استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: اثرات پژوهش‌های دانشگاهی و تحقیقاتی باید در زندگی مردم قابل‌لمس باشد.

اثر پژوهش‌های دانشگاهی باید در زندگی مردم قابل‌لمس باشد

به گزارش گلستان 24 ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، حسن صادقلو در سی و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: اشتغال آفرینی، تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی برای ما یک اصل و حجت است.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان، تصریح کرد: تولیدات دانش‌بنیان مسئله‌ای مهم بوده و ازاین‌رو مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌ها باید به میدان بیایند و اثر پژوهش‌های آنان در زندگی مردم مشاهده شود.

 

صادقلو گلستان را یکی از استان‌های پیشرو در مسیر همراهی بانک‌ها با واحدهای تولیدی دانست و افزود: در سال ۹۵ همکاری بانک‌های عامل استان با واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید مطلوب بود و البته بانک‌ها باید توجه داشته باشند که بنا به اظهارنظر مقامات عالی بانک مرکزی، آن‌ها مشکل منابع جهت اعطای تسهیلات به واحدهایی که مصوبه کارگروه تسهیل رادارند، نخواهند داشت.

حسن صادقلو استاندار گلستان

وی یادآور شد: ارائه گزارش نظارتی در حوزه اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی چه در بخش صنعتی و چه در بخش کشاورزی و اشتغال محقق شده از اهمیت بالایی برخوردار است که باید موردتوجه دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد و گزارش آن در جلسه آتی کارگروه ارائه شود.

وی افزود: متقاضیانی که در سال گذشته در سامانه دریافت تسهیلات رونق تولید ثبت‌نام کرده‌اند و مصوبه کارگروه را هم دریافت کرده‌اند، بخشی راه دریافت تسهیلات را پیموده‌اند اما هنوز وام خود را دریافت نکرده‌اند، در سال جاری در اولویت قرار دارند.

صادقلو خاطرنشان کرد: باید در جلسه آتی تقویم برش استانی در حوزه اشتغال ارائه شود و مشخص شود در سال ۹۶ هر دستگاه اجرایی ملکف به تحقق چه میزان اشتغال است

همچنین در سی و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گزارشی از فعالیت‌های این دستگاه در سال ۹۵  ارائه کرد و افزود: در سال ۹۶ باید ۹۷۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود که سهم گلستان ۲۲ هزار و ۶۰۱ شغل است.

حسنعلی قوانلو یادآور شد: از این میزان ۱۲ هزار و ۳۱ شغل سهم سازمان صنعت و معدن و تجارت است که با ایجاد این اشتغال نرخ بیکاری استان با یک در صد کاهش به ۱۱.۹ درصد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت و معدن و تجارت استان در شاخص‌های عملیاتی  سال ۹۵ در بین ۳۱ استان کشور رتبه نخست  را  به خود اختصاص داد که در این شاخص مهم‌ترین موضوع تحقق بهبود فضای کسب‌وکار در استان بوده است


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار