رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان:

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان با اشاره به روند تند و افزایشی شیوع کرونا در این استان گفت که تعداد بیماران بستری‌شده در مراکز درمانی گلستان در ۲ هفته اخیر ۸۰ درصد بیشتر شد.

رشد ۸۰ درصدی بستری بیماران کرونایی در گلستان

به گزارش گلستان24، عبدالرضا فاضل اظهار کرد: تعداد بیماران کرونایی امروز استان هزار و ۶۵۲ نفر است که این آمار ۲ هفته گذشته ۹۱۹ نفر بود.

به گفته وی ۱۷۳ بیماری در آی‌سی‌یو بستری بوده و حال ۵۶ بیمار وخیم است.

وی با بیان این که روزانه حدود هزار بیمار کرونایی به صورت سرپایی با دریافت آمپول، سرم و قرص‌های مربوطه، ویزیت و دوران نقاهت را در منزل سپری می‌کنند گفت که با توجه به آمار بستری در بیمارستان و تعداد افرادی که با دریافت دارو به منزل می‌روند، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ گلستانی در حال حاضر مبتلا به کرونا هستند.

فاضل اضافه کرد: میزان بستری روزانه بیماران کرونایی در استان به طور متوسط ۳۰۰ نفر است.

وی با تاسف از عادی‌انگاری مردم گلستان در رعایت‌ شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت که این‌ مساله باعث شده تا تعداد بیماران کرونایی بستری از ظرفیت تخت‌های در نظر گرفته شده بیشتر شود.

به گفته فاضل از ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی زیر نظر این دانشگاه، هزار و ۵۰۰ تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: مجموع تخت‌های بیمارستانی دانشگاه و بخش تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و خصوصی گلستان حدود سه هزار و ۵۰۰ تخت است.

هادی حق شناس استاندار گلستان روز شنبه با اشاره به این که شیب ابتلا به کرونا در این استان کمی کُند شده تاکید کرد که تعداد بستری‌های مبتلا به این ویروس در گلستان صعودی است.

وی به تلاش برای رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی گلستان اشاره کرد و گفت: طی روزهای اخیر ۱۹ دستگاه ونتیلاتور، ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز، یک تانکر اکسیژن، ۳۲ دستگاه مانیتور قلب و برخی تجهیزات دیگر وارد استان شد.

همچنین محمدجواد کبیر قائم مقام و مشاور عالی رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با توجه به شیوع شدید پیک پنجم ویروس کرونا در استان، سرعت تزریق واکسن به گروه‌های هدف افزایش یافته و به روزانه ۱۲ هزار نفر مورد تزریق رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار