معضلات و دشواری های علمی کارگشا خواهد بود. آموزش زبان در سال های اخیر با رویکرد ها و شیو های گوناگونی صورت می گیرد و این روند رو به رشد قطعاً در رسیدن به اهداف علمی تعیین شده توسط اساتید زبان و بزرگان این رشته موثر خواهد بود. در همین راستا گفتگوی کوتاهی با دکتر علی درخشان استاد یار دانشگاه گلستان و عضو کمیته علمی اولین همایش زبان و مطالعات آموزشی انجام داده ایم که حاوی نکات آموزنده ای است.

دکتر علی درخشان استاد یار دانشگاه گلستان و عضو کمیته علمی اولین همایش زبان و مطالعات آموزشی در خصوص اهمیت زبان انگلیسی معتقد است: ما در دهکده جهانی زندگی می کنیم که یادگیری زبان انگلیسی نقش مهمی دارد و به منظور دستیابی مستمر به پیشرفت های چشمگیر در علم ، اقتصاد ، وضعیت سیاست ما ناگریز از تعامل با اعضای این دهکده هستیم. ولی این امر ممکن نیست مگر خودمان را از طریق برگزاری همایش های ملی و بین المللی و کارگاه های تخصصی بروزرسانی کنیم. بنابراین نیاز به تبادل اطلاعات و تجربه و دانش در مورد فرایند های پیچیده یادگیری تدریس زبان ، امروزه امری بسیار مهمتر گذشته است. در همین راستا اولین همایش ملی زبان و مطالعات آموزشی در دانشگاه ازاد اسلامی علی آباد کتول برگزار شد تا پژوهگران ، معلمان و دانشجویان زبان انگلیسی به تبادل و تجارب و یافته های خود در حوزه های مختلف آموزشی ، ادبیات ، مترجمی، زبان شناسی و بین رشته ای بپردازد. همچنین همایش زبان و مطالعات آموزشی فرصتی مغتنم برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای زبان انگلیسی بود تا زمینه مناسبی برای پژوهش های جدید فراهم کنند.

 

علی درخشان

 

استاد یار دانشگاه گلستان افزود: استان گلستان یکی از قطب های مطرح  آموزش زبان در  کشور است که از پتانسیل بالایی در این خصوص بهره مند است و اساتید زیادی در این استان مشغول به فعالیت هستند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: امید داریم در آینده بسیار نزدیک شاهد برگزاری همایش های ملی و بین المللی بیشتری باشیم تا پیوند دبیران زبان آموزش و پرورش و اساتید دانشگاه را قوی تر کنیم  چرا که نتایج حاصل از پژوهش ها می تواند به روند یادگیری و تدریس در مدارس کمک شایانی کند.

رئیس انجمن آموزش زبان انگلیسی و ادبیات ایران(TELLSI) ( شعبه گلستان) در ادامه افزود: انجمن تلسی گلستان، متشکل از جمعی از اساتید حاذق رشته زبان انگلیسی استان گلستان، فعالیت خود را در استان آغاز نموده است و هدف آن بالا بردن سطح کیفی آموزش زبان انگلیسی با رویکرد برگزاری همایش ها و کارگاه های تخصصی است.

درخشان با اشاره به برگزاری اولین کارگاه تخصصی تربیت مدرس (TTC) در شهریور ماه با همت انجمن تلسی گلستان، اظهار کرد: دانشجویان و اساتید علاقه مند رشته ی زبان می توانند با مراجعه به دفتر انجمن واقع در گرگان، پاساژ زرتشت، طبقه سوم، واحد 7، و یا از طریق تماس با شماره 32536207-017 از کلاسها، کارگاه ها و برنامه های آموزشی این انجمن بهره مند شوند.

 

ارسال نظر

  • رسول اسیابان
    0

    سلام اقایی دکتر خدا شما را برای ما وملت حفظ کند کلاسها ونظریه شما درمورد کلاسهای زبان فوق العاده است با تشکر

آخرین اخبار