مدیر میراث فرهنگی و گردشگری گنبدکاووس:

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس گفت: در ۳ روز اخیر بیش از 40 هزار مسافر و گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی در این شهرستان بازدید کردند.

بیش از 40 هزار گردشگر از اماکن تاریخی گنبدکاووس بازدید کردند

به گزارش گلستان24،​ رضا پورمهدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین آمار بازدید گردشگران نوروزی در این شهرستان اظهار داشت: در روزهای 6،7 و 8 فروردین ماه سال جاری بیش از 6 هزار نفر از برج جهانی قابوس در این شهرستان دیدن کردند.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی و خدمات سفر افزود: در این 3 روز 104 نفر از موزه فرش، 603 نفر از شهر تاریخی جرجان بازدید کردند.

برج قابووس گنبد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: در همین مدت 5 هزار و 106 نفر از تلاب آلماگل، 9 هزارو 670 نفر از بقعه دانشمند و 20 هزار و 424 نفر از بازارچه روس‌ها دیدن کردند.

پورمهدی تصریح کرد: در همین زمان 11 هزارو 300 نفر امامزاده یحیی ابن زید (ع) را زیارت کردند که از این تعداد 406 نفر در همین امامزاده اسکان یافتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در روز 6 فروردین 661 نفر، روز هفتم 499 نفر و روز هشتم 579 نفر در گنبدکاووس اسکان یافتند که در مجموع یک‌هزار و 689 نفر در این 3 روز در گنبدکاووس اسکان داده شدند.

وی افزود: گنبدکاووس دارای اماکن تاریخی، گردشگری و زیارتی بسیاری مانند برج جهانی قابوس، پاریم تپه، گبری قلعه، بقعه دانشمند، امامزاده یحیی ابن زید (ع) و تالاب‌های بین‌المللی است.

دبیر ستاد تسهیلات خدمات سفر شهرستان گنبدکاووس افزود: برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و زیارتی شهرستان، 75 غرفه در قالب نمایشگاه صنایع دستی و 40 آلاچیق در قالب معرفی غذاهای و شیرینی‌جات سنتی و محلی در مجاورت برج دایر شده است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار