استاندار گلستان:

استاندار گلستان با اشاره به بستری بودن ۳۱۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گفت که شیب شیوع کووید ۱۹ در این استان نزولی است.

شیب شیوع کرونا در گلستان نزولی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان24 و به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: در نتیجه رعایت بیشتر شیوه نامه های کرونایی، در حال حاضر از مجموع ۱۴ شهرستان، وضعیت شیوع کرونا در گرگان، کردکوی و علی‌آبادکتول نارنجی و بقیه شهرها در وضعیت زرد شیوع این بیماری قرار دارند.

وی بیان کرد: از مجموع بیماران کرونایی بستری در گلستان، ۶۸ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و حال ۲۵ بیمار نیز وخیم است.

استاندار گلستان در ادامه به تزریق ۴۰ هزار واکسن کرونا در استان اشاره کرد و گفت:  باید امکانات مراکز واکسیناسیون را افزایش دهیم و در این راستا تلاش برای تامین تجهیزات مورد نیاز با هدف تسریع در روند نوبت دهی و تزریق واکسن ادامه دارد.

حق شناس به آغاز تحرکات انتخاباتی شورای شهر و روستا در گلستان اشاره کرد و گفت: برگزاری فعالیت های انتخاباتی در فضاهای روباز با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور نامزدها بلامانع و فعالیت های در فضاهای مسقف ممنوع است.

عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم گفت که تنها راه مقابله با این ویروس رعایت کامل تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شستشوی مستمر دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از دورهمی‌ خانوادگی و حضور نیافتن در مکان‌های شلوغ و سرپوشیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار