بلوغ کربلا دراربعین است

کاروان مردمی پیاده روی اربعین جهان در راه کربلاست. امروزها عاشقان حسین (ع) از جای جای جهان در مسیر کربلا به تزکیه نفس می پردازند.مسیر کربلا چراغی می شود برای زائران تا حق را از باطل بشناسند. منبع نور بصیرت مسیر کربلاست.

پیاده روی اربعین قبله گاه استغفارکنندگان /زیارت کربلا، با پای پیاده یک فرصت استثنایی برای مغفرت

پیاده-روی-اربعین

اربعین حسین (ع) نزدیک است. غافله کربلا پس از گذشت 40 روز از شهادت مولا برای اربعینش آماده می شوند. اربعین ، روز زیارت مرقد عاشورا سازان است. در اربعین کربلا به بلوغ خویش رسید و جوشش خون شهید ، خاشاک ستم را به بازى گرفت. در این چهل روز ، حسین علیه‏السلام تنها سخن محافل است تا در طول عمر انسان ، بهانه بیداری و ظلم‏ ستیزی باشد.

images (1)

منبع نور بصیرت مسیر کربلاست

به گزارش گلستان 24، کربلا با اربعینش کامل است. بازگشت کاروان به کربلا و 40روز مصیبت دوری از حسین(ع) الگویی جاودانه می شود. امروز کربلا تنها نیست. اربعین حسین زائرانش جهانی شده است. ظلمات و تاریکی در زیر نور کربلا نمایان می شود. با گذشت 1400 سال هنوز هم دشمنان از کربلا و حسینش وحشت دارند.سرزمین کربلا با حسینش جایگاه مظلومان و هدایتگر محرومان است.

کاروان مردمی  پیاده روی اربعین جهان در راه کربلاست. امروزها عاشقان حسین (ع) از جای جای جهان در مسیر کربلا به تزکیه نفس می پردازند.مسیر کربلا چراغی می شود برای زائران تا حق را از باطل بشناسند. منبع نور بصیرت مسیر کربلاست.

کلاهبرداری های اینترنتی

زیارت کربلا، با پای پیاده یک فرصت استثنایی برای مغفرت

امام صادق(ع) به یکی از دوستان خود می‌فرماید: قبر حسین(ع) را زیارت کن و ترک مکن. پرسیدم: ثواب کسى که آن حضرت را زیارت کند چیست؟ حضرت فرمود: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود خداوند به هر قدمى که برمى‏ دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏فرماید و یک درجه مرتبه‏اش را بالا مى‏ برد. زیارت کربلا، خصوصاً با پای پیاده یک فرصت استثنایی برای مغفرت است. طلب مغفرت چیزی نیست که حدی داشته باشد و بعد از آن دیگر نیازی به استغفار نداشته باشیم. با هر طلب مغفرت، موانعی بین ما و خدا برطرف می‌شود و راه باز می‌شود و نور و شایستگی می‌آید. آدم باید نسبت به طلب مغفرت حریص باشد. مغفرت یک مسألۀ تمام شدنی نیست. هرچقدر هم که پاک شویم باز هم به مغفرت نیاز داریم. چون پاک شدن یعنی خدایی شدن و این انتها و پایان ندارد؛ بلکه یک جریان مستمر است.

پیاده روی اربعین قبله گاه استغفارکنندگان

بنابراین مسیر و مقصد عشق کربلاست. وقتی از تلاش مردم برای پذیرایی از زائران آگاه می شوی. متوجه می شوی  حسین (ع) تنها قبله و تکیه گاه مظلومان و محرومان نیست !!بلکه قبله گاه استغفارکنندگان هم می شود.امروز ها مردم فوج فوج درمسیر حرکت حسین(ع) گام برمی دارند و در خلوت خود به آنچه که در مسیر زندگی انجام داده اند می اندیشند. حساب و محاسبه اعمال دارند. پیاده روی  در مسیر کربلا فرصتی می شود تا قبل روز جزا  به محاسبه اعمالت بپردازی و یک فرصت دوباره است که کربلا در مسیرش به تو هدیه می دهد. تا بشویی هر آنچه  که غبار و سیاهی بر دلت نشسته!!

در زیارت یک نوع کشش و نیاز الزام آوری انسان را وا می‌دارد که فشارها و فریادهای درونی را از راهی خارج کند . زائر آن مرقد شریف در پرتو دعا و گفتگو با پاکان و استمداد از ارواح پاک مقربان درگاه الهی، نیرو گرفته و نابسامانی‌ها را با توسل بدان‌ها بر خود هموار می‌سازند .

امام صادق (ع) فرموند: «همانا نزد شما قبری است که هیچ فرد پریشانی نزد آن نمی‌آید مگر آنکه خداوند از او دفع پریشانی نماید و حاجتش را برآورد» همچنین در جای دیگر فرمودند:«حسین در نزد پروردگارش ... به زائرانش نظر می‌کند . او نگاه می‌کند که چه کسی برای آن حضرت گریه می‌کند، پس برای او طلب آمرزش کرده و پدرانش را می‌خواند تا برای آن زائر دعا کرده و طلب آمرزش و مغفرت نمایند. سپس امام حسین (ع)می‌فرمایند: اگر زائر من می‌دانست که خدا چه چیزی برای او عطا می‌فرماید شادی او بیشتر از جزع و بی‌تابی وی می‌گردید» .این آثار و هزاران آثار دیگر در مسیر حرکت  کاروان کربلا  قرار دارد که زبان از گفتن آن قاصر است.

اربعین ، بهانه تبلیغ و پیمان

عاشورا تا اربعین ، نقطه اوج عشق حسینی است .عاشورا ، زمانه خون و ایثار است و اربعین ، بهانه تبلیغ و پیمان.در عاشورا ، حسین علیه‏السلام با تاریخْ سخن گفت و در اربعین ، تاریخ پای درس حسین علیه‏السلام نشست.عاشورا روز کشت « خون خدا » در کویر جامعه ظلم ‏زده است و اربعین ، آغاز برداشت نخستین ثمره آن.آری ، اربعینْ فرصتی برای اعلام همبستگی با عاشوراست.در اربعین با حسین هم پیمان می شوی که راهش را ادامه دهی ، حسین تجسم امر به معروف و نهی از منکر است. نماز یعنی حسین و حسین با نمازش شناخته می شود.برای شرکت در پیاده روی اربعین مقدمات می خواهد اولین گام صیقل دادن دل است. سپس نیت خالص که در مسیر اربعین حسین،  با جسمت حرکت کنی اما روحت را پاک گردانی جسم تو روحت را صیقل می دهد. اربعین به بصیرت چشمانت می افزاید.

دنیای اربعین دنیای مادی نیست میسر اربعین خودشناسی ست. در اربعین است که متوجه می شوی چقدر از دور و برت بی خبر بودی ، در مسیر راه کربلا می بینی که با دست خالی هم می شود به حسین ارادت داشت. از کودک خردسال تا مردمیانسال در ارادت حسین(ع) سر خم کرده اند. اربعین دلها را به هم نزدیک می کند و وحدت مسلمان به ظهور می رسد. در مسیر اربعین ناتوانی، بیماری، خستگی معنا ندارد زیرا که روحت در اوج گرفتن به سوی کربلای حسین است. زائران اربعین سلام ما را بپذیرید و قدردان لحظه لحظه گام هایتان باشید التماس دعا!!!

رقیه بشارت نیا

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار