آخرین اخبار تحولات یمن

پرواز هواپیماهای شناسایی در صعده، آوارگی ۱۲۰ هزار یمنی از آغاز تجاوز عربستان به یمن و بمباران نیروگاه برق در البیضاء از جمله خبرهای مربوط به یمن به شمار می رود.

آوارگی ۱۲۰ هزار یمنی/ پرواز هواپیماهای شناسایی در صعده

سه شنبه ۹۴/۱/۲۵

۸:۵۹ نشست شورای امنیت درخصوص یمن امروز برگزار می‌شود

به گزارش گلستان 24، شورای امنیت امروز نشستی درخصوص تحولات اخیر یمن برگزار خواهد کرد.

پیش نویس طرحی که امروز در شورای امنیت بررسی می شود توسط کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به شورای امنیت ارائه شده است.

۸:۱۱ بمباران نیروگاه برق در البیضاء/پرواز هواپیماهای شناسایی در صعده

هواپیماهای جاسوسی عربستان سعودی بر فراز آسمان استان صعده یمن به پرواز درآمدند.

جنگنده های عربستان سعودی نیز در تازه ترین حملات خود به یمن شهر تعز را بمباران کردند و ضد هوایی های ارتش یمن در برابر جنگنده ها ایستادگی کردند.

مناطق مختلف استان صعده نیز از آماج حملات ائتلاف سعودی، آمریکا و رژیم صهیونیستی به یمن در امان نماند.

نیروگاه برق، یک مرکز فناوری و نیز لشکر ۱۱۷ پیاده ارتش یمن در استان البیضاء نیز بمباران شد.

۷:۴۷ آوارگی ۱۲۰ هزار شهروند یمنی/ حمله هوایی عربستان به ۱۸ استان

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد،با انتشار گزارشی درخصوص وضعیت انسانی در خلال جنگ یمن اعلام کرد که حدود ۱۲۰ هزار نفر از شهروندان یمنی از خانه های خود آواره شدند.

بر این اساس حدود ۶۰ هزار نفر از آوارگان یمنی در استان حجه واقع در شمال غرب صنعا مستقر شده اند.

در این گزارش تصریح شده که طی ۲۴ ساعت گذشته مناطق مسکونی متعددی در استانهای شبوه، الضالع، عدن، صنعا، صعده، عمران، مأرب و إب مورد هدف حملات هوایی قرار گرفتند.

بر این اساس ۱۸ استان از مجموع ۲۲ استان یمن مورد هدف حملات هوایی جنگند های سعودی قرار گرفته اند و این در حالی است که کمکهای انسانی به ساکنان این مناطق ارسال نشده است.

عربستان سعودی به همراه برخی کشورهای عربی و غربی از ششم فروردین سال جاری حمله به یمن را آغاز کرد.

۴:۴۵ سازمان ملل: اکثر قربانیان حمله به یمن، غیرنظامیان هستند

معاون دبیرکل شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت بیشتر کسانی که در حملات هوایی و توپخانه ای یمن کشته شده اند، افراد غیرنظامی هستند. «ایوان سیمونویچ» با اعلام این مطلب گفت بیش از ۶۰۰ نفر در این حملات کشته شده اند که نیمی از آنان را غیرنظامیان تشکیل می دهند.

وی همچنین طرف های درگیری در یمن را به رعایت نکردن قواعد حقوق بشردوستانه متهم کرد. سیمونویچ ضمن ابراز نگرانی از حملات کور به مناطق مسکونی در حین درگیری های یمن گفت هنوز امیدواری هایی برای توقف درگیری و کشتار در این کشور وجود دارد.

روز گذشته منابع وابسته به نیروهای مسلح یمن اعلام کردند از ابتدای تجاوز سعودی ها به یمن ۲۵۷۱ نفر از غیر نظامیان شهید شده اند که در میان آنها ۳۸۱ کودک و ۲۱۴ زن دیده می شود. در این مدت همچنین ۳۸۹۷ نفر زخمی شده اند که در میان آنها ۶۱۸ کودک و ۴۵۵ زن به چشم می خورند.

۲:۰۸ شیخ نعیم قاسم:حمله عربستان به یمن اشتباهی استراتژیک است

شیخ نعیم قاسم در یک گفت و گوی تفصیلی با آسوشیتدپرس حملات هوایی عربستان سعودی به یمن را یک "نسل کشی" توصیف کرد و گفت: عربستان سعودی بهای سنگینی را بابت دخالت در امور داخلی یمن پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: اتفاقی که در یمن در حال رخ دادن است، جنایتی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. به گفته معاون دبیرکل حزب الله، عربستان در یمن دست به نسل کشی زده و حزب الله نمی تواند در برابر این مساله ساکت بماند.

معاون سید حسن نصرالله با تاکید بر این که حمله به یمن بر مسائل داخلی در عربستان تاثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: عقل حکم می کند که از دخالت در امور داخلی یمن اجتناب کنیم و راه درست که درخواست برای گفت و گو میان جناح های سیاسی و مخالف است را دنبال کنیم.

شیخ نعین قاسم خواستار خویشتن داری سعودی ها شده و از آنها خواست حملات هوایی به یمن را متوقف کنند. گفتنی است عربستان سعودی طی هفته های گذشته و در حمایت از عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن، مواضع نیروهای مردمی را بمباران کرده است.

دوشنبه ۹۴/۱/۲۴

۱۹:۵۷ تداوم پیشروی های ارتش و کمیته های مردمی یمن در مأرب

خبرنگار المنار گزارش داد: درگیری هایی در منطقه نجران میان یمن و سعودی ها رخ داده و این درگیری ها از سمت اراضی سعودی بوده است.

المنار بیان کرد: این رخداد میدانی جدید در زمانی است که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی پیشروی هایی در مآرب علیه تکفیری ها و القاعده انجام داده اند و به طور کامل بر ارتفاع استراتژیک هیلان در استان مآرب در شرق یمن پس از اخراج تکفیری ها از این منطقه مسلط شده اند.

این در شرایطی است که سخنگوی نیروهای مسلح یمن از واکنش حتمی به تجاوز سعودی ها خبر داده و آن را کوبنده و قوی دانسته و اعلام کرده بود که این سعودی ها و آمریکا نیستند که زمان و چگونگی واکنش را مشخص می کنند.

۱۹:۱۷ مسئول روسی:«منصور هادی» با فرار از یمن مشروعیت خود را از دست داد

«نیکلای باتروشیف» دبیر کل شورای امنیت روسیه با اشاره به آخرین تحولات یمن اعلام کرد: منصور هادی با فرار از یمن به طور کامل مشروعیت خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه حملات هوایی آل سعود و هم پیمانان آن به یمن، این کشور را در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داده است، تصریح کرد: از زمان اقدام نظامی عربستان در یمن، بیش از ۶۰۰ نفر کشته و ۳۰۰ هزار نفر آواره شده اند و این آمار بسیار نگران کننده است.

این مسئول روسی با تأکید بر اینکه مسکو خواهان توقف هرچه سریعتر حملات به یمن و آغاز گفتگوهای سیاسی برای حل بحران این کشور است، تأکید کرد: طرح مسکو برای پایان جنگ در یمن در وهله اول برقراری آتش بس به منظور امداد رسانی به مردم این کشور است.

باتروشیفت در پایان سخنان خود ضمن متهم کردن آمریکا به دست داشتن در بحران یمن گفت: آمریکا گمان می کند آنچه در یمن اتفاق افتاده، کودتا است در حالی نمی داند رئیس جمهوری که از کشور خود فرار می کند، مشروعیت‌اش را هم با خود می بَرد.

۱۹:۰۶   ۲۵۷۱ شهید از آغاز تهاجم سعودی‌ها به یمن

منابع وابسته به نیروهای مسلح یمن اعلام کردند: از ابتدای تجاوز سعودی ها به یمن ۲۵۷۱ نفر از غیر نظامیان شهید شده اند که در میان آنها ۳۸۱ کودک و ۲۱۴ زن دیده می شود.

به گفته این منابع همچنین از آغاز تهاجم سعودی به یمن ۳۸۹۷ نفر زخمی شده اند که در میان آنها ۶۱۸ کودک و ۴۵۵ زن به چشم می خورد.

هلاکت ده ها تکفیری و تسلط بر دو منطقه در مآرب

این منابع بیان کردند: ارتش و کمیته های مردمی درمآرب ۱۵ تکفیری را به هلاکت رساندند و مناطق الزور، ال الشلیف و مراکز دولتی را پاکسازی کرد.

۱۹:۰۴ سعودی‌ها دست به دامان قبایل یمنی شدند

منابع سیاسی یمنی اعلام کردند: سعودی ها برای گفتگو با انصارالله دست به دامان قبایل یمنی شده اند.

این منابع افزودند: سعودی ها دست به دامان برخی قبایل نزدیک به خود برای وساطت با انصارالله برای آتش بس و ممانعت از هر واکنش احتمالی انصارالله شده اند.

به گفته این منابع سعودی پس از شکست در تحقق اهداف خود و مخالفت پاکستان با مشارکت در جنگ علیه یمن و تردید مصر و اردن برای ورود به جنگ زمینی به تکاپو و یافتن میانجی افتاده اند.

۱۸:۲۰ نظامیان سعودی در شوک تسلط یمنی‌ها بر مرکز نظامی«المناره»

منابع یمنی اعلام کردند: نظامیان سعودی پس از تسلط قبیله طخیه یمن بر مرکز نظامی المناره سعودی در نزدیکی استان صعده شوکه شده اند.

به گفته این منابع قبیله طخیه بر مرکز نظامی المناره مسلط شده اند و هم اکنون کنترل آن را در اختیار دارند و سلاح و مهمات و ادوات نظامی آن را به غنیمت گرفته اند.

این منابع بیان کردند: نظامیان سعودی پس از این شکست در مرکز مرزی شوکه شده اند و این موضوع سبب حملات شدید آنها به تعدادی از استانهای یمن شده است.

۱۸:۱۰ ارتش یمن ناوهای متجاوز را مجبور به عقب‌نشینی کرد

منابع آگاه اعلام کردند: ارتش یمن چهار ناو جنگی وابسته به نیروهای ائتلاف به رهبری سعودی ها را فراری داد.

این منابع بیان کردند: واحدهای نظامی ارتش و دفاع ساحلی در سواحل استان ابین ضمن پاسخ به آتش ناوهای مهاجم، آنها را که به ساحل یمن نزدیک شده بودند مجبور به عقب نشینی کردند.

شایان ذکر است که طی روزهای گذشته ناوهای جنگی وابسته به ائتلاف تحت رهبری سعودی منازل مسکونی و تاسیسات زیر ساختی را در عدن هدف قرار دادند. این ناوها یمن را محاصره کرده اند و مانع از رسیدن کشتی ها تجاری به آبهای یمن می شوند.

۱۷:۰۸ یک مقام روسی: ایران خواستار حل سریع بحران یمن است

«سرگئی پوشکف» رئیس کمیته امور بین الملل پارلمان روسیه گفت ایران خواستار حل و فصل سریع بحران یمن است.

وی بعد از دیدار با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران گفت: بروجردی دباره لزوم یافتن راه های سریع برای حل بحران در یمن برای جلوگیری از درگیری های دراز مدت تاکید کرده است.

این مقام روسی گفت: ایرانی ها خواستار توجه بیشتر به قطعنامه های یمن در شورای امنیت سازمان ملل هستند زیرا که معتقدند در صورت متوقف نشدن درگیری ها در یمن این درگیری ها می توانند تبدیل به درگیری های نظامی طولانی مدت شوند که بسیار خطرناک است.

۱۶:۳۳ سخنگوی انصارالله:همه گزینه‌های برای واکنش به تجاوز سعودی‌ها مطرح است

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن تاکید کرد: عربستان سعودی صلاحیت دعوت به گفتگو را ندارد و این یمنی ها هستند که روند جنگ یا گزینه جنگ زمینی یا غیر از آن را تعیین می کنند.

وی بیان کرد: سعودی ها با دخالت نظامی خود را به ورطه یمن وارد کرده است و همه گزینه ها در برابر یمنی ها برای واکنش نشان دادن باز است.

از سوی دیگر نیکلای پاتروشیف دبیر شورای امنیت ملی روسیه تاکید کرد: عبد ربه منصور هادی اختیاراتش تمام شده است. برگزاری گفتگو میان یمنی در مسکو تحت سرپرستی سازمان ملل ضروری است.

وی خواستار تصویب قطعنامه روسیه در شورای امنیت در زمینه آتش بس در یمن شد و بیان کرد: اقدام خارج از مشروعیت بین المللی یمن را به سوی فاجعه سوق خواهد داد.

۱۶:۱۰ شهادت چهار کودک در تعز

 منابع یمنی اعلام کردند: در بمباران روستای الظهیره در الجند در استان تعز یمن چهار کودک شهید و دوازده نفر دیگر زخمی شدند.

تداوم حملات به صعده و صنعا

در منطقه الروضه در شمال صنعا یک شهروند شهید و سیزده نفر دیگر زخمی شدند. در حمله به صعده نیز دو شهروند یمنی شهید و شش نفر دیگر زخمی شدند.

ورزشگاه ها هدف جنگنده های سعودی

در ابین، عدن و صنعا جنگنده های سعودی وزرشگاه ها را هدف قرار دادند.

۱۲۰۰ یورش ضد ملت بی دفاع از ۲۶ مارس گذشته

در همین حال احمد العسیری سخنگوی ائتلاف تحت رهبری سعودی اعلام کرد که از زمان تجاوز ددمنشانه سعودی ها به یمن ۱۲۰۰ حمله هوایی انجام شده است و به گفته این سعودی تعداد حملات از ۳۵ به ۵۰ و۸۰ افزایش یافته است و تا عصر شنبه گذشته به ۱۲۰ حمله رسیده است.

درگیری در نزدیکی پالایشگاه استراتژیک عدن

در جبهه زمینی درگیری های شدیدی در شهر البریقا در غرب عدن که پالایشگاه استراتژیک عدن در آن قرار دارد رخ داده است.

در مناطق القلوعه، المعلا و خورمکسر و نیز مناطق عتق بیحان و زنجبار درگیری هایی صورت گرفت.

پیام فابیوس برای سعودی ها

همزمان برخی منابع اعلام کردند که لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در دیدار خود از عربستان بر حمایت پاریس از دخالت زمینی سعودی ها در یمن تاکید کرده است.

۱۵:۳۵ ناوهای روسی محاصره یمن را شکستند

منابع سیاسی در صنعا پایتخت یمن اعلام کردند: ناوهای جنگی روسیه محاصره اعمال شده از سوی ائتلاف تحت رهبری سعودی ها را شکسته اند و بدون کسب مجوز آنها وارد آبهای منطقه ای یمن شده اند.

به گفته این منابع روس ها به دنبال تعلل ائتلاف در اجازه دادن به هواپیماهای روسی برای نشستن در فرودگاه صنعا برای خروج اتباع روس در یمن ناوهای خود را به حرکت درآورده اند و ناوهای ائتلاف تحت رهبری سعودی جرات متوقف کردن نیروی دریایی روسیه را نداشته اند.

این در حالی است که ایگور کناشینکف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرده بود که کشتی های وابسته به نیروی دریایی روسیه ۳۰۸ شهروند که ۴۵ نفر از آنها را روس ها تشکیل می دهند را خارج کرده است.

۱۴:۳۸ سخنگوی نیروهای مسلح یمن: نظامیان سعودی ترسو هستند/ ریاض ارتش مزدور استخدام می‌کند

«شرف غالب لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز در یک کنفرانس خبری در صنعاء اظهار داشت: حمله به یمن اقدامی برنامه ریزی شده است که هدف آن نابودی هر چیزی در این کشور است.

وی با بیان این مطلب افزود: ما آروز می کردیم ائتلاف گسترده عربی علیه یمن علیه اسرائیل باشد. یمن در معرض محاصره زمینی، هوایی و دریایی قرار دارد و این امر در راستای به زانو درآوردن ملت یمن صورت می گیرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: عربستان سعودی ارتش ها را اجاره می کند و ما از مشارکت مصر در حمله به یمن متاسف هستیم. حمایت از قبایل یمنی در مقابله با تجاوز عربستان وظیفه ارتش است.

لقمان گفت: ارتش یمن توانست برخی کشتی ها را از سواحل أبین هدف قرار دهد و آنها را وادار به عقب نشینی کند. یگان های نظامی ارتش یمن پایدار هستند و قادر به دفاع از کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما در آستانه پاکسازی یمن از عناصر القاعده هستیم.

۱۲:۰۱ «خالدبحاح» در ریاض سوگند یاد می‌کند

منابع یمنی اعلام کردند که «خالد بحاح» نخست وزیر مستعفی یمن که روز گذشته توسط «عبد ربه منصور هادی» به عنوان معاون وی انتخاب شد امروز در ریاض، پایتخت عربستان و محل استقرار هادی سوگند یاد می کند.

این در حالی است که انصارالله یمن اقدام اخیر هادی در انتخاب بحاح را اقدامی غیر قانونی توصیف کرده است.

۱۱:۴۷ انصارالله یمن: اقدامات «عبدربه منصورهادی» غیر قانونی است

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در پایگاه فیس بوک، در واکنش به انتخاب «خالد بحاح» نخست وزیر مستعفی یمن به عنوان معاون عبدربه منصورهادی و ابقای وی در سمت نخست وزیری یمن توسط هادی این اقدام را غیر قانونی توصیف کرد.

وی اعلام کرد: هر تصمیمی در امور سیاسی یمن باید از طریق مذاکرات داخلی و از طریق توافق میان گروههای سیاسی یمن صورت بگیرد.

۱۱:۴۱ حمله جنگنده‌های سعودی به شهر «عتق» در استان شبوه یمن

نیروهای مردمی و امنیتی یمن در ادامه پیشرویهای خود در استان مأرب شکست سنگینی را به تروریستهای القاعدهد در منطقه صراوح در استان مأرب وارد آوردند.

شبکه اسکای نیوز عربی، نیز از حمله جنگندهای سعودی به شهر عتق مرکز استان شبوه خبر داد.

در جریان این حملات شماری غیر نظامی شهید و زخمی شدند.

۱۱:۲۴ مذاکرات مقامات عربستان با پاکستان در مورد یمن

با وجود آنکه پارلمان پاکستان با پیوستن این کشور به ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان مخالفت کرده اما شینهوا از سفر گروهی از وزیران عربستانی به اسلام آباد برای مذاکره در این رابطه خبر داده است.  

شینهوا در این خبر اشاره ای به نام وزیرانی که عربستان آنها را مامور کرده با مقامات پاکستانی مذاکره کنند نکرده است. 

سخنگوی این هیئت عربستانی پس از ورود به اسلام آباد اعلام کرد که ریاض انتظار دارد پاکستان بهترین عملکرد خود را در این رابطه نشان دهد. 

در هفته گذشته وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد که عربستان خواستار اعزام ناوها، جنگنده ها و نیروهای ارتش پاکستان برای شرکت در حملات یمن شده است اما پارلمان پاکستان پس از چند روز بحث در مورد این درخواست، به اتفاق آرا با آن مخالفت کرد.

۱۰:۴۷ کنترل کامل ارتش بر منطقه «جبل هیلان»/بمباران شهر إب

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن کنترل کامل منطقه استراتژیک جبل هیلان را برعهده گرفتند.

پایگاه یمنی خبر نیز گزارش داد که جنگنده های عربستان سعودی شب گذشته شهر إب را بمباران کردند.

در این حملات زیرساخت های شهر إب بمباران شد. در همین حال یمن پرس گزارش داد که نیروهای مردمی و انصارالله به تدریج کنترل خود را بر شهر تعز افزایش داده اند.

۱۰:۱۰ درگیری شدید در مرزهای عربستان/تعلیق مشارکت قطر در حمله به یمن

المنار گزارش داد که منطقه نجران در مرزهای یمن و عربستان سعودی شاهد درگیری است. پیش از این از استقرار بالگردهای آپاچی در این منطقه خبر داده شده بود.

الاتحاد پرس نیز گزارش داد که «فهد بن ترکی بن عبدالعزیز آل سعود» یک فرمانده نظامی بلندپایه عربستان سعودی که در درگیری با قبایل یمنی زخمی شده بود بر اثر شدت جراحات وارده کشته شد.

خبر دیگر اینکه قطر به طور موقت مشارکت خود را در ائتلاف حمله به یمن موسوم به «طوفان کوبنده» متوقف کرد. این اقدام پس از آن صورت می گیرد که گفته می شود جنگنده های قطری به اشتباه برخی پایگاه های زمینی عربستان سعودی را بمباران کرده است.

قطر این اتهام را رد کرده است و آن را توهین به خود تلقی می کند.

۹:۱۳ استقرار بالگردهای آپاچی عربستان در منطقه مرزی نجران

«احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف ضد یمن در یک نشست مطبوعاتی از استقرار بالگردهای نظامی و جنگنده ها در منطقه مرزی نجران در جنوب غرب عربستان سعودی خبر داد.

وی افزود: ما با آپاچی و آتش توپخانه با وضعیت موجود برخورد می کنیم.

العسیری همچنین از حمله این جنگنده ها به مواضع انصارالله در مناطق مرزی یمن خبر داد.

وی همچنین مدعی شد که مرزهای عربستان از امنیت کامل برخوردار است.

 این در حالی است که روزگذشته به دنبال عملیات تبادل آتش میان نیروهای مردمی و نظامیان عربستانی سه مرزبان سعودی کشته شدند.

تجاوز عربستان به یمن از روز شش فروردین ماه سال جاری شروع شده و تاکنون شمار زیادی از مردم یمن در این تجاوزها شهید و زخمی شدند.

۸:۴۲ پاسخ تند اسلام آباد به اظهارات وزیر اماراتی

«نزار علی خان» وزیر کشور پاکستان در واکنش به اظهارات «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات علیه این کشور اظهارات قرقاش را بسیار تمسخر آمیز توصیف کرد.

وی در این خصوص گفت: اظهارات وزیر اماراتی علیه دولت پاکستان  بر خلاف عرف دیپلماتیک و به دور از اصول آن است.

علی خان همچنین اظهارات قرقاش را بمثابه تهدید علیه پاکستان دانست.

وی در ادامه افزود: پاکستان یک کشور عزتمند است و روابط برادرانه با ملت عربستان و امارات دارد اما بیان چنین اظهاراتی از سوی این مقام اماراتی بمثابه خدشه دار کردن عزت نفس پاکستان و مردمش است و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات دو روز پیش اعلام کرده بود که عدم حمایت پاکستان از جنگ ائتلاف ضد انقلاب مردمی یمن از حمله به این کشور تبعات فراوانی برای این کشور خواهد داشت.

این جنگ لفظی میان مقامات پاکستان و امارات طی سالهای اخیر قدامی بی سابقه است.

۱:۰۰ حزب الله لبنان: سعودی ها در جنگ یمن شکست خورده اند

هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: سعودی ها تاکنون از نظر نظامی و میدانی در جنگ علیه یمن شکست خورده اند. وی با بیان این که سعودی ها می دانند اگر قتل و کشتار در یمن به مدت یکماه یا دو ماه ادامه پیدا کند دستاوردی نخواهد داشت این سوال را مطرح کرد که دلیل این قتل و کشتار و ریختن خون یمنی های فقیر و مستضعف چیست؟

صفی الدین افزود: اسرائیل یک هفته پس از تجاوز به لبنان در سال ۲۰۰۶ خود را در بحران دید و فهمید که در برابر مقاومت کاری از پیش نخواهند برد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله بیان کرد: پایگاههای آمریکایی، فرانسوی و اسرائیلی در طرف مقابل باب المندب قرار دارند و کسی به این پایگاهها توجهی ندارند اما هم اکنون که ساکنان یمن و منطقه به باب المندب آمده اند همه به تکاپو افتاده اند.آنها از کدام شجاعت و دستاورد سخن می گویند؟ آیا منظور آنها گرسنه نگه داشتن ملت یمن و کشتار است؟/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار