رئیس کل دادگستری گلستان از رسیدگی به سه پرونده مربوط به تخلفات بانکی در دادسرای مرکز استان خبر داد.


تشکیل پرونده برای تعدادی از کارکنان بانک‌های گلستان

به گزارش گلستان 24، هادی هاشمیان گفت: دو پرونده مربوط به تخلفات در بانک ملی و یک مورد دیگر مربوط به بانک کشاورزی استان است.

وی افزود: در یکی از این پرونده‌ها کارمند بانک ملی استان با سوءاستفاده از موقعیت شغلی از حساب سپرده مشتریان برداشت و به حساب خود واریز می‌کرد که تاکنون تحقفیقات حاکی از برداشت ۳ میلیارد تومان است و با ادامه رسیدگی‌ها احتمال افزایش این مبلغ وجود دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: پرونده یکی از مدیران ارشد بانک ملی در استان هم که در قبال پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی و اشخاص، حداقل ۳۰ عدد سکه بهار آزادی و چندین هزار دلار و یک آپارتمان به عنوان رشوه گرفته بود، در حال رسیدگیست.

هاشمیان اضافه کرد: در پرونده مربوط به بانک کشاورزی استان نیز یکی از مدیران این بانک با سوء استفاده از موقعیت شغلی و همکاری با چند تن دیگر با وعده پرداخت تسهیلات ۵ میلیون تومانی بلاعوض به کشاورزان، پرونده‌های صوری پرداخت تسهیلات ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومانی به نام این کشاورزان تشکیل می‌دادند و پس از واریز وام، بیشتر آن را به نفع خود برداشت می‌کردند.

وی افزود: تحقیقات در این پرونده فعلا حاکی از یک و نیم میلیارد تومان سوء استفاده است که با تکمیل تحقیقات احتمال افزایش این رقم وجود دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این پرونده‌ها فعلا سه متهم دارد که همه ممنوع الخروج هستند و تحقیقات برای شناسایی واسطه‌ها و دیگر افراد مرتبط با این تخلفات، ادامه دارد.

هاشمیان افزود: تخلفات این افراد با بررسی‌های سازمان بازرسی استان کشف شده و در دادسرای استان در حال رسیدگی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار