امام جمعه موقت گرگان:

امام جمعه موقت گرگان گفت: رفتار خوب و انقلابی مدیران سبب ایجاد اعتماد و امید بیشتر مردم به نظام، انقلاب، جمهوریت و دولت خواهد شد.

رفتار انقلابی مدیران اعتماد مردم را به نظام و دولت بیشتر می‌کند

به گزارش گلستان 24، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدقاسم لیوانی اظهار کرد: اگر ما نتوانیم رفتارمان را اصلاح کنیم، بی‌اعتمادی مردم روز به روز افزایش پیدا می‌کند و از سوی دیگر این بی‌اعتمادی سبب رنجش، پیری زودرس و کاهش امید به آینده خواهد شد.

وی بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون عملکرد برخی از مدیران باعث شده که امیدواری مردم به نظام، انقلاب و دولت آسیب وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: کمتر شدن حضور مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نسبت به ۱۲ دوره قبلی، نشانه همین ناامیدی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با کارکنان نظام در دولت سیزدهم به نوعی این مساله را بیان کردند.

امام جمعه موقت گرگان در خصوص تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی ضرورت اجرای وعده‌ها و یکی شدن حرف و عمل مسئولان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر این که چرا چیزی می‌گویید که به آن عمل نمی‌کنید، گفت: بدترین گناه نزد خداوند آن چیزی است که فرد حرفی بزند و به آن عمل نکند.

لیوانی با اشاره به شعری از سعدی با این مضمون که به عمل کار برآید، اضافه کرد: اگر انسان به وعده‌های خود جامه عمل نپوشاند، تاثیر اجتماعی در بین مردم نخواهد داشت و از سوی دیگر در بین مردم بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند.

وی در خصوص توجه به عدالت در همه دستورالعمل‌ها که رهبر معظم انقلاب در دیدار روز شنبه گذشته با اعضای هیات دولت تاکید داشتند، تصریح کرد: هیچ جوامعی بدون رعایت عدالت پایدار نخواهد ماند.

وی یادآور شد: یکی از شعارهای انقلاب اسلامی تقسیم منابع در همه بخش‌ها به عدالت بین همه آحاد جامعه بود و نباید از یاد ببریم که تبعیض و بی‌عدالتی در همه زمینه‌ها همچون موریانه‌ای است که ریشه یک حکومت را می‌خورد.

امام جمعه موقت گرگان همچنین در خصوص تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص بازسازی انقلاب در همه عرصه‌های مدیریتی گفت: وقتی انقلابی در یک جامعه اتفاق می‌افتد، رهبران و مدیران نخستین سعی می‌کنند به شعارهای دوران انقلاب عمل کنند اما هر چه از انقلاب می‌گذرد، به تدریج توجه به شعارهای آن دوران همچون عدالت کم‌رنگ می‌شود.

لیوانی اضافه کرد: مدیران جوان در دوران انقلاب یا به دنیا نیامده بودند یا کودکی بیش نبودند که بخواهند اهداف انقلاب را به خوبی درک کنند لذا همین مساله باعث شده تا از مقاصد انقلاب فاصله بگیریم و بهترین کار این است که این مدیران امروزی از پیشکسوتان و مدیران گذشته در مسیر حرکت اهداف انقلاب برای کارها و برنامه‌های خود مشاوره، راهنمایی و کمک بگیرند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر استفاده از نیروی جوان به دلیل داشتن انگیزه، انرژی و پتانسیل بالا در عرصه‌های مدیریتی کشور تاکید دارند اما مساله فاصله‌گیری این مدیران و آگاه نبودن آنان از شعارهای انقلاب سبب شده که نیاز به بازسازی انقلاب در عرصه‌های مدیریتی کشور مورد تاکید معظم له در آن دیدار باشد.

وی ادامه داد: برخی متاسفانه انقلابی بودن را مترادف با احساسی بودن و احساسی برخورد کردن می‌دانند هر چند که در دوره‌های قبل از پیروزی انقلاب احساسی عمل کردن لازم است اما بعد از پیروزی انقلاب و تثبیت نهادها و ارگان‌های نظام و حکومت، باید عقلانیت و شعور جایگزین شور و احساس دوره پیش از آن و ابراز احساسات را بگیرد و کارها بر روال عقل و تدبیر پیگیری شود.

امام جمعه موقت گرگان در خصوص تقدیر از مردمی بودن و رفتن میان مردم و شنیدن بی‌واسطه از مردم، به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر مبنی بر این که وقتی را اختصاص بده تا مردم بتوانند بی‌واسطه با تو ملاقات و مشکلات خود را با تو در میان بگذارند؛ گفت: گاهی مدیران پایین دست و میانی به دلیل راحت‌طلبی یا به خاطر خود شیرینی در گزارش به مدیران ارشد خود همه امور را وفق مراد جلوه می‌دهند، اما لازم است مدیران ارشد نظام خوبه بی‌واسطه از مردم گزارش‌ها را بشنوند و در جریان امور کشور قرار بگیرند.

لیوانی خاطرنشان کرد: این مساله باعث خواهد شد تا مدیران ارشد خود در صورت لزوم، تصمیمات مقتضی را حتی در همان مکان و در میان همان جمع اتخاذ کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار