عدم مدیریت در بازار میوه؛

در حالی که سیب درختیبه علت نبود مشتری روی دست برخی از باغدار ها مانده است این میوه در بازار کیلویی 4 تا 6 هزارتومان است.

وقتی عدم مدیریت باعث می شود سیب درختی به سیب زمینی تبدیل
شود

به گزارش گلستان24؛ احمد ملاشاهی:این روزها محصولات کشاورزی در کشور حکایت از ارزانی و گرانی دارد ارزانی در باغ و گرانی در بازار. سیب درختی در مهاباد سیب زمینی شده و خروارها سیب زرد و قرمز روی دست باغدار مانده است و از طرفی دیگر شهروند ما برای تامین میوه خانواده خود با سیلی صورت شان را سرخ نگه می دارند

در مازندران نارنگی هزار تومان به فروش می رسد ولی در استان بغلی اش یعنی گلستان قیمت نارنگی ۳هزار تومان است با این حال رئیس صمت مازندران براحتی می گوید فعلا نمی شود کاری کارکرد و برای پرتغال برنامه ریزی می کنیم.

 انار گنبد کاووس که روی دست انار ساوه می زند کیلویی چهارهزار تومان است و در بازار تهران بالای ده هزار تومان بفروش می رسد . محصول گوجه فرنگی دلی پرخون تر از بقیه دارد که کیلویی ۸۰۰ در مزرعه است و در بازار ۲۵۰۰ فروخته می شود و رب گوجه بالای  ۱۵ هزار تومان است.

این ارزانی در باغ و گرانی در بازار یعنی مدیر و دولت ما هنوز در باغ نیست بجای پرداختن به امورات جنگ اقتصادی، سرگرم امورات ثانویه و بعضا به دنبال قلقلک های سیاسی مثل رفراندوم است.

امروزه حتی افرادی حقوقدان نیستند می فهمند که چه حقوق ساده و اولیه ای از شهروندان دارد تباه می شود. دولت، وزیر و مدیری که می خواهد محبوب شود، حداقل به اندازه دلالان حکمرانی کنند، مدیریت داشته باشد، تلاش کنند و نبوغ بخرج دهند تا راهی آسان از  باغ به بازار پیدا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار