معاون اول قوه قضائیه:

معاون اول قوه قضائیه گفت: در سند تحولی قوه قضاییه، بر احیای حقوق عامه و تامین آزادی مشروع تاکید شده است.

احیای حقوق عامه در سند تحولی

به گزارش خبرنگار گلستان24، حجت الاسلام و المسلمین مصدق، معاون اول قوه قضائیه امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این مطلب ، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در حکم حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ۶مورد را برای نقشه راه، ترسیم کردند که یکی از مهمترین آن‌ها، ادامه رویکرد تحولی در قوه قضاییه است. مبدا سند تحول، برنامه‌ای بود که حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در شروع به کار خود، تقدیم رهبری کرده بود.

وی ادامه داد: یکی از موارد مهم در قوه قضاییه، داشتن سیاست جنایی است، چرا که در این ۴۰سال، عمده مجازات ما حبس بوده و در تحول، گروهی مشخص شدند تا برای این سیاست جنایی، قوانینی مبتنی بر فقه اسلامی بنویسند.

معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: احیای حقوق عامه و تامین آزادی مشروع، موارد مهم دیگری است که رهبری خواستار تحقق آن بودند.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق افزود: در برخی زمان‌ها قوه قضائیه را مانع آزادی مشروع مردم معرفی می‌کنند در صورتی که کار قوه قضائیه تامین این آزادی مشروع برای مردم است.

هادی حق شناس، استاندار گلستان نیز گفت: رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز گلستان دو عضو مهم در شورای تامین هستند که اگر حضوری موثر نداشته نباشند با چالش‌های متعددی رو به رومی شویم.

حق شناس افزود: گلستان، استان مستعدی برای بروز چالش‌های مختلف است، اما اینکه چنین اتفاقی در استان رخ نمی‌دهد و چالش‌ها ملی نمی‌شود، نباید از آن رفع مسئولیت کنیم.

در این مراسم از زحمات ۶ساله هادی هاشمیان رئیس کل پیشین دادگستری گلستان قدردانی و حکم رئیس کلی دادگستری گلستان به حیدر آسیابی ابلاغ شد. حیدر آسیابی از قضات دیوان عالی کشور است که تا پیش از این مامور به خدمت در دفتر ریاست قوه قضاییه بود. آسیابی، دادستانی شیراز و دادستانی سمنان، را در کارنامه کاری خود دارد.

هادی هاشمیان، رئیس کل سابق دادگستری گلستان در این مراسم گفت: کاهش جمعیت کیفری، اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد، افزایش فضای اداری، مجازات‌های جایگزین حبس، الکترونیکی کردن رسیدگی به پرونده‌ها و افزایش صلح و سازش از جمله تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر در دادگستری استان است.

حیدر آسیابی، رئیس کل جدید دادگستری گلستان هم تکریم ارباب رجوع را اولویت کاری خود دانست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار