وجود بنا های زیبا از دوران قاجار و پهلوی در استان گلستان، می تواند برای جذب گردشگر مفید باشد.

بنا های تاریخی و معماری بومی استان ظرفیت گردشگری بالایی دارد

به گزارش گلستان24؛استان گلستان یکی از استان های شمالی کشور است که به واسطه ی آب و هوای معتدل، مناظر و جنگلهای زیبای خود هر ساله تعداد زیادی از گردشگران به این منطقه سفر می کنند.

استان گلستان علاوه براینکه دارای جنگل و زیبایی های طبیعی می باشد،دارای آثار و میراث فرهنگی زیادی است که میتواند  فضای گردشگری استان گلستان را بیش از چیزی که است افزایش دهد؛و میزان درآمد گردشگری مردم منطقه را نیز افزایش دهد.

اگر که به تاریخ استان گلستان بنگریم در می یابیم که هر گوشه از این استان دارای قدمت تاریخی مربوط به خود بوده از جرجان (گنبد ) تا استرآباد یعنی گرگان فعلی قدمتی بسیار زیاده داشته و آثار تاریخی آن نیز مورد کاوش قرار گرفته و در موزه آثار باستانی شهر گرگان موجود می باشد.

وجود خانه های تاریخی در بافت شهری مرکز استان نیز یکی دیگر از این موارد است که می تواند همانند استان های مرکزی که فضای گردشگریشان وابسته به میراث فرهنگیشان است، علاوه بر جذب گردشگر داخلی برای حضور توریست های خارجی که مخصوصا برای بازدید از بافت تاریخی به کشور سفر می کنند نیز مثمره ثمر باشد.

خانه های همچون خانه ی باقری ها که  مربوط به دوران قاجار می شود قدمتی حدود150 ساله دارد و به خوبی نمایانگر  نوع زندگی مردم بومی گرگان در آن دوران است.

علاوه بر این خانه تاریخی که معماری  خاص و بومی داد در دیگر نقاط استان گلستان نیز خانه های تاریخی دیگری یافت می شود که هر کدام معماری خاص خود را دارد وبیشتر مصالحی که در آنها به کار رفته است چوب و خشت می باشد.

یکی از مشکلاتی که باعث شده تا این فضا ها در جذب گردشگر  کم اثر باشد عدم تبلیغات مناسب بوده، و نیاز است تا برای جذب گردشگر و ایجاد  یک  هدف گردشگری مناسب تبلیغات وسیعی در خور آثار تاریخی و معماری زیبایی که در بنا ها قدیمی استان وجود داشته، انجام بگیرد.

عید نوروز نیز یک فرصت مهم برای معرفی این آثار تلقی می شود، چرا که مسافرین و گردشگران برای دیدن فضای های جنگلی به استان گلستان سفر می کنند و خیلی ها نیز جهت زیارت حرم مطهر امام رضا(ع)  از استان ما عبور می کنند.

دراین فرصت می توان با تبلیغات محیطی زیبا و تابلو های راهنما، گردشگران را به این فضای های دیدنی راهنمایی کرد تا در آینده  آثار تاریخی و بافت تاریخی استان گلستان نیز جزء محل های مهم گردشگری در کشور شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار