جانشین تیپ 230 اسدالله متاجی استان گلستان؛

جانشین تیپ 230 اسدالله متاجی استان گلستان گفت: شهید «صادق شیبک» پیش از شهادت خود 40 تکفیری را به هلاکت رسانده است.

«صادق شیبک» شهید مدافع حرم گالیکش پیش از شهادت 40 تکفیری را به هلاکت رساند

 شهید «صادق شیبک» از شهدای مدافع حرمی است که برای دومین بار عطر و بوی شهادت حرم آل الله را در فضای دیار 12 دی گسترده کرد.

به گزارش گلستان24، شهرستان گالیکش ازجمله مناطقی است که در دفاع از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت پیشگام بوده و نمونه بارز آن را می‌توان شهید «غلامعلی تولی» نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان و تقدیم بیش از 200 شهید جنگ تحمیلی نام برد.

جانشین تیپ 230 اسدالله متاجی استان گلستان در جلسه هماهنگی مراسمات شهید مدافع حرم «صادق شیبک» دومین شهید مدافع حرم شهرستان گالیکش گفت: شهید ستوان یکم صادق شیبک از شهدای تکاور تیپ 65 نوهد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (کلاه سبزها) از بهترین اسنایپرهای کشور ما در مأموریت مستشاری سوریه بود که به شهادت رسید.

سرهنگ رضا سلطانی افزود: شهید شیبک اواخر اسفندماه سال 94 به سوریه اعزام شدند و روز قبل از شهادتشان به گفته هم‌رزمانش 40 تکفیری را به هلاکت رسانده است.

وی تصریح کرد: گالیکش از شهرستان‌های شهیدپرور کشور است این شهرستان با توجه به جمعیت کم تنها 70 شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران جز افتخارات این مردم است.

به گفته سلطانی: شهید «صادق شیبک» نهمین شهید مدافع حرم استان گلستان، هفتمین شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران و دومین شهید مدافع حرم شهرستان گالیکش است.

امام‌جمعه محبوب شهرستان گالیکش نیز در این مراسم گفت: شهدای مدافع حرم با حضور در جبهه‌های مقاومت ولایت‌پذیری را به‌عنوان الگوی عملی و معنوی خود در جامعه رشد و گسترش داده‌اند‌.

حجت‌الاسلام سید باقر موسوی افزود: فرزندان این مرزوبوم برای دفاع از این منش به نبرد با جبهه‌های استکبار می‌پردازند و جان و مال خود را در این مسیر اهدا می‌کنند تا عزت و اقتدار آنان آسیب نبیند.

وی تصریح کرد: توجه به منش و روش شهدا یک ضرورت مهم فردی و اجتماعی است و همه ما نسبت به این رویکرد احساس تکلیف و وظیفه‌داریم.

موسوی افزود: راه شهدا مدافعان حرم ولایت‌پذیری مطلق و دفاع از ارزش‌های معنوی و جبهه‌های مقاومت در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی است.

فرماندار گالیکش نیز در این جلسه گفت: مراسم استقبال از شهیدان مدافع حرم «صادق شیبک» ساعت 19 و 30 دقیقه روز جمعه در ابتدای خیابان شریعتی شهر گالیکش برگزار می‌گردد.

وی افزود: مراسم وداع با این شهید همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهر گالیکش برگزار خواهد شد.

فرماندار گالیکش اضافه کرد: مراسم تشییع پیکر مطهر این شهیدان ساعت 9 صبح روز شنبه از محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان گالیکش آغاز نماز آن شهید به امامت امام‌جمعه شهرستان گالیکش و مردم ولایت مدار این دیار ابتدای خیابان باهنر این شهر اقامه خواهد شد.

خسروی خاطرنشان کرد: مراسم تشییع این شهید والامقام پس از اقامه نماز از ابتدای خیابان باهنر تا مسجد جامع در سطح شهر گالیکش و پس‌ازآن در سازمان هیئت آباد روستای عرب بوران زادگاه شهید شیبک برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: پس از برگزاری مراسم تشییع این شهید گران‌قدر در گلزار شهدا بی‌بی حلیمه روستای ینقاق به خاک سپرده خواهد شد.

به گفته فرماندار گالیکش، مراسم سوم این شهید نیز یکشنبه 10 صبح در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای عرب بوران برگزار می‌شود.

به گزارش «نیلکوه» پیش‌ازاین شهید غلامعلی تولی از تیپ 60 زرهی عمار یاسر گنبدکاووس به‌عنوان نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان از شهرستان گالیکش در دفاع از جبهه جهانی مقاومت برای مبارزه با تکفیری‎ها به خط مقدم زد و در 25 خرداد 1392 در جوار حرم مطهر حضرت زینب (س) به مقام رفیع شهادت رسید و نخستین شهید مدافع حرم از استان گلستان شد.

دومین شهید مدافع حرم استان گلستان سید احسان حاجی‎حتملو از پاسداران رشید انقلاب اسلامی و از تیپ 45 جوادالائمه (ع) بود که به دست گروه‎های تکفیری در بهمن سال 1393 در حلب سوریه به مقام شهادت رسید.

شهید قاسم غریب سومین شهید مدافع حرم از استان گلستان بود که در جبهه مقاومت برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) در ارتفاعات تلمور سوریه به فیض شهادت رسید.

چهارمین شهید مدافع حرم سید محمدحسین میردوستی از شهرستان مینودشت بود که هم‌زمان با تاسوعای حسینی در دفاع از حرم حضرت زینب (س) کربلایی شد و به خیل هم‌رزمان شهیدش پیوست.

شهید اسماعیل زاهدپور پنجمین شهید مدافع حرم از شهرستان کردکوی بود که در حلب سوریه به دست تروریست‎های تکفیری به شهادت رسید.

ششمین شهید مدافع حرم نیز قاسم تیموری پاسدار رشید اسلام فرمانده دلاور گردان تخریب‎چی تیپ 45 جوادالائمه شهرستان گرگان و جانباز دفاع مقدس بود که در سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به جمع شهدای مدافع حرم پیوست.

و علیرضا صفرپور جاجرمی در قامت هفتمین شهید مدافع حرم درراه دفاع از حرم آل‎البیت (ع) در کشور سوریه حوالی حلب سه روز پیش به فیض شهادت نائل شده بود.

شهید افشین زورقی هشتمین شهید مدافع حرم بوده که از استان گلستان به شهادت رسیده و شهرستان گرگان در صورت ورود پیکر این شهید به کشور آماده مراسم تشییع این شهید بزرگوار است.

nilkooh1168 1

nilkooh1168 1

nilkooh1168 1

nilkooh1168 1

nilkooh1168 1

nilkooh1168 1

nilkooh1168 1

nilkooh1168 1

nilkooh1168 1

 

منبع: نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار