حواشی روز خبرنگار با رئیس مجلس؛

نشست رئیس مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران پارلمانی به مناسبت روز خبرنگار از حواشی بی‌بهره نماند.

از لقب جدید "لاریجانی" تا تیتر داغ "یالثارات"/شب‌ شعر یا روز خبرنگار !

به گزارش گلستان24، نشست صمیمی علی لاریجانی با خبرنگاران پارلمانی به مناسبت روز خبرنگار در محل کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد، جلسه‌ای که از حواشی بی بهره نماند.

 

کمتر از 200 خبرنگار و عکاس امروز در جلسه با ریاست مجلس حاضر بودند، به طوری که سالن جایی برای نشستن نداشت. 

ریاست مجلس در حین همهمه و پذیرایی از خبرنگاران در ساعت 14:13 دقیقه وارد محل کمیسیون تلفیق مجلس شد و این درحالی بود که برخی به رسم احترام از جا برخواست و برخی هم نشسته بر صندلی خود، نظاره‌گر نشستن ریاست مجلس بر روی صندلی ویژه‌اش بودند. 

 

از اقتصاد خشک تا زبان تر ادبیات/ فریاد "یالثارات" !

جلسه خبرنگاران پارلمانی با لاریجانی در ادامه اما با 4 سوال خبرنگاران از وی آغاز شد سوالاتی که از مفهوم اقتصاد خشک  به زبان شیرین و تازه ادبیات کشیده شد.

البته در اواسط طرح سوالات یک خبرنگار هم درباره طرح جامع رسانه‌ای از ریاست مجلس پرسید تا دغدغه‌ها کم و بیش مطرح شود.

اما این پایان ماجرا نبود تا اینکه پای یک هفته ‌نامه وسط آمد، هفته ‌نامه‌ای که تیترش پس از دو هفته هنوز داغ است و همه را به واکنش واداشته است واکنش‌هایی که حالا به جلسه خبرنگاران با ریاست مجلس هم کشیده شد.

این در حالی است که یک خبرنگار هم در ادامه جلسه از دلایل چاپ مجدد هفته نامه یالثارات از ریاست مجلس پرسید.

 

از لقب جدید

 

شعر با تخلص "مردوخ"/ وقتی لاریجانی دانشمند می شود!

جلسه لاریجانی با خبرنگاران در ادامه اما به ادبیات و شعرسرایی تبدیل شد.

مردوخی، خبرنگار پیشکسوت رسانه در حالی سوال خود را از علی لاریجانی پرسید که وی در ابتدای اظهاراتش به لاریجانی یک لقب جدید داد.

مردوخی گفت: بنده از جناب آقای دکتر لاریجانی دانشمند و سخنور سخن سنج کمال تشکر را دارم که همیشه نسبت به جامعه رسانه‌ای کمال همراهی را داشته‌اند. 

اما این پایان حواشی پیشکسوت رسانه‌ای در جلسه با ریاست مجلس نبود و وی در ادامه گفت قبل از اینکه چند بیت شعر را برای حضار بخوانم مایلم دو بیت شعر بگویم که این مسئله باعث خنده حضار و علی‌الخصوص خنده کمرنگ علی لاریجانی شد.

البته این اظهارات چند لحظه‌ای باعث تعجب، همهمه و به به خبرنگاران شد تا اینکه در ادامه مردوخی در محضر حضار به دلیل بالا گرفتن همهمه با صدای بلند فریاد زد «ساکت باشید»! که این موضوع دیگر خنده تمام حضار را بلند کرد و خنده لاریجانی هم پر رنگ شد.

مردوخی در دوبیتی خود گفت: 

آنکه از بند حوادث ایمنی یابد کجاست

وانکه از دست قضا آسوده خاطر زیست کیست 

آری آری گریه بر مرگ خردمندان خطاست 

بلکه باید بر حیات مردم نادان گریست

شعر مردوخی اما در ادامه با وجود زبان تندش مجددا باعث خنده حضار شد .

از لقب جدید

البته داستان شعرسرایی مردوخی به این جا ختم نشد و وی در ادامه قصیده 17 بندی را به گوش و جان حضار سپرد، قصیده‌ای که خود سروده بود و تخلصش بر پایه «مردوخ» بود.

وی بالاخره جلسه شعر سرایی خود را آغاز کرد و در ادامه، حضار پس از قرائت بندهای تأکیدی این خبرنگار پیشکسوت بر قافیه و ردیف ابیاتشٰ زیر لب احسنت احسنت می‌گفتند، به طوری که صدای این تشویق‌های زیر لبی در جلسه شنیده می شد و این مسئله هم مجددا باعث خنده کمرنگ ریاست مجلس شد.

مردوخی در ادامه آنقدر شعر خواند و خواند و خواند که حضار در آنی همه فکر کردند در جلسه شب شعر با ریاست مجلس نشستند و حالا پس از یک شعر، شاعر دیگری باید شعر دیگری بخواند.

با این حال طنز ماجرا اما دست بردار جلسه خبرنگاران با لاریجانی نبود و مردوخی زمانی که به بند تخلص شعر خود رسید محکم و کوبنده گفت: 

قدرت طبع تو مردوخ

گر به خاموشی گراید  

در همین لحظه بود که حضار باز خنده ای زیرلب کردند و اما بالاخره آتش شعرسرایی مردوخی فروکش کرد و علی لاریجانی که این طور مواقع جواب‌های طنز آلود زیادی در آستینش دارد تریبونش را تنظیم کرد تا به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد.وی ابتدا جواب مردوخی را داد.

ریاست مجلس گفت: ابتدا از خداوند می‌خواهیم عمر طولانی به آقای مردوخی عطا کند چرا که وی هم شاعر است و هم خبرنگار که این مسئله بالاخره صدای خنده حضار داخل جلسه را بلندتر از چند دقیقه پیش کرد تا اینکه هیچ کس متوجه منظور این خبرنگار از بیاناتش در روز خبرنگار نشود.

 

از لقب جدید

اما لاریجانی در ادامه به موضوع چاپ مجدد هفته نامه یالثارات هم واکنش نشان داد.

وی گفت: مسأله چاپ مجدد یالثارات پس از توقیف توسط هیأت نظارت بر مطبوعات را پیگیری می‌کنم.

اما حواشی جلسه لاریجانی رفته رفته کاسته شد و ریاست مجلس در پایان جلسه از خبرنگاران برتر در حوزه اطلاع رسانی قدردانی کرد.

لاریجانی در جمع خبرنگاران: کل ماجرای بازداشت جلالی و دخالت من برای آزادی وی خلاف اندر خلاف است

 

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار