استاندار گلستان:

استاندار گلستان با مهم دانستن پارک ملی گلستان به‌عنوان نهمین ذخیره‌گاه با ارزش دنیا و نیز حجم بالای گونه‌های جانوری و گیاهی موجود در آن، بر لزوم ایجاد مرکز یا دفتر تحقیقات و پژوهش در این عرصه طبیعی حفاظت شده تاکید کرد.

پارک ملی گلستان نیازمند راه‌اندازی مرکز یا دفتر تحقیقاتی است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، هادی حق‌شناس در پنجمین نشست شورای راهبری پارک ملی گلستان با حضور عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: با راه‌اندازی و ایجاد دفتر یا مرکز تحقیقات در این پارک ملی، دانشجویان و استادان دانشگاه برای نوشتن پایان نامه و دیگر محققان و پژوهشگران می توانند فعالیت‌های تحقیقاتی بر گونه‌های جانوری و گیاهی را تمرکز و دقت بیشتر انجام دهند.

وی افزود: این مرکز همچنین می‌تواند آرشیوی از عکس، فیلم و یا فعالیت‌های تحقیقاتی که در گذشته انجام شده و یا در آینده انجام خواهد شد را نیز جمع آوری کند.

حق شناس با اشاره به اهمیت پارک ملی گلستان و حساسیت‌های منطقه‌ای، ملی و بین المللی نسبت به این عرصه حفاظت شده طبیعی، اضافه کرد: این اهمیت و حساسیت‌ها سبب شده تا پارک ملی گلستان باوجود برخی دست‌اندازی‌ها به عرصه آن اما همچنان باقی بماند.

وی، نقش نیروهای بومی و محلی سه استان گلستان، خراسان شمالی و سمنان را در حفظ و صیانت از پارک ملی گلستان مهم دانست و تصریح کرد که در ۲ سال گذشته استانداری گلستان با مشارکت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، برخی تجهیزات اطفای حریق را در اختیار روستاهای حاشیه این پارک قرار داده تا هنگام وقوع حریق در کوتاهترین زمان و با کمک محیط بانان برای اطفای آن اقدام نمایند.

استاندار گلستان همچنین خواستار توجه ویژه به رفع برخی کمبودها در پارک ملی گلستان از جمله نیروی انسانی و تجهیزات سخت و نرم افزاری محیط بانان و همچنین تفویض اختیار به مسوولان استانی مانند استاندار یا مدیرکل حفاظت محیط زیست برای انتخاب رییس این پارک ملی شد و گفت: بیشتر امور پارک ملی گلستان در تهران انجام می‌شود درحالی که بخش زیادی از این عرصه طبیعی حفاظت شده حدود ۱۰۰ هزار هکتاری در استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار