فرمانده سپاه گمیشان:

فرمانده سپاه شهرستان گمیشان گفت: حدود 10 روستای گمیشان با مشکل کم‎آبی و قطعی آب مواجه هستن که روستاهای چارقلی و قلعه‎جیغ شرایط حادتری نسبت به مابقی روستاهای این منطقه دارند.

10 روستای گمیشان با مشکل کم‎آبی مواجه هستند/ روستاهای کم‎آب با تانکر 18 هزار لیتری بسیج سازندگی آبرسانی می‎شود

به گزارش گلستان24، باقر رحمانی ظهر امروز در حاشیه عملیات آبرسانی با تانکر بسیج سازندگی به روستای چارقلی از توابع شهرستان گمیشان در گفت‎وگو با خبرنگاران ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: متاسفانه چند سالی است که با شروع فصل گرما مشکل کم‎آبی در روستاهای گمیشان تشدید شده و به اوج خود می‎رسد.

وی با اشاره به اینکه مشکل کم‎آبی و قطعی آب متوجه تمام نقاط گمیشان نیست، تصریح کرد: در بخش‎های گمیش‎تپه و سیمین‎شهر مشکل کم‎آبی و قطعی آب را نداریم.

فرمانده سپاه گمیشان با اشاره به اینکه گمیشان حدود 28 الی 30 روستا دارد، افزود: برخی از روستاهای این منطقه 80 درصد مشکل کم‎آبی دارند برخی مناطق نیز تهدید کم‎آبی به صورت نقطه‎ای است و برخی روستاها نیز مشکل خاصی در این زمینه ندارند.

رحمانی با تاکید بر اینکه مسئولان باید پاسخگوی این وضعیت باشند، ابراز کرد: مسئولان دغدغه دارند و پیگیر مشکلات مردم هستند در جلسات متعدد شورای تامین این موضوع بارها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است، مسئولان آبفار توضیحات جامع نسبت به این مشکل ارائه کردند اما با توجه به مشکلات مردم این منطقه باید فکر اساسی برای آن شود.

وی گفت: با توجه به شور بودن آب منطقه و تامین آب شرب مورد نیاز از کردکوی برای مصرف آب مردم و احشام لازم است این دغدغه به زودی با تدبیر مسئولان متولی برطرف شود.

فرمانده سپاه گمیشان با اشاره به اینکه خدمت بی‎منت به مردم وظیفه مسئولان است، افزود: سپاه از بدنه مردم و برای مردم است لذا خدمت‎رسانی به آحاد مردم را سرلوحه خود قرار داده و برای رفع محرومیت رسالت سنگینی بر عهده دارد.

رحمانی گفت: سپاه به محض مطلع شدن از مشکل مردم در موضوع کم‎آبی از حدود یک ماه گذشته از طریق رده‎های استانی موضوع را پیگیری کرد و عملیات آبرسانی به روستاهای این منطقه از طریق یک تانکر 18 هزار لیتری انجام می‎شودبه دلیل حجم گسترده مشکل کم‎آبی مردم روستاهای این منطقه تانکرهای آب سپاه و آبفار کفاف مشکلات مردم را نمی‎کند.

وی اظهار کرد: ما سعی کردیم با حداکثر ظرفیت کار کنیم و روزانه چهار الی پنج سرویس با همکاری آب و فاضلاب از چاه‎هایی که آب شرب آن مورد تائید است آبگیری انجام می‎شود.

فرمانده سپاه گمیشان گفت: هر زمان با ما تماس گرفتند و اطلاع دادند که به آب نیاز دارند سعی کردیم در اسرع وقت این دغدغه را برطرف کنیم روستاهای دیگری نیز تقاضای آبرسانی دارند ، حدود 10 روستای گمیشان مشکل کمبود آب و یا قطعی آب دارند که چارقلی و ضلع غربی روستای قلعه جیغ بزرگ با مشکل حاد کم‎آبی مواجه هستند.

رحمانی بیان کرد: در بخش‎های از منطقه سیمین‎شهر مشکل کمبود آب داشتیم که با اجرای زمانبندی و مدیریت آبفار در این زمینه مشکل برطرف شد.

به گفته وی؛ گرم شدن هوا، افت مخازن آب زیرزمینی، مصرف زیاد آب سبب شده تا مردم با مشکل کم‎آبی و دقطعی آب مواجه شوند .

فرمانده سپاه گمیشان از صبر و استقامت مردم منطقه و همراهی انان با مسئولان قدردانی کرد و گفت: مسئولان باید از طریق منابع ملی و یا بودجه‎های استانی، دغدغه جدی مردم در زمینه تامین آب را برطرف کنند.

/ فارس

ارسال نظر

  • خبر فوري و مهم
    0

    فحش و ناسزاي مردم جلوي ساختمان سرپرستي اميد جلين در جلين!!! مردم در حضور مأمورين به پائين محلي فحش دادن!! مردم پول هايشان را مطالبه مي كننند و پائين محلي جرأت حضور در بين مردم را نداشت!!!!!

آخرین اخبار