رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اکنون طبق آخرین آمار های ارائه شده ۵۵ درصد گلستانی‌ها دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

۵۵ درصد گلستانی‌ها دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، عبدالرضا فاضل با بیان اینکه تا کنون ۵۵ درصد گلستانی‌ها دوز اول واکسن کرونا را تزریق کردند گفت: مسافرت و حضور مردم در اماکن عمومی به ویژه در روز‌های تعطیل آخر هفته می‌تواند زمینه بروز پیک ششم را فراهم کند، زیرا هنوز به ایمنی جمعی با واکسیناسیون نرسیده ایم.

وی گفت: ایمنی جمعی با واکسیناسیون در برابر کرونا تنها دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن خواهد بود و اکنون بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی به بهانه تزریق دوز اول واکسن می‌تواند ما را گرفتار پیک سخت دیگری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: تا کنون ۸۲۶هزار و ۷۵۹نفر در استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و نوبت دوم هم به ۴۰۸ هزار و ۶۵۷گلستانی تزریق شد.

وی از افرادی که هنوز واکسن تزریق نکرده اند خواست سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

فاضل گفت: با اجرای برنامه واکسیناسیون عمومی علیه کروناویروس، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی بعضی از هم استانی‌ها کاهش پیدا کرده که این موضوع می‌تواند به تشدید دوباره بحران کرونا منجر شود.

وی ادامه داد: هر گونه سهل انگاری و ساده انگاری در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند سبب شیوع موج‌های دیگری از بیماری کووید۱۹ باشد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار