بسته خبری استان

28 آذر آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات، تهیه بیش از 50 تن بذر خارجی کلزا، افزایش ضریب ایمنی فرودگاه گرگان، واریز 71 درصد وجه گندم به حساب کشاورزان، لزوم تمدید اعتبار دفاتر بیمه سلامت همگانی، مراسم ختمی که به آزادی چهار زندانی گرگانی ختم شد، فعالیت ویژه حوزه مشاوران جوان برای متولدان دهه 70 و ارسال 24 عنوان کتاب به جشنواره آثار و تولیدات مراکز حوزه هنری

اخبار گوناگون از استان گلستان

به گزارش گلستان 24، رییس ستاد انتخابات گلستان گفت: ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس 28 آذر در مراکز حوزه های انتخابیه آغاز می شود.

علی اصغر طهماسبی در چهارمین جلسه ستاد انتخابات استان گفت: فرمانداران باید در این تاریخ اسامی 30 نفر از معتمدین حاضر در شهرستان را که حداقل پنج سال سابقه اقامت در آن منطقه را دارند، به عنوان هیات های اجرایی معرفی و هیات نظارت نیز ظرف سه روز باید صلاحیت این افراد را مورد بررسی و تأیید قرار دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: در حوزه انتخابات خبرگان رهبری، گرگان به عنوان مرکز استان، مرکز حوزه انتخابیه است و ثبت نام ها تنها در این شهر انجام می شود.

طهماسبی در مورد شعب اخذ رأی گفت: در انتخابات مجلس در سال 90 یک هزار و 190 شعبه ثابت و سیار داشتیم که برای این دوره، یک هزار و 266 صندوق پیش بینی شده که البته این تعداد نهایی نیست و جای بررسی های بیشتر دارد.

رییس ستاد انتخابات گلستان در ادامه گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی شمار کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تا کنون 184 نفر است که از این تعداد 62 نفر گرایش اصلاح طلب، 65 نفر اصولگرا و 57 نفر نیز مستقل هستند.

وی ادامه داد: 75 نفر از این افراد به صورت غیررسمی فعالیت هایی داشته اند که تمام آن ها رصد شده و اطلاعات مربوط به فعالیت همه کاندیداهای احتمالی در دبیرخانه ستاد انتخابات استان موجود است.

***

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: برای کشت کلزا در سال زراعی آینده (پاییز) تا کنون بیش از 50 تن بذر خارجی تهیه شده است و این روند همچنان ادامه دارد. 

مختار مهاجر با بیان این که کشت کلزا در تناوب محصول بسیار مؤثر است ابراز امیدواری کرد: کشاورزانی که زمین های زراعی آن ها دچار بیماری های خاک زی و ریشه ای است با کشت کلزا فرصت مناسبی را برای بازیافت و مبارزه با بیماری ها به دست آورند. 

وی گفت: سطح کشت کلزا در سال زراعی 94 - 93 حدود پنج هزار هکتار بوده که از این سطح افزون بر شش هزار و 920 تن دانه کلزا به دست آمده است. 

وی افزود: قیمت خرید تضمینی دانه کلزا 2200 تومان برای هر کیلوگرم بوده که تاکنون بیش از 80 درصد وجه محصول خریداری شده پرداخت شده است. 

*** 

مدیرکل فرودگاه های گلستان گفت: با تخریب ساختمان های قدیمی در محدوده فاینال باند پروازی، ضریب ایمنی در فرودگاه گرگان افزایش یافت. 

تیمور امیری در این باره اظهار کرد: در راستای افزایش ضریب ایمنی در منطقه بی خطری فاینال باند (استریپ) پروازی فرودگاه گرگان، ساختمان هایی که مانع محسوب می شد، پس از طی مراحل اداری، تخریب و جمع آوری گردید. 

به گفت وی با توجه به شروع عملیات استریپ سازی توسط پیمانکار مربوطه، برچیده شدن موانع و استانداردسازی محدوده پروازی باند طبق قوانین هواپیمایی کشوری و با هدف رفع برخی موارد عدم انطباق ممیزی و ارتقای ایمنی سطوح پروازی انجام شد. 

فرودگاه گرگان با انجام اقدامات لازم در مسیر دریافت گواهینامه فرودگاهی قرار دارد. 

*** 

از مجموع هفت هزار و 897 میلیارد ریال وجه گندم تاکنون مبلغ پنج هزار و 574 میلیارد ریال معادل 71 درصد توسط بانک کشاورزی استان گلستان به حساب کشاورزان واریز شده است. 

بر اساس اعلام مدیریت شعب بانک کشاورزی گلستان، پیش بینی خرید گندم در استان حدود 900 هزار تن بوده که تاکنون بیش از 700 هزار تن توسط شرکت غله خریداری و وجه آن توسط بانک کشاورزی به حساب کشاورزان واریز شده است. 

همچنین از سوی شعب بانک کشاورزی در استان گلستان از محل اعتبار سال 93 صندوق توسعه ملی مبلغ 191 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات کشاورزی به 20 نفر از متقاضیان پرداخت شد. 

*** 

رییس اداره بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت گلستان اعلام کرد: دفاتر فاقد اعتبار بیمه سلامت همگانی می بایست تمدید شود. 

رسول خزینی افزود: بر اساس آخرین بخشنامه سازمان، دفاتر فاقد اعتبار بیمه سلامت همگانی که پیش از این اعلام شده بود که تا آخرین برگ قابل پذیرش از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد است، می بایست در سامانه امید درخواست خود را برای تمدید ثبت کرده و دفترچه معتبر دریافت کنند. 

وی گفت: بدین منظور بیمه شدگان این صندوق می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی خود، افراد تحت تکفل و همچنین دفاتر فاقد اعتبار به نمایندگی های رسمی و دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد مراجعه کرده و پس از ثبت درخواست خود دفترچه معتبر دریافت نمایند. 

خزینی خاطرنشان کرد: از تاریخ اول مرداد سال 94 دفاتر فاقد اعتبار این صندوق قابل پذیرش از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد نمی باشد. 

رییس اداره بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت استان گلستان همچنین اعلام کرد: فرزندان ذکور تا پایان 22 سالگی و در صورت تحصیل تا پایان 25 سالگی می توانند در قالب تبعی یک از خدمات بیمه ای این سازمان برخوردار شوند. 

*** 

خیر گرگانی در اقدامی انسان دوستانه با اعطای هزینه ختم پدر، زمینه آزادی چهار زندانی جرائم غیرعمد گرگان را فراهم کرد. 

فرزندان پدری که دار فانی را وداع کرده بود با حضور در زندان مرکزی گرگان به منظور فرهنگ سازی و کمک به انسان های آسیب دیده، هزینه ختم مراسم پدر مرحومشان را برای آزادی چهار زندانی جرائم غیرعمد اعطاء کردند. 

*** 

مشاور جوان استاندار گلستان، از فعالیت ویژه حوزه مشاوران جوان برای افزایش مشارکت اجتماعی جوانان متولد دهه هفتاد خبر داد و گفت: یکی از برنامه های ویژه این حوزه در سال 94، ایجاد زمینه لازم برای مشارکت اجتماعی و توانمندسازی جوانان دهه هفتاد است که بر این اساس در دو سطح دانشجویان و دانش آموزان فعالیت خود را آغاز کرده ایم. 

علی نصیبی خاطرنشان کرد: علائق و دغدغه های هر گروه سنی متفاوت بوده و بر این اساس به جهت ویژگی های خاص دهه هفتادی ها، توجه ویژه ای به آنها خواهیم داشت. 

وی افزود: افزایش مشارکت اجتماعی و توانمندسازی جوانان این رده سنی اهداف اصلی ما خواهد بود که با برگزاری کارگاه ها، بازدیدها، نشست ها با حضور مسئولان و صاحبنظران، معرفی الگوهای موفق، و ... در این راستا اقدام خواهیم کرد. 

*** 

هنرمندان واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان گلستان با 18 کتاب داستان و 6 کتاب شعر در چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز حوزه هنری سراسر کشور حضور دارند. 

این آثار شامل مجموعه شعر، داستان، داستان کودک و نوجوان، طنز و ... است که طی سه سال گذشته در واحدهای تخصصی این مرکز تولید شده و قرار است با دیگر آثار هنرمندان کشور رقابت کنند. 

چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز حوزه هنری سراسر کشور 7 الی 9 مهر به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد. 

*** 

امیر بنی کریمی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان در گزارشی به استاندار با اشاره به ظرفیت ذخیره سازی 220 میلیون لیتری انواع فرآورده های نفتی در دو انبار گرگان و گنبد خاطرنشان کرد: منطقه گلستان در شرایط حاضر قابلیت ذخیره سازی 68 روز مصرف سوخت در استان را داراست. 

وی در باره جایگاه های سوخت سی ان جی (گاز طبیعی فشرده) استان گفت: گلستان با دارا بودن 64 جایگاه سی ان جی و ظرفیت سوخت رسانی به 45 هزار خودرو جزء مناطق برتر کشور است. 

وی در ادامه در باره برنامه ها، طرح ها و پروژه های در حال اجرا از جمله اجرای طرح تخصیص سوخت به خودروهای نفتگاز سوز بر اساس پیمایش، طرح توسعه انبار نفت گرگان، پروژه افزایش ظرفیت ذخیره سازی سوخت در مرکز سوختگیری فرودگاه گرگان، ایجاد رشته کاردانی 'تکنسین CNG' با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، بهره برداری از مجموعه فرهنگی ورزشی گرگان و احداث پارکینگ نفتکش ها توضیحاتی بیان کرد. 

استاندار گلستان نیز در این دیدار بر جوان گرایی و بهره برداری از فن آوری های نو تاکید و خاطرنشان کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی گلستان باید از نیروهای جوان، به روز و نخبه بهره گیرد و همچنین در استفاده از تجهیزات و امکانات همگام با فن آوری های روز عمل کند. 

حسن صادقلو اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی باید در افق آینده خود به طرح جامع ذخیره سازی و توسعه توجهی ویژه داشته باشد. 

وی همچنین با اشاره به شهرک پتروپالایش که در طرح منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه برون گلستان دیده شده است گفت: یقینا آینده نفتی و گازی و فرآورده های آن در استان باید با توجه به طرح منطقه آزاد شکل گیرد زیرا که افق آینده استان بر آن شکل خواهد گرفت. 

*** 

نشست مسئولان اداره کل منابع طبیعی گلستان و 40 نفر از نمایندگان گروه های همیار طبیعت با هدف برنامه ریزی، عملیاتی کردن بخشی از فعالیت های ترویجی و مشارکتی و هماهنگی بیشتر در راستای رسیدن به هدف مشترک بین منابع طبیعی و آبخیزداری با گروه های همیار طبیعت برگزار شد. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در این نشست گفت: در مدیریت منابع طبیعی همه باید احساس مسئولیت کنیم به ویژه در شرایط کنونی که و با توجه به این که کشور ما از نظر اقلیمی در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته است منابع طبیعی به ویژه جنگل ها اهمیت مضاعفی پیدا کرده است. 

ابوطالب قزلسفلو افزود: افزایش جمعیت از یک طرف و محدود بودن منابع از طرف دیگر و با توجه به کارکردهایی که منابع طبیعی در زندگی انسان ها دارد، مشارکت مردم در مدیریت منابع طبیعی روز به روز بیشتر احساس می شود. 

*** 

نمایشگاه محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان برپا شده است. 

این نمایشگاه ها با هدف معرفی ظرفیت ها و توانمندی های کانون و نیز آشنایی هر چه بیشتر خانواده ها با تولیدات کانون شامل نوشت افزار، کتاب، بازی و سرگرمی های سازنده در پایگاه های سنجش سلامت شهرستان های گرگان، بندرترکمن، آق قلا و گمیشان دایر شده و تا اوایل شهریور آماده ارائه خدمات به کودکان بدو ورود به دبستان است. 


*** 

تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی در راستای رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و به منظور دستیابی به خودکفایی علمی و تولیدی و استفاده از ظرفیت های نخبگان و نوآوران بین سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با دانشکده فنی دخترانه مائده گرگان به امضاء رسید. 

دکتر تجری رییس دانشکده فنی مائده در مراسم امضاء تفاهم نامه با اشاره به توانمندی های زنان در عرصه اقتصادی گفت: این دانشکده در صدد است نسبت به اخذ مجوز برگزاری رشته های متالوژی، مکانیک، برق و گردشگری در سال تحصیلی جدید اقدام کرده و در نظر دارد سمینار علمی ارتباط دانشگاه با صنعت را با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت در تاریخ 28مرداد با حضور جامعه دانشگاهی سراسر کشور و صنتعگران برگزار نماید. 

*** 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: تقویت هنرستان ها و مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش، علاوه بر استقلال فنی استان، زمینه رشد همه جانبه بازار کار، سرمایه و مشاغل صنعتی را به همراه خواهد داشت. 

محمدرضا وطنی در دیدار با رییس جهاد کشاورزی استان ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی گلستان و غالب بودن حرفه کشاورزی در مقایسه با سایر مشاغل موجود، بر ضرورت توجه به تربیت نیروی ماهر در هنرستان ها تاکید کرد و از آمادگی آموزش و پرورش استان برای ارتقای هنرستان های کشاورزی و افزایش بهره وری آن ها خبر داد. 

رییس جهادکشاورزی گلستان نیز بر استفاده حداکثری از ظرفیت های استان برای بهبود و افزایش بهره وری در کشاورزی تاکید کرد و لازمه آن را کم شدن فاصله بین تحقیقات و عملکرد دانست. 

مختار مهاجر گفت: 68 درصد اشتغال در استان مربوط به کشاورزی و رشته های وابسته به آن است و افزایش سطح دانش و آگاهی کشاورزان موجب رشد و بالندگی و افزایش بهره وری خواهد شد. 

وی تاکید کرد: بهتر است رویکرد هنرستان ها در زمینه تربیت نیروی ماهر، آموزش کشاورزی گلخانه ای و تعمیرات دستگاه های آبیاری تحت فشار باشد. 

*** 

کارشناس مسئول استاندار گلستان با اعلام این که پروژه آزمایشگاه مرجع تا کنون مراحل ساخت و احداث اسکلت و دیوارها و سقف را پشت سر گذاشته است گفت: بخش کنترل و نظارت بر پروژه های عمرانی بر فرآیند تکمیل این ساختمان نظارت دارد. 

سیدعلی جعفری ایوری افزود: این ساختمان تا کنون بالغ بر 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا انتهای قرارداد که پایان تیر ماه سال جاری می باشد، به رقم 85 درصدی خواهد رسید. 

وی اظهار کرد: این پروژه در پنج طبقه و زیربنای 3316 مترمربع مشتمل بر فضاهای اداری و آزمایشگاهی احداث می شود که با پیگیری های مدیرکل استاندارد در جذب بودجه و تسریع روند ساخت و تکمیل، انتظار می رود این تا پایان سال 95 به اتمام برسد. 

*** 

معاون قضایی و ربیس شورای حل اختلاف گلستان در بازدید از شورای حل اختلاف گرگان از سرعت رسیدگی به پرونده ها در شعب این شورا قدردانی کرد. 

احمد جعفری با اشاره به ورود نزدیک به 19 هزار فقره پرونده به شعب شورای حل اختلاف گرگان در سال گذشته گفت: در همین مدت بیش از 19 هزار پرونده مختومه در شعب این شورا ثبت شده است که نشان می دهد همکاران ما علاوه بر رسیدگی به پرونده های ورودی جدید، پرونده های مانده از سال گذشته را نیز رسیدگی کرده اند. 

وی با مثبت ارزیابی کردن کیفیت رسیدگی به پرونده ها در شعب شورا هم گفت: نقض فقط 0.22 درصد از کل آرای اعتراض شده شورا در سال گذشته، گواه کیفیت رسیدگی و آرای صادر شده در شعب این شوراست. 

جعفری، آموزش اعضا، بازرسی مستمر از شعب و تحصیلات دانشگاهی 86 درصد اعضای این شورا را از علل اثرگذار بر کیفیت آرای این شعب عنوان کرد. 

وی همچنین گفت: پارسال بیش از یک هزار فقره از پرونده های مختومه در شعب شورای حل اختلاف گرگان، به سازش ختم شده است. 


*** 

فرماندار بندرترکمن در نشست ستاد انتخابات شهرستان گفت: با توجه به این که نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس از 28 آذر سال جاری به مدت یک هفته انجام می شود، بایستی هماهنگی های لازم و برنامه ریزی مقتضی در سطح شهرستان، برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات انجام شود. 

مرجان نازقلچی اضافه کرد: مطابق تقویم زمانی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی داوطلبان مشمول بندهای قانون انتخابات باید تا 28 خرداد سال جاری از سمت خود استعفا کرده باشند. 


*** 

فیلم سینمایی رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش و تهیه کنندگی تقی علی قلی زاده همزمان با سینماهای سراسر کشور در سینماهای تحت مدیریت حوزه هنری استان گلستان اکران خواهد شد. 

فیلم سینمایی رستاخیز به موضوع نهضت امام حسین (ع) و حماسه عظیم عاشورا پرداخته و قرار است همزمان با عید فطر در سینماهای سراسر کشور به روی پرده رود. 

این فیلم تاریخی، مذهبی و حماسی مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می کند. 


*** 

پس از تایید انتخابات نظام پرستاری گلستان، در اولین جلسه اعضای هیات مدیره نظام پرستاری مرکز و غرب استان که در سازمان نظام پرستاری گرگان برگزار شد، اعضای هیات رییسه پس از رای گیری مشخص شدند. 

در این رای گیری محمدمهدی بطیار به عنوان رییس هیات مدیره، سیدعلی اکبر میراحمدی به عنوان نایب رییس و مریم خاری به عنوان دبیر نظام پرستاری مرکز استان انتخاب شدند. 



*** 

از سوی یکی از دوستداران حیات وحش، یک قطعه قرقاول مصدوم به اداره محیط زیست شهرستان ترکمن تحویل داده شد. 

این قرقاول ماده که نابالغ است از ناحیه پا و دمگاه دچار شکستگی شده بود که پس از بیومتری توسط کارشناسان، برای ادامه درمان و کسب بهبودی به واحد درمانی وحوش در اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان انتقال یافت. 

ارسال نظر

آخرین اخبار