شاید نشود که قبل از تحویل سال کربلا باشیم. شاید نتوانیم در عمرمان یکبار هم به زیارت برویم. اما اگر دلتان کربلا می خواهد من جایی را می شناسم که خاکش کرب و بلاست.

هر که دلش کربلا می خواهد، اینجا کربلاست

به گزارش گلستان 24 ، کربلا یعنی کرب و بلا، یعنی جایی که خیلی ها برای رفتن به آنجا سر و دست می شکنند و دعای شبانه روزشان زیارت کربلاست. کربلا یعنی عطر سیب سرخ، سیب پنج دانه ای که نشانه پنجمین معصوم است.

شاید نشود که قبل از تحویل سال کربلا باشیم. شاید نتوانیم در عمرمان یکبار هم به زیارت برویم. اما اگر دلتان کربلا می خواهد من جایی را می شناسم که خاکش کرب و بلاست.  خاکی که همسایه کربلاست و یاران امام حسین، نه در آن زمان، بلکه قرن ها بعد از شهادتش از متولد شدند و رفتند تا انتقام سیلی مادرش را بگیرند.

اینجا کربلاست، در حاشیه آب های وحشی اروند با تابلویی که فاصله ما تا کربلا را نشان می دهد، بوی عطر سیب به مشام می رسد. در صحرای شلمچه، تاریکی بعد از غروب زیبایش که چشم چشم را نمی بیند، شلمچه عجیب بوی کربلا می گیرد.

فکه! فکه و هیچ، فکه را جای هیچ تفسیری نیست، باید رفت و دید. نه نباید دید، باید چشید، تشنگی فکه را باید چشید تا یاد صحرای کربلا افتاد. فکه فقط رمل نیست...

حسینیه تخریب چی ها مافوق تصور است و گویا از عالم جداست. اینجا بهشتی در جنوب کشور است. خاکی است اما بهشت است. نزدیک عید نوروز است و مثل هر سال اعزام زائر به راهیان نور در حال انجام است. کربلا که نرفته باشی آنجا مسکن خوبی برای دردهای دوری تو است.

تمام روزهای هشت سال دفاع مقدس به تعبیر رهبر انقلاب ایام الله است. و خداوند متعال در قرآن می فرماید که ذکرهم بایام الله. یعنی این روزها را فراموش نکنید و به یاد بیاورید. یادآوری گذشته ای که سراسر پیروزی است باعث تقویت عزت نفس خواهد شد.

گذشته ای که قبل از انقلاب شاه برایمان رقم زده بود و ملت در برابرش قیام کردند، سراسر وابستگی و تحقیر بود. آن گذشته را هم نباید فراموش کرد. آن برای عبرت گرفتن از اینکه دوستی با آمریکا هم به نفع مان نبود و این جنگ هم برای عبرت گرفتن است، برای اینکه باور کنیم استقلال و ایمان همیشه بانی پیروزی ملت هستند.

راهیان نور

گذشته ای داریم که ثابت کرد بدون کمک هیچ ابرقدرتی در جهان می توانیم در برابر جهان از کشور و مردم و آرمان خود دفاع کنیم. گذشته ای که ثابت کرد اگر خدا بخواهد طبس برای نیروهای دوره دیده و هواپیماهای پیشرفته آمریکا گورستان طبس خواهد شد.

اردوهای راهیان نور بدان جهت حائز اهمیت است که باعث این یادآوری می شود. هر سال در شرف تحویل سال، یادی از اقتدار و پیروزی مان در هشت سال دفاع مقدس می کنیم تا به یاد داشته باشیم سال جدید تنها در صورتی پیشرفت خواهیم داشت که تلاش کنیم و ایمان مان را روز به روز قوی تر کنیم و بدانیم که با تکیه بر داشته هایمان و توسل به خدا و اهل بیت در پشت هر میز مذاکره ای و در پس هر تحریمی، این ما هم هستیم که برنده  هر دو جهانیم.

انتهای متن/

ارسال نظر

آخرین اخبار