حاج آقا عین الله ​شهابی

اولین سوره قرآن ، اولین آیه این سوره و اولین کلمه این سوره دستور به علم می دهد. همچنین در سوره الرحمن، اولین نعمتی که خداوند راجع به آن صحبت می کند، نعمت علم، فرهنگ و تمدن بیان می کند.

پیامبر اعظم اسلام، عصاره همه پیامبران الهی است.

حاج آقا  عین الله ​شهابی، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، درباره وجود مقدس پیامبر اسلام (ص) گفت:امام صادق (ع) درباره ویژگی های پیامبر اسلام (ص) فرمودند: سه ویژگی در وجود ایشان بود که در وجود هیچ کس نیست. اول آنگه ایشان سایه نداشتند. به این معنا که تحت الشعاع هیچ موجودی قرار نمی گرفت. دوم آن که ایشان از هر مسیری که عبور می کردند عطرشان تا سه روز در آن مسیر استشمام می شد. سوم هم این که در مسیر پیامبر اسلام (ص) همه موجودات اعم از درختان و حیوانات در برابر او سر تعظیم فرود می آوردند.

شهابی ادامه داد: پیامبر اعظم اسلام، عصاره همه پیامبران الهی است. قرآن او هم عصاره 104 کتاب آسمانی  است. او رحمه اللعالمین است.بیامبر اسلام در بد ترین منطقه و در میان بدترین انسان ها برگزیده شد. خداوند متعال  آخرین رسالت آخرین رسولش را در سخت ترین شرایط، درمیان مردم جاهل و در موقعیت جغرافیایی نامناسب قرار داد. در این موقعیت خداوند متعال شخصیتی پرورش داده است که بهترین شخصیت بشری از زمان حضرت آدم تا قیام قیامت است. خداوند پیامبر را در میان جامعه امی آفرید.  به این معنا که شخصیت فرهنگی پیامبر (ص) آن قدر بزرگ است که افرادی مثل ارسطو، افلاطون و حافظ و شخصیت های علمی جامعه در برابر پیامبر اسلام امی اند و در این موضوع حکمت بزرگی است.

عین الله شهابی

وی درباره شخصیت فرهنگی و علمی ایشان یاد آور شد: وقتی از پیامبر اسلام (ص) در باره  شخصیت ادبی، علمی و فرهنگی ایشان سوال می پرسند ایشان می فرمایند: من ادب شده خدای متعال هستم و علی (ع) تربیت شده من است. یعنی معلم رسول الله (ص) خداوند بود و معلم علی (ع)، پیامبر اکرم (ص) بود.بنابر این معلم اول جامعه بشری، پیامبر اسلام (ص) و معلم ثانی امیر المومنین (ع) است، نه افلاطون و ارسطو. زیرا معلم اول پرورش یافته خداوند متعال است. ما در بین آیین های الهی و غیر الهی آیینی نداریم که مثل آیین پیامبر (ص) به علم و فرهنگ بها بدهد.

اولین سوره قرآن ، اولین آیه این سوره و اولین کلمه این سوره دستور به علم می دهد. همچنین در سوره الرحمن، اولین نعمتی که خداوند راجع به آن صحبت می کند، نعمت علم، فرهنگ و تمدن بیان می کند. این ها نشان دهنده فرهنگ غنی است که پیامبر اسلام (ص) برای بشریت به ارمغان اورده است. اکر کرامت انسانی وجود دارد، به برکت وجود نازینین ایشان است.زبان علم قبل از اسلام زبان یونان و عبری بوده است. با ورود قرآن زبان علم تغییر کرده و زبان قرآن شده است.بنابر این بسیاری از کتاب های علمی جهان به زبان عربی است. به برکت وجود پیامبر اسلام (ص) بشیریت دچار تغییر شد.  

ارسال نظر

آخرین اخبار