تاملی بر ادعای یک تحریف ...!

آلارم خطری که دو سال پیش حسن صادقلو استاندار گلستان به صراحت در جلسه شورای برنامه‎ریزی استان نیز به آن اشاره کرد و از واقعیاتی پرده برداشت و خطاب به مسئولان حاضر در جلسه گفت «قبول کنید که بدنه مدیریت استان از چابکی لازم برخوردار نیست، در کلان مدیریت درون‎بخشی حساسیت وجود دارد، اما وقتی وارد بدنه می‎شود این حساسیت ذوب می‎شود و این ضعف در نیروی انسانی، بودجه و یا مسائل نرم‎افزاری است لذا در مسئله‎شناسی به چابک‎سازی نیاز داریم».

مدیرکل ارشاد گلستان چه چیزی را تکذیب می‎کند!/ سواد مدیریتی ندارید چرا رسانه‎ها را به بی‎سوادی متهم می‎کنید!

 

                                      45445

وقتی بدنه مدیریت استان به تفسیر استاندار گلستان «چابک» نباشد آن وقت است که برخی به خودشان اجازه می‎دهند ضعف عملکرد و عدم سواد مدیریتی خود را به رسانه اتهام بزنند، واقعا مدیرکل ارشاد گلستان چه چیزی را تکذیب می‎کند!.

به گزارش  گلستان 24 به نقل از خبرگزاری فارس ، آسیب‎های عدم چابکی و چالاکی مدیران فقط متوجه مجموعه اداری آن نمی‎شود بلکه گستره این آفت، جامعه هدف را نیز گرفتار می‎کند.

 

آلارم خطری که دو سال پیش حسن صادقلو استاندار گلستان به صراحت در جلسه شورای برنامه‎ریزی استان نیز به آن اشاره کرد و از واقعیاتی پرده برداشت و خطاب به مسئولان حاضر در جلسه گفت «قبول کنید که بدنه مدیریت استان از چابکی لازم برخوردار نیست، در کلان مدیریت درون‎بخشی حساسیت وجود دارد، اما وقتی وارد بدنه می‎شود این حساسیت ذوب می‎شود و این ضعف در نیروی انسانی، بودجه و یا مسائل نرم‎افزاری است لذا در مسئله‎شناسی به چابک‎سازی نیاز داریم».

 

اما در اداره کل ارشاد اسلامی گلستان و گرگان این عدم چابکی به جای بدنه مجموعه در مدیرانی دیده می‎شود که با وجود هجمه‎ی یک رسانه هتاک به ارزش‎ها و موضع‎گیری مدیران فرهنگی و غیرفرهنگی از شرق تا غرب استان نسبت به موضوع؛ در کمال تعجب و تأمل می‎بینیم و می‎شنویم که مدیران مرتبط با حوزه رسانه در قالب مصاحبه مطرح می‎کنند که هنوز وقت نکردند! در سایه وظایفی که بر عهده دارند به حساسیت‎های جامعه حساس شوند و اقدامی عاجل در برخورد با مطالب موهن و انحرافی مطالب منعکس شده انجام دهند و یا حتی موضعی اتخاذ کنند! واقعا اگر سواد مدیریتی وجود ندارد چرا رسانه‎ها را به بی‎سوادی متهم می‎کنید!

مدیرِ همواره حاشیه‎سازی که اکنون و حتی بعد از چهار سال مدعی تحریف سخنانش شده!

مدیری که با تلنگر رسانه قرار است در وظایف خود دقت‎نظر داشته باشد چگونه می‎تواند مشکلات بر زمین مانده و مطالبات محقق نشده را از میان بردارد؟! تحول‎گرایی پیشکش؛ سکوت یک مدیرکل فرهنگی در تاخت و تاز به ارزش‎ها جای بی‎شرمی دارد.

 

اخیرا در یک نشست خبری آقای فضیلت سخن از تحریف اظهارت‎شان در رسانه‎ای خاص را مطرح کردند، سوال ما از آقای مدیرکل این است اگر فرصت مطالعه رسانه‎ها را داشتید! و بارها دیدید که سخنان‎تان تحریف شده!! چرا یکبار هم با آن رسانه به ادعای خودتان خاطی برخورد نکردید؟ چرا در برابر تحریف و حق قانونی خودتان مطالبه‎گری نداشتید؟ مدیری که توان گرفتن حق خودش را ندارد و نمی‎تواند حتی یک جوابیه حداقل برای شفاف‎سازی اذهان عمومی بدهد آیا سزاوار ماندن بر کرسی مسئولیت است؟

البته کمی باید به آقای فضیلت حق بدهیم برای اینکه حتما می‎دانند خبرگزاری فارس مطالبی را بدون مستندات منتشر نمی‎کند و فایل صوتی اظهارات این مدیرِ همواره حاشیه‎ساز که اکنون و حتی بعد از چهار سال مدعی تحریف سخنانش شده را دارد و قطعا برای مخاطبان این رسانه منتشر خواهد کرد برای همین است که شاید موضع سکوت را در قبال این رسانه برگزیدند. 

مدیرکل ارشاد در برخورد با هتاکان انقلاب از کدام فرآیند نظارتی سخن می‎گوید

 

آقای فضیلت در اظهاراتی طی یک نشست خبری عنوان کردند «هر نشریه‎ای که خلاف مواضع انقلاب و قانون عمل کند فرآیند نظارتی داریم و بر این اساس با آن برخورد می‌شود» که سخن زیبنده‎ای است اما کدام فرآیند نظارتی؟! کدام برخورد؟! امام جمعه شرق گلستان باید ناظر بی‎تفاوتی شما باشد یا امام جمعه غرب استان؟ بسیج رسانه باید ناظر فعالیت شما باشد یا فرمانده سپاه نینوای استان؟ تاریخ‎نگار انقلاب اسلامی باید چشم نظارتی شما باشد و یا سایر  فعالان رسانه‎ای استان؟!

 

آقای مدیرکل در سخنان دیگری اشاره داشتند که «انتقاد نیاز به سواد و صبر و افکار حسنه دارد» که از جملات ایشان چنین استنباط می‎شود که اگر به مطالب موهن و انحرافی یک فصلنامه محلی انتقاد نکردند لابد سواد آن را نداشتند یا اینکه با افکار حسنه نسبت به موضوع، می‎خواستند صبر پیشه کنند!

آقای فضیلت امروز خوشحال است از اینکه به ادعای خودش مستقل عمل کرده و بر این باور است «عده‎ای گفتند چرا از این نشریه استارباد حمایت نکردم و عده‎ای گفتند انتظار نبوده که این رسانه تخلف کرده و حمایت شود، اگر بخواهید مستقل عمل کنید نتیجه‌اش این می‎شود و امروز خوشحال هستم که مستقل عمل کردم»؛ ما سوال‎مان از آقای فضیلت این است که چرا بی‎تفاوتی نسبت به ارزش‎های انقلاب را در واژه استقلال معنا می‎کنید؟! آیا اگر به خودتان بی‎حرمتی و هتاکی خلاف واقع شود باز هم روزه سکوت می‎گیرید؟!

باید به حال گلستان زار بزنیم یا به حال خودمان!

بازی با واژه‎ها شاید بتواند یک مدیر را حداقل برای آرامش خاطر خود راضی نگه دارد اما این رفتارها برای یک رسانه قابل توجیه نیست؛ مدیر یک اداره کل که ادعای فرآیند نظارتی دارد چگونه می‎شود که بیش از دو سال از فعالیت یک نشریه گذشته باشد اما هنوز فرصت مطالعه آن را پیدا نکند! آقای فضیلت بفرمایید با این تفسیر شما باید به حال گلستان زار بزنیم یا به حال خودمان که چنین بزرگ‎اندیشی قرار است هم رسانه را مدیریت کند و هم فرهنگ را! 

در مصاحبه با خبرنگاران آقای فضیلت اشاره کردند که «رسانه‎ خاصی حرف من را درباره نشریه استارباد تحریف کرد!، یادآور شد: این در حالی که از من پرسیدند  نظر شما درباره این فصلنامه چیست که گفتم فرصت نکردم و ندیدم که نظر بدهم وعادت ندارم ندیده محکوم کنم و تائید و تکذیب کنم، اما این رسانه نوشت که من هیچ ایرادی ندیدم و این موضوع را منعکس کردند و این تفاوت دارد» سوال ما این است آقای فضیلت بفرمایید شما که بعد از دو سال چیزی از این فصلنامه ندیدید! معنایش این نیست که عملکرد آن را تائید می‎کنید؟ اگر غیر از این باشد تاوان دو سال بی‎تفاوتی نسبت به هتاکی به ارزش‎ها آن هم در جایگاهی که باید داعیه‎دار فرهنگی و ارزشی باشید گناهی نابخشودنی‎تر است.

ای کاش حداقل فضیلت در شهرت‎ شما را در فضیلت رفتارتان می‎دیدیم!

آقای فضیلت؛ این رسانه قصد آن را نداشت که وارد سایر حواشی رفتاری شما در مقابل رسانه‎ها شود اما گویا خودتان بدتان نمی‎آید که ادبیات یک مدیر فرهنگی را مجددا بازگو کنیم تا یادآوری تلخ این اتفاقات، گویای زوایای نقص عملکرد رفتاری تان در مقام یک مدیر فرهنگی باشد.

هنوز فراموش‎مان نشده در جلسه هم‌بستگی با ملت بحرین در اواخر سال 1393 که با حضور «راشد الرشد» مبارز بحرینی در سالن ارشاد گلستان برگزار شد چه حاشیه‎هایی که درست نکردید، که شرح تفضیل آن در این مجال نمی‎گنجد، اما هنوز هم برایمان قابل هضم نیست که یک مدیر فرهنگی و یک شخص روحانی در پاسخ به سوال یک بانوی خبرنگار ادبیات سخیفی به کار ببرد که «ببخشید مگر بنده تا الان داشتم بادمجان واکس می‎زدم»؛ ای کاش حداقل فضیلت در شهرت‎ شما را در فضیلت رفتارتان می‎دیدیم!

وقتی اینگونه در جایگاه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، اینگونه بی‎محابا سخن می‎گویید بگذارید از مهدکودکی خواندن شما نسبت به رسانه‎ها که ماشاءالله فرد باسوادی هستید هم بگذریم، چراکه شاید جایگاه خودتان را در حد مدیر مهدکودک دانستید تا سنگینی وظایف‎تان را نادیده بگیرید و عملکرد ضعیف خود را اینگونه توجیه کنید.

 

بی‎اخلاقی در گفتار یک مدیرکل آن هم در جایگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی جای هیچ توجیهی ندارد و جالب‎تر اینکه وقتی سخنانتان را در رسانه‎های مجازی بازبینی می‎کنید تازه به عمق و جان کلامتان پی می‎برید که چه گفتید! آن وقت می‎گویید «متاسفانه برخی رسانه‎ها به دنبال حاشیه‌سازی هستند!» خوب است کمی تامل بفرمایید که سخنان شما حاشیه‎ساز است یا رسانه‎ها به دنبال حاشیه‎سازی هستند!

اعتراف کردید برخی از پاسخ‎هایتان قانع‎کننده نبوده است/ حداقل این اظهارنظرتان را تحریف شده نپندارید

در نشست خبری اخیرتان با رسانه‎ها اشاره داشتید و به جرات تمام گفتید که «پاسخگوترین مدیر در استان هستم و خوشحالم که وظیفه را انجام دادم و ممکن است برخی از پاسخ‎های من قانع کننده نبوده باشد، اما پاسخگو بودم.» البته ما هم خوشحال هستیم برای یک‎بار هم که شده، در محضر رسانه‎ها اعتراف کردید که برخی از پاسخ‎هایتان قانع‎کننده نبوده است، امیدواریم حداقل این اظهارنظرتان را تحریف شده نپندارید.

هنوز هم برایمان جای سوال است وقتی تعدادی از امامان جمعه استان، مسئولان فرهنگی، رسانه‎ای و حتی نهادهای حافظ ارزش‎های انقلاب اسلامی، به مطالب موهن و انحرافی یک فصلنامه موضع صریح و شفاف گرفتند چرا هنوز اصرار دارید که در جمع رسانه‎ها آن هم در یک نشست خبری بگویید «اگر نشریه‌ای احیانا!!! مرتکب خطایی شد، مخاطب و خوانندگان اجازه دهند متولیان براساس قانون به آن موضوع بپردازند و به متولیان کمک کنند.»

 

آقای فضیلت هنوز هم واکنش و موضع شما به عنوان یک مدیرکل برای ما جای سوال است که اگر تحریفی از سخنان خود در رسانه‎ای مواجه شدید چرا طی چهار سال در محافل و جلسات مختلف دم از تحریف سخنانتان در یک رسانه خاص می‎زنید اما دریغ از یک جوابیه از سوی آن اداره کل!.

هنوز هم برایمان جای سوال است که اداره کل متبوع شما به جای پاسخگویی و پذیرفتن ضعف‎های عملکردی که فغان هم را درآورده است انگشت اتهام‎تان به سوی رسانه‎هاست.

اکثر چهره‎های اصلاح‎طلب و اصولگرا به خاطر عملکرد ضعیف ارشاد گلستان خواستار تغییر در این حوزه هستند

 

آقای فضیلت خوب است بدانید که البته حتما به گوش‎تان رسیده که شما به عنوان تنها مدیرکل دولت یازدهم در استان گلستان هستید که اکثر چهره‎های اصلاح‎طلب و اصولگرا به خاطر عملکرد ضعیف‎تان خواستار تغییر و تحول در این حوزه هستند، شاید سفر اخیر صالحی‎امیری وزیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به گلستان و برگزاری جلسه در محافل خصوصی گروه‎های اصلاح‎طلب و حامی دولت بر روی جابجایی شما متفق‎القول هستند و خواستار تغییر در این تصدی شدند.

ختم و خلاصه کلام را هم بگوییم و بیش از این مخاطبان فرهیخته این رسانه را منتظر نگذاریم، خبرگزاری فارس آمادگی کامل دارد جوابیه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان که مدعی تحریف اظهارات خود در این رسانه شدند را منعکس کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار