مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به روز جهانی اتیسم به معرفی این اختلال و مراکز آن در گلستان پرداخت.

تنها 2 مرکز اتیسم درگلستان وجود دارد

مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به روز جهانی اتیسم به معرفی این اختلال و مراکز آن در گلستان پرداخت.

به گزارش گلستان 24، دکتر سید مهدی حسینی مدیرکل بهزیستی گلستان گفت : اتیسم نوعی اختلال عصبی رشدی است که برخی از والدین با نداشتن آگاهی از زمان  طلائی رشدکودک و کاهش آلام آن را ازدست می دهند .

وی افزود:دراستان گلستان 154 نفر دارای این اختلال شناسایی و تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که نیازمند همراهی بیشتر والدین برای شناسایی افراد بیشتر درگیر با آن می باشیم .

دکتر حسینی ادامه داد: والدین گرامی با مراجعه به سامانه autism.behzisti.net می توانند بصورت محرمانه و غیرحضوری با پاسخ به 10پرسشنامه از اختلالات فرزندان خود آگاه شده و در صورت نیاز به راهنمائی ها و مشاوره های  بیشتر به کارشناسان مربوطه ارجاع داده شوند .

وی اظهار داشت : علائم بارز اوتیسم از 1.5سالگی شروع وتا 3سالگی بروز داده می شود و اصلی ترین آنها عدم برقراری ارتباط چشمی ، تاخیر در صحبت کردن، عدم برقراری ارتباط اجتماعی و گریز از جمع و انجام کارهای تکرای می باشد .

مدیرکل بهزیستی استان درپایان با اشاره به وجود 2مرکز در گلستان گفت : مراکز فوق در شرق استان و شهرستان گنبد کاووس با ظرفیت 30نفر ومرکز یارا در گرگان با ظرفیت 50نفر به غربالگری و آموزش و توانبخشی ویژه کودکان اوتیسم می پردازند.

لازم به ذکر است روز جهانی اوتیسم 2 آوریل بوده که امسال با روز طبیعت تقارن داشته و شعار آن نیز فراگیری در محیط کار ، چالش ها و فرصت ها در جهانی پسا همه گیر می باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار