فساد اخلاقی و انحطاط جنسی در کشورهای غربی و اروپایی رو به گسترش است، ماساچوست اولین ایالت آمریکا بود که در سال 2004، ازدواج دگرباشان جنسی را قانونی کرد و اکنون در 16 ایالت آمریکا، این نوع ازدواج با حمایت‌های قانونی انجام می‌گیرد.

به رسمیت شناخته شدن هم‌جنس‌ بازها

فساد اخلاقی و انحطاط جنسی در کشورهای غربی و اروپایی رو به گسترش است، ماساچوست اولین ایالت آمریکا بود که در سال 2004، ازدواج دگرباشان جنسی را قانونی کرد و اکنون در 16 ایالت آمریکا، این نوع ازدواج با حمایت‌های قانونی انجام می‌گیرد.

علاوه بر کشورهای غربی، اروپا نیز در این زمینه به‌شدت به زوال اخلاقی رسیده است چراکه ازدواج هم‌جنس‌گرایی در بسیاری از ایالت‌های اروپایی نظیر هلند، بلژیک، نروژ، اسپانیا، انگلستان و غیره؛ قانونی شده است.

به گزارش گلستان 24 : چندی پیش نیز با مصوبه‌ی مجلس لوکزامبورگ، ازدواج هم‌جنس‌گرایان این کشور قانونی شد و آن‌ها از حق سرپرستی فرزند نیز برخوردار خواهند بودو بالاخره چند روز قبل، استونی، کشوری در شمال اروپا، نیز حمایت‌های خود را از هم‌جنس‌بازها قانونی کرد.

مجلس استونی در هفته‌ی گذشته، قانونی را وضع کرد که به‌موجب آن؛ زوج‌های هم‌جنس‌باز از حمایت قانونی برخوردار می‌شوند. با این طرح؛ استونی اولین کشور شوروی سابق محسوب می‌شود که چنین قانونی را وضع کرده است.

این قانون که «قانون هم خانگی» نام‌گرفته است؛ به همه‌ی افراد هم‌جنس‌گرا و غیر هم‌جنس‌گرا این اجازه را می‌دهد که تقریباً برای دریافت همه‌ی مزایای ازدواج از دولت؛ ثبت‌نام کنند؛ قابل‌ذکر است که این افراد تنها برای داشتن فرزندخوانده محدودیت‌هایی را خواهند داشت. توماس هندریک ایلوس؛ رئیس‌جمهور استونی نیز در توییتر خود اعلام داشت؛ این قانون را که قرار است در سال 2016 اجرایی شود؛ امضا خواهد کرد.

علیرغم اینکه با تصویب این لایحه همه‌ی مزایای یک ازدواج قانونی به هم‌جنس‌بازها تعلق نمی‌گیرد اما به گفته‌ی یکی از اعضای انجمن ال‌جی بی تی، این قانون نقطه‌ی عطفی در این کشور است چراکه تا قبل از استونی؛ هیچ کشور شوروی سابقی تا به این اندازه حمایت خود را از زوج‌های هم‌جنس‌گرا اعلام نکرده است.

هم‌جنس‌بازها

قابل‌ذکر است که جمهوری استونی کشوری در منطقه‌ی بالتیک در شمال اروپا است و 69% جمعیت آن از تبار استونیایی و 25% دیگر روس تبار هستند. استونی یکی از بی‌دین‌ترین مردمان جهان را دارد و بیش از 70% مردم آن اعلام داشته‌اند که هیچ‌کدام از ادیان را باور ندارند. نظرسنجی سال ۲۰۰۵ اروپایی نشان داد که تنها ۱۶ درصد از استونیایی ها به خدا اعتقاددارند که این پایین‌ترین درصد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است.

برخلاف استونی؛دولت روسیه و نمایندگان آن از خصومت خود نسبت به هم‌جنس‌گراهابه‌عنوان ابزاری برای تقویت عداوت سرتاسری اروپای شرقی علیه اتحادیه‌ی اروپا که استونی در سال 2004 به آن ملحق شده است، استفاده می‌کند.

 این قانون باعث افزایش تنش‌ها بین ایالت‌های بالتیک و روسیه شده است به‌طوری‌که به روسیه اتهام زده می‌شود که شهروندان استونی و استونی را ربوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار