مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی در بخشی از شرح دعای روز سوم ماه مبارک رمضان می‌گوید: در این دعا از خدا درخواست ذهن و حافظه می‌کنیم. دلیل ضعیف‌ بودن حافظه، گناه است.

دعای روز سوم ماه مبارک رمضان + صوت و شرح

مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی در بخشی از شرح دعای روز سوم ماه مبارک رمضان می‌گوید: در این دعا از خدا درخواست ذهن و حافظه می‌کنیم. دلیل ضعیف‌ بودن حافظه، گناه است.

در دعای روز سوم ماه مبارک رمضان می خوانیم:

اَللّـهُمَّ ارْزُقْنى فیهِ الذِّهْنَ وَالتَّنْبیهَ، وَباعِدْنى فیهِ مِنَ السَّفاهَةِ وَالتَّمْویهِ، وَاجْعَلْ لى نَصیباً

خدایا روزیم کن در این ماه تیزهوشى و بیدارى و دورم گردان در آن از بى خردى و اشتباه کارى و مقرّر فرما برایم بهره اى

مِنْ کُلِّ خَیْر تُنْزِلُ فیهِ، بِجُودِکَ یا اَجْوَدَ الاَْجْوَدینَ

دعای روز سوم

دانلود دعای روز سوم ماه مبارک رمضان

از هر خیرى که در آن نازل گردانى بجود و کرمت اى باجودترین جودمندان

آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح این دعا چنین می‌گوید:
«خدایا در این ماه رمضان روزی کن که من هوشیار بشوم و حافظه پیدا کنم و از خواب غفلت بیدار بشوم! انسان اگر بیدار بشود خیلی لذت می‌برد، نوع انسان‌ها در غفلت هستند؛ بنابراین در ماه رمضان از خدا درخواست کنید که از خواب غفلت بیدار شویم.»
وی درباره علت ضعیفی حافظه عنوان می‌کند:
«یکی از نعمت‌های بزرگ خدا ذهن است. در این دعا از خدا درخواست ذهن و حافظه می‌کنیم، اگر می‌بینید حافظه ضعیف است و حافظه درست و حسابی نداریم، علت آن گناه است؛ به نامحرم که نگاه کنی حافظه می‌رود. شخصی به دانشمندی مراجعه می‌کند و می‌گوید، من حافظه ندارم. آن دانشمند گفت: گناه نکن و علت آن را هم ذکر کرد و گفت: علم یک نوع فضیلت و برتری است و خدا این برتری را به شخص گناهکار نمی‌دهد؛ لذا کسی که اهل گناه است مجتهد و ملا نمی‌شود و اگر بخواهد ملا بشود و به درد مردم بخورد باید حافظه داشته باشد و لازمه آن ترک گناه است.»

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار