معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان:

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: امسال ۸۱۳ صیاد در قالب ۱۸ شرکت تعاونی با ۱۳۰فروند شناور ، به روش صید پره در سواحل بندرترکمن، میانکاله و گمیشان ماهیان استخوانی صید می کنند.

فعالیت ۸۱۳ صیاد در سواحل گلستان

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری گلستان24، محسن یحیایی، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان با بیان این مطلب گفت: فصل صید ماهیان استخوانی از امروز در استان آغاز شد و ۶ ماه یعنی تا ۱۵ یا ۲۰فروردین ادامه دارد.

وی افزود: امسال ۸۱۳ صیاد در قالب ۱۸ شرکت تعاونی با ۱۳۰فروند شناور ، به روش صید پره در سواحل بندرترکمن، میانکاله و گمیشان ماهیان استخوانی صید می کنند.

وی گفت:  صیادان باید مقررات صید شامل اندازه استاندارد تور پره ، همکاری نکردن با صیادان غیر مجاز، رهاسازی ماهیان ممنوع الصید و غیر استاندارد را در زمان صید  رعیات کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت:ساعت پره کشی روزانه در تمامی شرکت‌ها از طلوع آفتاب تا ساعت ۲۳خواهد بود .

وی در خصوص گونه‌های هدف صید ماهیان استخوانی استان گفت: گونه‌های هدف صید شامل گونه‌های سفید، کفال و کپور خواهد بود.

یحیایی افزود: باز سازی ذخایر و رهاسازی بچه ماهیان استخوانی در سه مرکز باز سازی ذخایر استان از جمله حمایت‌های ما از جامعه صیادی گلستان است و۲۵ میلیلون و ۴۰۰ قطعه در ماه های خرداد و تیر امسال رها سازی کرده ایم  که در صورتی که ضریب بازگشت پنج درصدی برای این بچه ماهیان در نظر بگیریم پیش بینی می‌شود  ۱۳۰۰ تن پیش بینی صید امسال در ۳ یا ۴ سال آینده به دو هزار و ۵۰۰ تن افزایش یابد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار