با حضور مشاور امور بانوان آموزش و پرورش گرگان؛

همزمان با سالروز میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) مراسم تقدیر از دانش آموز برتر قرآنی و حافظ 27 جزء قرآن کریم با حضور مسئولان آموزش و پرورش گرگان برگزارشد.

دانش آموز منتخب مسابقات قرآن و معارف کشور تجلیل شد+تصاویر

به گزارش گلستان24، در این آئین، احمد کردوالش آباد، معاون پرورشی و تربیت بدنی، سکینه رفیعی نژاد، کارشناس امور بانوان و جمعی از مسئولان در منزل این دانش آموز نخبه  حضور یافتند.

احمد کردوالش آباد دراین آیین اظهار کرد: تربیت دانش آموزان قرآنی منوط به نگرش صحیح خانواده ها و اهمیت آنان به اصل دین است، لذا تلاش آموزش و پرورش نیز به سمت آموزش صحیح خانواده ها است.

IMG 0813

دارالقرآن ها بهترین مکان برای کشف استعداد های دانش آموز است

وی افزود: دارالقرآن کریم شهرستان گرگان بعنوان داراقرآن برتر کشوری انتخاب شد بهترین بستر کشف استعداد، آموزش و نگهداشت نخبگان قرآنی است که باید تقویت شود، لذا دانش آموزان سابق  آن به مدارج بالای قرآنی ، علمی و فرهنگی رسیده اند.

معاون  پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گرگان از افتتاح ساختمان داراقرآن کریم امام خمینی(ره) در مهرماه سال جاری خبردادو تصریح کرد: این پروژه بعد از چندین سال وقفه به دلیل کمبود بودجه سرانجام به بهره برداری خواهد رسید و از خانواده های بسیاری از برکات آن بهره مند خواهندشد.

IMG 0813

مانوس شدن دختران با قرآن موجب مصون نگه داشتن جامعه از خطرات بسیار می شود

سکینه رفیعی نژاد، کارشناس امور بانوان شهرستان گرگان با گرامیداشت دهه کرامت اذعان کرد: توسعه فرهنگی قرآنی و حفظ با معنا تحول شگرفی را در انسان ایجاد می کند که ثمره آن به جامعه می رسد که هیچ نیروی نمی تواند در مقابل آن قد علم کند.

وی بر جایگاه دین در زندگی انسان تاکیدکرد و افزود: مانوس شدن دختران با قرآن موجب مصون نگه داشتن جامعه از خطرات بسیار می شود،زیرا مادران فردای خانواده تنها با تربیت دینی است که می توانند جامعه را به کمال برسانند.

این مقام مسئول برنامه ریزی های هدفمند را اصل موفقیت درهر حوزه ای خواند، و اظهار کرد: برنامه های متنوعی برای دانش آموزان دختر و قرآنی در مدارس خواهیم داشت.

IMG 0813

اهمیت به نماز و قرآن ازسوی مدیران و معلمان باعث تقویت روحیه دانش آموزان قرآنی

پدر این دانش آموز نخبه نیز با بیان ینکه سنین کودکی بهترین زمان برای آموزش قرآن است، افزود: امیدواریم آموزش و پرورش امکانات خود را برای دانش آموزان افزایش دهد.

وی با بیان اینکه باید به قرآن و دانش آموزان قرآنی در مدارس ویژه نگاه شود، افزود: اهمیت به نماز و قرآن ازسوی مدیران و معلمان باعث تقویت روحیه این دانش آموزان شده و سایر نوجوانان را به سمت دین سوق می دهد.

وی ادامه داد: تشویق از سوی مدیران در مدارس نقطه عطف نگهداری کسب موفقیت دانش آموزان خواهد بود لذا نگاه بزرگی و ارزشمند بودن این دانش آموزان درآنان تقویت می شود.

IMG 0813

از برکات فراگیری قرآن کسب نمرات بالا درمدرسه و تربیت اجتماعی و دینی است

فاطمه شاهینی نیز در پایان سطح مسابقات راعالی توصیف کرد و افزود: اگر مسابقات شهرستانی و استانی نیز با شکل و شمایل ملی برگزار شود، جایگاه مناسب تری کسب خواهیم کرد.

وی بر اهمیت مساجد در تقویت روحیه قر آنی موثر دانست و خاطرنشان کرد: بهترین مکان برای فراگیری قرآن استفاده از فضای مسجد برای کودکان است.من خود از مسجد آغاز کرده ام.

وی با تشکر از مسئولان دارلقرآن کریم امام خمینی(ره) ومدرسه عصمت گرگان اذعان کرد: از برکات فراگیری قرآن کسب نمرات بالا درمدرسه و تربیت اجتماعی و دینی است.

IMG 0813

در پایان این مراسم هدیه ای از سوی آموزش و پرورش گرگان به فاطمه شاهینی، دانش آموز شایسته این شهرستان اهدا شد.

گفتنی است، سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور در دو بخش پسران و دختران در بخش آوایی با حضور یک هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان استان‌های مختلف از دوشنبه، چهارم مردادماه  آغازشد و در 11 مرداد به پایان رسید و دربخش دختران فاطمه شاهینی در بخش حفظ 20 جزء در پایه یازدهم  و مطهره میرلطیفی در بخش قرادت پایه نهم به مقام چهارم دست یافتند.

IMG 0813

IMG 0813

IMG 0813

IMG 0813

IMG 0813

IMG 0813

IMG 0830

IMG 0813

انتهای پیام/ کلاس بیست

ارسال نظر

آخرین اخبار