فرمانده پلیس راه استان:

فرمانده پلیس راه گلستان با اشاره به تغییر شرایط آب و هوایی و احتمال بارش باران و وزش شدید باد گفت: براساس پیش بینی های هواشناسی رانندگان از تردد غیر اجباری در مناطق و محورهای کوهستانی و اتراق در حاشیه رودخانه های این استان پرهیز کنند.

رانندگان از تردد غیراجباری در محور کوهستانی گلستان پرهیز کنند

به گزارش گلستان 24، سرهنگ علی عبدی اظهار کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و پیش بینی بارش و وزش باد شدید این احتمال وجود دارد که سطح آب رودخانه ها بالا آمده و خطر آفرین باشد که از همین رو رانندگان در این ایام در اطراف رودخانه ها اتراق نکنند.

فرمانده پلیس راه گلستان افزود: بارش در مناطق کوهستانی می تواند به بروز سیلاب و ورود این آب ها به جاده ها منجر شود که در نتیجه می تواند برای خودروهای عبوری خطرساز باشد از همین رو رانندگان از تردد غیر اجباری در این مناطق پرهیز نمایند.

وی رانندگی با سرعت مطمئن، توجه به مقابل، پرهیز از رفتارهای خطرآفرین را از جمله راه های جلوگیری از بروز حوادث جاده ای بیان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان هم به ایرنا گفت: نیروهای امدادی این سازمان در تمام شرایط آب و هوایی درحال خدمت رسانی به رانندگان و بهبود وضعیت جاده هستند اما در بارندگی ها جاده های کوهستانی خطرسازتر از دیگر مناطق هستند و لغزندگی بر اثر بارش در این جاده ها می تواند خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

مهدی میقانی اظهارداشت: توجه به شرایط جاده ای، تابلوهای اخطاردهنده و پرهیز از ترددهای غیراضطراری در بارندگی می تواند تا حد بسیار از بروز حوادث جاده ای جلوگیری کند.

به گفته وی همچنین رانندگان به منظور اطلاع از وضعیت راه های استان می توانند با شماره تلفن های ۲۲۲۳۱۳۱ و تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.

در استان گلستان افزون بر پنج هزار کیلومتر راه وجود دارد که ۳۸۰ کیلومتر به همراه ۱۲ گردنه برف گیر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار