قائم مقام تولیت آستان قدس؛

بختیاری: ما اعتقاد داریم که جامعه ما از فرهنگ رضوی و سبک زندگی آقا علی ابن موسی الرضا (ع) بهرمند شود.

وظیفه اصلی نمایندگی ها  آستان توسعه فعالیت های  فرهنگی است/تکریم زائرین از مبدا تا مبدا جزئی از سیاست های اصلی آستان قدس  می باشد

به گزارش گلستان24؛ سید مرتضی بختیاری  قائم مقام آستان قدس در آئین تودیع و معارفه مسئول جدید دفتر نمایندگی آستان قدس در استان گلستان با تشکر از زحمات حجت السلام سید علی طاهری، گفت:یکی از این افتخارات مبارکی که افتاده همین منشور حقانی مقام معظم رهبری در انتصاب آیت الله رئیسی، ماموریت های جدیدی به آستان قدس داده شد بود.

 وی با اشاره به ماموریت های جدیدی که در حکم آیت الله رئیسی توسط مقام معظم رهبری داده شده،اظهار کرد:خدمت به محرومین ، خدمت به نیازمندان ، خدمت به زائرین ،تکریم به زائرین و خدمت به مجاورین که نیازمند و جزو مجاورین مستضعف هستند، این ها ماموریت هایی هستند که از تولیت محترم در اجرای این ماموریت ها نوآوری هایی را ارائه دادند که برای خود ما که در خدمت ایشان به عنوان یک سرباز بودیم، حقیقتا باور کردنی نبود و این یک تعریف جدید از خادم،خدمت و مخدوم شد.

قائم مقام آستان قدس یاد آور شد:آیا خادم حضرت شامل آن عزیزانی می شود که تنها یونی فرم مخصوص خادمی را دارند؟ آیا خادمین حضرت همان کسانی هستند که با یونی فرم در حرم مطهر زائرین را تکریم می کنند یا نه می شود در بیرون حرم  هم خادم حضرت بود؛ این مفهوم جدید خادم خدمت مخدوم، این قضیه را برای ما حل کرد.

او ادامه داد:یکی از شعار هایی که از همان روز اول تولیت محترم داده اند، زائر از مبدا تا خود مبدا مورد تکریم قرار می گیرد؛ یعنی آن زائری که از یکی از روستاهای دور افتاده گلستان به عزم زیارت آقا حرکت می کند و به مشهد می آید و زیارت را انجام می دهد و بعد به روستای خودش برمی گردد باید تحت تکریم قرار بگیرد.

وی اضافه کرد:خب این یک ماموریت در واقع امر ناشدنی بود یا خدمت به محرومین  در عرصه پهنه کشور، خدمت به محرومین در این عرصه آیا با بضاعت مالی آستان قدس همخوانی دارد؟ آیا آستان قدس دارایی ها و تملکش به آن اندازه است که بتواند خدمت به محرومین کند؟ این ها سوالاتی بود که برای ما مطرح بود اما تولیت محترم، مبانی نظری این ایده را اینگونه برای ما تصریح فرمودند.

او اضافه کرد:  تولیت معظم آستان قدس فرمودند، "آن کسی که به عنوان خادم یار امام رضا ثبت نام  کند و در منطقه خودش به صورت تخصصی یا غیر تخصصی در راستای گره گشایی از کار مردم خدمت به محرومین باشد ،آن خدمت به عنوان خدمت در حرم مطهر حضرت رضا تلقی بشود"

بختیاری با اشاره به  سخنان تولیت آستان قدس رضوی ،تصریح کرد: بعد از سخنان آیت الله رئیسی بابی جدید برای ما باز شد، یعنی ما خادم حضرت رضا را فقط در اماکن قدسی و روضه منوره تعریف نمی کنیم، آن عزیزی که در روستا های استان شهید پرور گلستان خدمت به محرومین می کند، گره گشایی از کار محرومین می کند و به نام امام رضا کار فرهنگی می کند، به نام امام رضا (ع) روحیه جهادی را فعال می کند، به نام امام رضا روحیه انقلابی را تقویت می کند، آن هم در آن مدتی که در  این راستا حرکت می کند به عنوان خادم حضرت رضا(ع) در پرونده خادم یاری او ثبت می شود.

وی با بیان اینکه آیین نامه خادم یاری حضرت اصلاح شد،تصریح کرد:الان که ما در خدمت شما هستیم هر آن کس که در هر حوزه تخصصی قرار دارد ثبت نام کند و می تواند بر این اساسی که گفته شد گره گشایی کند، این حرکت باعث شد آستان قدس در همه استان ها نمایندگی ایجاد کند. 

قائم مقام آستان قدس اذعان کرد: ما قبلا نمایندگی آستان قدس را فقط در استان هایی که آستان در آنجا موقفه داشت و به عنوان نماینده املاک و ارزای آستان قدس در آنجا نمایندگی داشتیم، ولی این نمایندگی جدید نمایندگی آستان قدس است  و نه نمایندگی موقوفات و املاک و ارزای آستان قدس در همه استان ها و حتی در آن 16-17 استانی که حضرت رضا موقوفه نداشتند این نمایندگی ایجاد شد، با وجود این نمایندگی پهنای کار برایش تعریف شد.

وی در خصوص حوزه فعالیت این نمایندگی ها گفت:کار اول این نمایندگی ها توسعه فعالیت های  فرهنگی است و ما اعتقاد داریم که جامعه ما از فرهنگ رضوی و سبک زندگی آقا علی ابن موسی الرضا بهرمند شود.

او ادامه داد:خادمی به علی ابن موسی الرضا یک چشمه زلالی است که پایان ناپذیر است؛ بنابراین ما می توانیم با وجود آقا علی ابن موسی الرضا پهنای خدمت را به نام آقا در سطح کشور گسترش دهیم.

بختیاری در پایان خاطر نشان کرد: تاکنون 700 هزار زائر اولی که پایشان به مشهد مقدس نرسیده بود با کمک شما نمایندگی های آستان قدس و کمک عزیزان سپاه و بسیج و کمیته امداد به صورت رایگان به مشهد مقدس آمدند  و سه روز  مهمان امام رضا بودند، زیارت کردند و برگشتند که اگر این اتفاق نمی افتاد این 700 هزار نفر نمیتوانستند به مشهد بروند و زیارت کنند.

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار