معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور؛

حجت السلام دیلم، گفت:مردم و علمای اهل سنت به مناسب دهه فجر برنامه های قرآنی و دینی متنوعی را به صورت خود جوش در سرتاسر استان برگزار خواهند کرد.

بیش از 11 برنامه قرآنی و دینی به مناسب دهه فجر توسط این مرکز برگزار می شود/مردم اهل سنت استان برنامه های متنوعی برای ایام دهه فجر خواهند داشت

به گزارش گلستان24؛حجت السلام والمسلمین نور علی دیلم معان فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در گفت و گو با خبرنگار ما راجع به برنامه های این مرکز در دهه مبارک فجر گفت:وجود ارزشمند رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه ،حضور مردم چه شیعه وچه سنی و مهم تر از همه با وحدت کلمه ای که مردم در پیروی از دستورات پیامبر بزرگ اسلام داشتند،جمهوری اسلامی ایران توانست به پیروزی برسد.

 وی با تاکید بر این که قطعا اقلیت های مذهبی همیشه ایام در کنار آرمان های انقلاب بوده اند،تصریح کرد:همه ما دوست داریم که احکام قرآن درون جامعه برگزار شود و آزادی مذهبی در جامعه وجود داشته باشد که خدارو شکر این آزادی مذهبی برای تمام اقشار مردم به وجود آمده که در استان گلستان نیز ما شاهد این هستیم که در تمام شهر های استان نماز های جمعه اهل سنت برگزار می شود و مردم اهل سنت در انی خصوص هیچ محدودیتی ندارند.

حجت السلام والمسلمین دیلم، یادآور شد:در روز های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اهل سنت استان گلستان مثل تمامی مردم ایران به صورت خود جوش برنامه هایی مردمی برای پیروزی انقلاب دارند.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور،خاطر نشان کرد: اهداف مردم اهل سنت استان از اجرای چنین برنامه هایی شناساندن تفاوت بین زمان حال و دوران رژیم شاهنشاهی است که نشان دهند در آن زمان تا چه میزان به اسلام و احکام دینی بی توجه می شده و فقط فساد وبی بند باری در جامعه رواج داده می شده است.

وی ادامه داد:بعد بعدی از برگزاری چنین مراسماتی این است که شکر گذاری نسبت به انقلاب اسلامی  و بستری که برای همه ی مردم مسلمان است انجام بگیرد.

دکتر نور علی دیلم با بیان اینکه که مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور برنامه های خود را در چند محور برگزار می کند،خاطرنشان کرد: برنامه هایی چون محفل انس با قرآن که هم نقطه اشتراک همه ی مسلمانان و تکبه گاه مردم در زمان پیروزی انقلاب بوده است برگزار میشود.

حجت السلام دیلم با اشاره به این که مساجد و قرآن از نقاط قوت پیروزی انقلاب  اسلامی می باشد،بیان کرد:بهتر است در این روز ها به مساجد و قران که محل انس و حضور انقلابیون بوده و است، توجه بیشتری شود و ما به همین علت  برنامه های قرآنی متنوعی در نقاط مختلف استان داریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مرکز اسلامی شمال کشور بیش از 11 برنامه قرآنی و دینی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دهه فجر در مساجد اهل سنت  و با حضور علمای اهل سنت در سرتاسر استان دارد.

انتهای  پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار